Модний вирок. Пандемія обвалила продажі губних помад — що буде з ринком косметики і який макіяж залишиться в тренді

17 листопада 2020, 12:11

Через постійне носіння захисних масок у світі різко знизилося використання губної помади — наприклад, у Великій Британії з серпня до жовтня обсяги продажів цього б’юті-продукту впали на 49%.

Водночас засоби для макіяжу очей — тіні, лайнери, різні олівці й туші для вій — люди купували на чверть більше, ніж зазвичай. Деякі експерти вважають, що тренд на більшу натуральність, зокрема й у макіяжі, не пройде навіть після пандемії, а перебування вдома через локдауни та карантинні обмеження назавжди змінить переваги споживачів.

Відео дня

Навіть так званий «індекс губної помади», за яким визначали зростання попиту на косметику під час криз, аналітики пропонують перейменувати на «індекс туші для вій» або «індекс лаку для нігтів». Скільки втратили косметичні бренди через пандемію в Україні, розібралося Радіо НВ.

Надія Креч

старший аналітик Euromonitor

Яку декоративну косметику в Україні почали купувати частіше, а яку, навпаки, — рідше?

— На сьогодні, звичайно, найбільше постраждав сегмент губ і обличчя (приблизно 17% [падіння]); найменше — сегмент очей, десь 7−8%. Від початку пандемії споживачі скоротили [використання] декоративної косметики на користь догляду за шкірою: з одного боку, фарбуватися не було необхідності, а з іншого, нарешті з’явився час, щоб не поспішаючи насолодитися б’юті-ритуалами.

Home office [офіс на дому, — НВ] тим і хороший, що виголошувати промови на конференц-коллі можна і з патчами під очима, і з маскою на волоссі, а ще зараз споживачі можуть присвятити час собі і повною мірою реалізувати тренд на self-care, що зростає: антистрес-процедури з кремами для тіла, ваннами та іншими приємними ритуалами.

— В який період продажі декоративної косметики в Україні росли з початку пандемії?

— Зростання продажів декоративної косметики фіксувалося в літній сезон і на початку осені, коли режим носіння масок у країні пом’якшав. Тоді люди почали купувати губні помади, тональні креми та сухі пудри, хайлайтери і так далі. Але в цілому, якщо говорити про сегмент, то ці продажі не дуже вплинуть на загальне зростання цього року.

— Новорічні та різдвяні свята, під час яких часто дарують декоративну косметику, зможуть поліпшити фінансову ситуацію косметичних брендів?

— Свята, що наближаються, зможуть трохи виправити ситуацію з продажами декоративної косметики, але на короткостроковий період. Згідно з Євромонітором, очікується, що ринок декоративної косметики цього року в цілому скоротиться приблизно на 15% у порівнянні з 2019-м. У ціновому вираженні — приблизно на мільярд гривень. Дуже багато залежить від тривалості пандемії і супутніх складнощів, наприклад: безробіття, падіння доходів, курсу валют тощо. І звичайно ж, від настрою людей після виходу із самоізоляції.

Тетяна Бойко

візажист, засновниця BOYKO Beauty Salon & School

— Як пандемія вплинула на макіяж?

— Яскраві тренди більш активно йдуть в минуле, і дійсно, акцент з губ змістився на очі внаслідок сьогоднішніх обставин, носіння масок. Акцент на очах — це один тренд; акцент на бровах — другий тренд. Губна помада зараз справді буде купуватися рідше, або буде в тренді стійка, суха, матова текстура.

— З огляду на нові світові коронавірусні реалії, який макіяж зараз у моді?

— Є більш глобальний тренд, який зародився ще кілька років тому як окремий напрям. Для того щоб бути елегантним і вишуканим, акцент має бути один: або на очах, або на бровах. Брови зараз змінили форму, стали ширшими, «активнішими», вони домінують. У брів багато різних своїх мікротрендів: і димчасті, і у вигляді волоскової техніки, і ламінування, і нарощування.

Якщо в образі домінують брови, макіяж очей йде на другий план. У цьому разі він може бути підкреслений або густо нафарбованими віями, або нарощеними, це один із напрямів. Наскільки нарощеними — це вже другий момент, але акцент на віях може існувати на додачу до брів, як і тіні, як нанесення самого макіяжу йде на другий план, якщо домінують брови. Це може бути легкий серпанок, в кращому випадку — якогось природного кольору, коричневого. Оскільки всі коричневі кольори — це немов наші природні тіні, які створюють певну форму.

Прихильники тонших брів (адже є й консерватори) можуть собі дозволити створювати макіяж на основі smoky. Але той чорний smoky eyes, який був ще років п’ять-сім тому, вже точно відійшов у минуле. Химерність, яскравість, пафос, рясність кольору — це вже давно пішло, і складно сказати, коли повернеться. Думаю, коли прийде трошки інший настрій або коли [люди] скучать за макіяжами.

Зараз ще буде можна — я думаю, рік точно — спостерігати «спокійний» варіант макіяжу. Це комерційний напрям, за яким йде клієнт, — а він хоче бути свіжим, молодим, красивим, але й природним.

— Що ми зараз можемо бачити на модних показах, які також ставлять тенденції, зокрема в макіяжі?

— Зараз ми вже точно не побачимо, навіть в колекціях від кутюр, макіяжу в стилі Гальяно і подібних кутюр'є, які працюють в більш креативному вигляді. Макіяжі досить прості, вони не так домінують, як це було раніше. Всі макіяжі, форми і лінії, кольори нагадують природні. Якщо ви бачите якусь яскраву пляму в макіяжі, то вона одна, як правило.

Один з найголовніших напрямів у макіяжі — оформлення брів, макіяж очей на другому місці. І природно, разом з оформленням брів, моделювання обличчя, створення ідеального тону — це поза трендом, це № 1, навіть якщо ви приховуєте обличчя під маскою. І звичайно, помада на останньому місці, вона дійсно йде в минуле. Зараз тренд — обрати практичність.

Підписуйтесь на подкаст Радіо НВ Що відбувається на Apple Podcasts, Google Podcasts і Soundcloud

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X