Тіні патріархату. Коли в Україні зникне табу на чоловічий макіяж

10 липня 2020, 08:42

Українські чоловіки щорічно витрачають на засоби для догляду майже 4 тисячі гривень. Загалом українці використовують 12 продуктів, з яких половину — постійно.

Такі дані отримали під час анкетування у червні аналітики сайту знижок picodi.com.

Однак серед цих продуктів немає декоративної косметики. У світі саме цей напрямок експерти оцінюють як перспективний. У минулому році обсяг глобального ринку засобів для чоловічого макіяжу оцінили у понад один мільярд доларів, як пише Bloomberg.

Відео дня

Експерти в інтерв'ю Радіо НВ розказали, що використовують українські чоловіки для мейку та до яких засобів їм слід придивитися.

Юрій Двіжон

Кліпмейкер

— Як часто ви робите макіяж та якого плану?

 — Мені 27 років. До 26 я взагалі не дуже користувався якимись засобами, тому що в Україні немає такої культури. Тим більше, що хлопцям треба пояснювати якісь речі про те, як вони мають доглядати за своїм обличчям. За потреби, я наношу тональний крем, який допомагає зменшити кількість маленьких прищів на обличчі тощо.

— У вас є світлина в соцмережах, де ви з яскравими тінями та червоною помадою. Чи часто ви використовуєте такий яскравий макіяж?

— Та світлина була зроблена для того, щоб показати моїй аудиторії у Facebook або Instagram, що я не боюся експериментувати. І на мою думку, це не соромно, коли хлопець будь-якої орієнтації робить собі мейк для фану, ходить із ним певний час.

Звичайно, що в реальному житті, коли у мене якась ділова зустріч тощо, я ходжу як звичайна людина. Тим більше, знаючи ставлення нашого суспільства до будь-яких людей, які трошки по-іншому виглядають. Як людина, яка хоче залишитися цілою, я не роблю таких помилок.

У якомусь більш вузькому колі людей, коли у нас є настрій, ми у п’ятницю збираємося послухати музику, хочемо себе чимось розважити, ми можемо вдягнути підбори або нафарбувати обличчя для того, щоб просто такими незначними деталями зробити наші будні більш яскравими. Як творча людина я собі дозволяю експерименти, не соромлюся їх.

— За яких умов українське суспільство могло би спокійно сприймати чоловічий макіяж?

— Коли люди будуть бачити приклад того, що це є взагалі, що це існує. Досить багато часу — останні декілька років — я проводжу в США і бачу, як там, наприклад, чоловіки ходять з манікюром. Він може бути чорний, фіолетовий, рожевий. У цьому нічого такого немає, людина просто хоче себе чимось розважити, щось добавити.

Чим більше будуть люди бачити таких людей, чим більше вони будуть із ними спілкуватися, чути якісь їхні історії, тим більше вони будуть розуміти, що це нормально, що це так само, як хтось вдягає кольорові носки.

Кристина Обломськая

Головна редакторка сайту beautyadvisor.com.ua.

— Коли чоловіча косметика, зокрема засоби для макіяжу, почали оформлюватися в окреме направлення бізнесу для косметичних компаній?

— Історично є приклади того, що чоловіки користувалися макіяжем. Взяти навіть Стародавній світ, стрілки у єгипетських фараонів. Це завжди було присутнє.

Макіяж носив певні функції, тобто чоловіки фарбувалися з якоюсь певною метою. Часто макіяж носив захисні функції, зберігав від самих різних інфекцій, які можуть передаватися по повітрю, в тому числі через слизові оболонки очей.

Окремо про чоловічий макіяж заговорили у той час, коли в світі стали більш терпимі до всіляких проявів себе. Ось тоді і почали робити окремі лінійки мейку для чоловіків. Останні кілька років, напевно, це стало більш популярно.

