Знання — сила. Як вчителі створили школу, в якій дітям добре, і що вони тепер радять батькам - фото
Партнерський проєкт

Знання — сила. Як вчителі створили школу, в якій дітям добре, і що вони тепер радять батькам

10 серпня 2021, 13:24

Як дати дітям по-справжньому якісну і сучасну освіту? Напередодні початку навчального року ця тема стає особливо гарячою. Розповідаємо про незвичайну київську школу — про неї добре відгукуються і батьки, і учні. Знайомтеся, Базис.

Школа, де діти пишаються своїми досягненнями

Н ауково-дослідницька школа «Базис» — ліцензована приватна школа повного дня. Спеціалізується на природничих науках (фізика, математика, хімія, біологія), а також на поглибленому вивченні англійської мови.

Школа створена в 2018 році вчителями, які мають власні методики і розробки, і підтримана українськими меценатами.

Мета цієї школи — дати дітям якісну освіту — базис в житті будь-якої людини, основу для самоповаги, розвитку та успішної самореалізації. Серйозна заявка? Уявіть, що все це дуже добре сприймається школярами.

«Базис» має ліцензію та видає атестат державного зразка. За результатами ЗНО 2020 року, школа «Базис» зайняла 9-е місце серед шкіл Києва та 12-е серед шкіл України.

«Базис» знаходиться в центрі Києва, на Печерську. Приміщення середньої та старшої школи — за адресою вул. Ділова, 3. Молодша школа цього літа переїхала в окрему будівлю на вул. Предславинська, 19 із власним озелененим подвір'ям, ігровими та спортивними майданчиками, паркінгом.

Самі вчителі говорять про школу так: «У „Базисі“ вчитися складно, але цікаво». Тут немає нудних уроків, де працюють тільки за підручником. Педагоги створюють авторські курси, ставлять дослідницькі завдання, проводять безліч експериментів у лабораторіях, організовують наукові проєкти, діти відчувають драйв від процесу навчання і хочуть дізнатися ще більше.

Завдяки такому підходу школа формує високий рівень мислення і культури, дає можливість учням розкрити себе, вийти за межі ролі виконавців, стати справжніми дослідниками і творцями.

Базис

Фото: Базис

Фокус на знання

У цьому році «Базис» відкриває перші білінгвальні класи. Крім україномовних, у школі будуть 1-й і 2-й білінгвальні класи з українською та англійською мовами навчання. Двомовний підхід дозволить дітям почати не тільки вільно говорити, а й думати англійською.

«Всі вчителі, які викладають в білінгвальних класах, пройшли навчання і мають міжнародні сертифікати з комунікативної методики викладання англійської мови. Уже з першого заняття діти вчаться спілкуватися іноземною мовою без вживання рідної. Ми виховуємо громадян світу, які сміливо і впевнено дивляться в майбутнє», — розповідає куратор молодшої школи з білінгвальною програмою навчання Олена Тунда.

Вступна кампанія в молодшій школі триває. Зареєструватися на співбесіду можна на сайті «Базис».

Школа повного дня

«Б азис» — школа повного дня. Дітей зустрічають о 08:30 і займаються з ними до 18:00. Після уроків і обіду — час для самопідготовки, різних гуртків і вечері. Серед гуртків молодшої школи — Lego, робототехніка, шахи, логіка, фінансова грамотність.

Для розвитку креативних навичок — мистецтво, арт-терапія, театральне мистецтво (англійською мовою).

Для фізичного розвитку — бойові мистецтва і хіп-хоп. Крім того, є заняття з психології, для розвитку soft skills.

Гуртки, необхідні підручники і канцтовари, матеріали для творчості, триразове харчування, екскурсії, організація і проведення свят — все це входить у вартість навчання.

У сьогоднішньому ритмі життя і зайнятості сучасних батьків школа повного дня — це велика перевага. Поки батьки зайняті, дитина пообідала, зробила домашнє завдання, а потім відвідує гуртки за інтересами, грає з однолітками, і все це в межах школи.

НВ Life поспілкувався з провідними вчителями школи «Базис» і запропонував відповісти на кілька запитань, які хвилюють батьків школярів.

Тетяна Йовенко

керівник молодшої школи

Як зробити правильний вибір і зрозуміти, хороша школа чи погана, якщо вона приватна і виглядає все досить пристойно?

Прислухайтеся до відгуків батьків і дітей, випускники часто залишають коментарі на сайті.

Сходіть на День відкритих дверей. Поспілкуйтеся із завучем, директором школи. Вони можуть відповісти на запитання, які вас турбують. Познайомтеся з класним керівником вашої дитини.

Ви повинні «співпасти» у поглядах на життя. Поговоріть з батьками дітей, яких навчав цей педагог. І обов’язково запитайте у своєї дитини, чи сподобалася школа, вчитель.

Як зрозуміти, що школа, в яку дитина ходить, не виправдовує очікування?

