100-річний ювілей. П’ять цікавих фактів про культовий аромат Chanel № 5

5 травня 2021, 11:43
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Сьогодні, 5 травня, культовий аромат Chanel № 5 відзначає свій 100-й день народження.

Коко Шанель, яка створила абсолютно нетипові для свого часу парфуми, спочатку знайомила з ними тільки своїх багатих подруг. І лише 5 травня 1921 року він почав продаватися в паризькому бутику Chanel за адресою рю Камбон, 31.

Відео дня

До сторіччя від дня виходу культового аромату, який залишається символом елегантності й бездоганного смаку, згадуємо цікаві факти про нього.

Про натхнення

Chanel № 5 був натхненний сучасною жінкою. Ідея створити парфуми для свого модного бренду виникла у Коко Шанель під час зустрічі з друзями в Монте-Карло, після якої вона зв’язалася з парфумером Ернестом Бо і доручила йому створити унікальний аромат. Вона хотіла, щоб парфумер створив парфуми, які змогли б передати її власний стиль та індивідуальність, але також підкреслити чуттєвість і багатогранність сучасної жінки.

Про номер 5

Вважається, що свою назву аромат отримав після того, як Коко Шанель вибрала п’ятий зразок парфумів із запропонованих парфумером Ернестом Бо. Саме в зразок № 5 тицьнула пальцем Шанель.

Втім, досі невідомо, чому вона вибрала саме п’ятий зразок — через парфумерну композицію, яка припала їй до смаку, або через те, що вважала номер 5 своїм щасливим числом. Адже відомо, що мадемуазель Коко запускала всі свої колекції п’ятого числа п’ятого місяця, вважаючи, що номер п’ять принесе їй удачу.

Про унікальність інгредієнтів

Склад Chanel № 5 за часів його появи вважався революційним і став справжнім проривом у парфумерному мистецтві. Коко Шанель поставила перед парфумером завдання «створити аромат, який пахне Жінкою».

Створюючи перший аромат Chanel, Ернест Бо експериментував з альдегідами — синтетичними квітковими запахами. Сьогодні для № 5 вирощують особливий сорт троянди — центіфолію, яку також називають граською, або травневою трояндою. Квіти починають пахнути особливо інтенсивно ввечері і вночі, тому збирати їх потрібно вранці.

Після збору троянди поміщають в спеціальну рідину, а потім з неї виготовляють конкрет — концентровану ароматну субстанцію. Щоб отримати всього 1 кілограм конкрета троянди, потрібно зібрати 400 кілограмів квітів. З отриманого конкрета роблять абсолю троянди — ту саму речовину, яке входить в фірмовий склад Chanel № 5.

Про рекламу

Після створення аромату мадемуазель Коко не поспішала запускати його в продаж. Вона вирішила подарувати парфуми подругам з багатих кіл, завдяки чому про аромат дізналися в різних колах. Більш того, незабаром утворився таємний клуб любительок Chanel № 5, і це принесло аромату ще більшу популярність.

Цікаво, що перший рекламний ролик Chanel № 5 став найдорожчим з усіх знятих в той час. У 1969 році Річард Аведон зняв в Нью-Йорку перший рекламний ролик, у якого був сценарій. Хоча ролик тривав усього кілька секунд, це була найдорожча телевізійна реклама з коли-небудь знятих в той час.

Про Мерилін Монро

Найвідомішою шанувальницею аромату була Мерилін Монро. В одному з інтерв'ю зірка зізналася, що лягає в ліжко, «одягнувши» лише кілька крапель Chanel № 5. Ця фраза згодом стала культовою.

За життя Монро так і не стала обличчям свого улюбленого аромату — це сталося лише в 2013 році, коли Chanel представив рекламні фото і відео з актрисою. Рекламний ролик містив чорно-білі кадри з Монро, а також фрагмент її інтерв'ю 1960 року із Жоржем Бельмонте, який в той час був редактором Marie Claire. У ньому і прозвучала культова фраза про те, що Монро лягає в ліжко в Chanel № 5.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X