Chanel Boy зробили 2,5 роки тому. Коли такий великий бренд робить окрему лінію для чоловіків, це означає, що тепер це треба робити всім і не ігнорувати, тому що є запит. Пізніше у Givenchy з’явилися декоративні продукти Mister — це гель для брів, якийсь універсальний тон. Я б не ділила косметику за гендером, це не дуже правильно. Якщо ти хочеш користуватися косметикою, то не має значення, якої ти статі, ти можеш брати банку і користуватися нею.

— Які засоби декоративної косметики чоловіки купують найбільше?

— Якщо бренди в своїх декоративних лінійках (наприклад, візьмемо Chanel) випускають тональну основу, гель для брів і якийсь універсальний олівець для очей, для вій, стайлери для брів, які просто допомагають причесати брови, і якісь дуже прості і зрозумілі засоби на кшталт того ж олівця для брів або очей.

Згадаймо того ж Джонні Деппа — людина фарбується, такий мужній чоловік, який підводить очі. Звичайно ж, чоловіки користуються кольоровим мейкапом теж. Це мало поширене у нас, але Марк Джейкобс фарбується, Asap Rocky фарбує нігті, робить різні nail-арти.

До речі, лак для нігтів зараз виходить в популярну категорію для чоловіків, чоловіки просто зрозуміли, що фарбувати нігті - це прикольно, можна це робити і стали це робити. Наприклад, Ілля Чичкан фарбує нігті, я постійно бачу в Instagram, що у нього чорні нігті.

— Які тренди існують зараз у чоловічому макіяжі?

— Ніяких трендів немає, тому що їх немає в принципі. Вам подобається робити драг-макіяж з величезними яскравими намальованими очима, губами, з оверконтурінгом, скульптування обличчя, щоб було видно вилиці і все інше — ви так фарбуєтеся. Вам подобається no makeup, тобто макіяж без макіяжу — ви так фарбуєтеся. У світі, де можна бути будь-яким, тренд теж може бути будь-яким, який лягає вам на душу і вам просто хочеться виглядати певним чином просто зараз.

— Скільки грошей чоловіки у світі витрачають на засоби для макіяжу та в яких країнах?

— Я знаю більше про догляд: згідно зі статистикою 2018 року, на косметику по догляду за шкірою найбільше грошей в світі витрачали в Індії. У країнах Азії чоловіки точно лідирують в покупці косметики. Я думаю, що США не відстають.

Є дуже популярний Instagram Dewy Dudes, який ведуть хлопці, вони постять меми на тему догляду за собою і це показує, що запит на тему макіяжу і догляду серед чоловіків високий. Це паблік зі Штатів і тому думаю, що в Штатах ситуація з мейком і чоловічим доглядом теж хороша, тобто що ці продукти там купують.

— Чи популярні засоби для макіяжу серед українських чоловіків, чи все ж таки чоловічий макіяж спокійно сприймається тільки представниками ЛГБТ-комьюніті?

— Мені здається, що у нас все ще дуже патріархальне суспільство, серед людей дуже погано розвинений момент з прийняттям інших, що є люди, вони хочуть виглядати певним чином. Не важливо, якої вони орієнтації, це просто їх момент самовираження. У нас серед гетеро-чоловіків макіяж точно не популярний.

Я знаю чоловіків, які користуються тональними засобами, щоб поліпшити свій зовнішній вигляд. На допомогу в цьому випадку завжди приходить макіяж, консилер або якийсь легкий тон, який не буде помітний на обличчі. І цим користуються не тільки люди на телебаченні або в Instagram, звичайні люди теж.

Але, наскільки мені відомо, ці факти не афішуються і зазвичай, як тільки в медіапросторі з’являється якийсь новий прецедент з чоловічим мейком, взяти навіть когось західного — Марка Джейкобса або Asap Rocky, то відразу починається: «о Боже, що це таке, нафарбований мужик». Це все через те, що поки що у нас немає прийняття і немає культури того, що може бути так і це нормально.

Підписуйтеся на подкаст Радио НВ Що відбувається на Apple Podcasts, Google Podcasts і Soundcloud.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X