Ви зрозумієте це по своїй дитині. Небажання йти вранці в школу, істерики, висока тривожність, низька пізнавальна активність, образи на вчителя, однокласників, а також невідповідність знань дитини заявленій програмі і очікуваним результатам — ні один з цих «дзвіночків» не варто ігнорувати.

Кожні батьки помітять, що з дитиною щось не так, за згаслим інтересом до школи.

Юрій Білецький

співзасновник, ідейний натхненник і керівник школи, вчитель математики і фізики

Чи можуть батьки оцінити справжній рівень знань дитини?

Шкільна оцінка в Україні майже завжди суб'єктивна, за нею важко визначити рівень знань конкретного учня щодо загального рівня по країні.

Але це не означає, що шкільна оцінка неправильна. Просто вона прив’язана до індивідуальної взаємодії учителя і учня. Крім внутрішніх шкільних оцінок, є різні зовнішні тести, але за їх допомогою можна перевірити лише деякі навички, а творчий потенціал і особливі здібності виявити тестами важко.

Оцінка в навчанні відіграє вторинну роль. Це інструмент, не потрібно ставити її як мету. Важливіше вибрати школу і вчителів, яким довіряєш і орієнтуватися на їхні коментарі, поради для правильного, ефективного розвитку.

Чи потрібно допомагати дітям робити уроки?

Навчальний процес повинен бути організований школою так, щоб батькові чи матері не обов’язково потрібно було робити уроки з дитиною, і вона сама могла розбиратися зі своїми завданнями.

Іноді втручання батьків буває навіть зайвим. Наприклад, надмірні опіка і контроль батьків можуть відбити у дитини інтерес або заважати розвитку її самостійності.

Допомога батьків може виявлятися в прояві небайдужості до результатів навчання свого школяра. Дитині важливо показати батькам, чого вона навчилася: «Дивись, яким способом я розв’язав завдання!» або «Дивись, які я пишу есе!». І отримати зворотний зв’язок, підтримку.

Базис

Фото: Базис

Як вирішити конфлікти з вчителями?

Для того щоб успішно вирішувати конфлікти — потрібно забезпечити хороший контакт.

Школа повинна бути відкритою для учнів і батьків, тобто батьки мають знати, до кого в школі і коли звернутися для виявлення проблеми. Також і учням важливо розуміти, до кого їм бігти в складній ситуації.

Як правило, для сторін конфлікту досить організувати стіл переговорів, де кожен може проговорити, що йому доставляє дискомфорт, і багато питань відразу знімаються. Для вирішення конфлікту важливо вийти на контакт на початковій стадії, інакше ситуація ризикує перейти в особисте неприйняття, яке виправити вже важче.

Олена Тунда

кураторка молодшої школи з білінгвальною програмою навчання

Чому моя дитина не хоче вчитися? Їй нічого не цікаво, крім ігор!

Інтерес до пізнання нового закладений у дитині природою. У віці 6−7 років основною діяльністю дитини стає навчальна. Але, на жаль, іноді доводиться помічати, що через 4−5 місяців перебування в школі інтерес до навчання падає.

Я вважаю, що основних причин може бути дві:

  • школа, яку вибрали батьки, не підходить дитині (занадто складна або занадто легка програма, некомфортне оточення, напрям не відповідає інтересам дитини тощо);

  • класний керівник не зміг створити правильну атмосферу в класі, в якій є пріоритет знань і заохочується пізнавальна діяльність, панує взаємоповага і зацікавленість у розвитку кожної особистості.

Ігри — це спосіб втечі у штучний світ, де присутні чіткі правила, є позитивне підкріплення правильних дій, рівність всіх учасників і справедливість щодо кожного. Якщо дитина не бачить усього цього в реальному навчанні, вона віддасть перевагу ігровому світу.

Базис

Фото: Базис

Коли варто починати думати про вступ і вибирати виш?

Вибір вишу — дуже відповідальний крок. У цій ситуації можливі декілька варіантів:

  • в 9-му класі краще звернутися до фахівця з профорієнтації, вибрати країну, університет або коледж, уточнити деталі вступу, виробити план підготовки і діяти;

  • якщо дитині важко визначитися, то основним завданням стає успішне складання ЗНО. Ці результати дійсні протягом трьох років. За цей час молоді люди можуть спробувати себе в різних галузях і вирішити самостійно, чи потрібна їм вища освіта і яка сфера їм цікава на цьому життєвому етапі.

Олександр Триліс

співзасновник школи, вчитель фізики, Заслужений учитель України, організатор дослідних проєктів школи, керівник Наукового клубу

Розумний, але ледачий: як мотивувати вчитися?

Кажуть так: «До розумного більше вимог». І ще так: «Якщо ти розумний, то можна дозволити собі менше працювати, а навіщо ж ще бути розумним?»

Я вважаю, що розумним слід надати можливість бути собою — більшою мірою, ніж іншим. Ми не знаємо, що робить людину розумною, можливо, саме фаза ліні.

А рекомендація проста — бути в контакті. Разом працювати, разом сміятися, бути один одному цікавими. Розумний підліток, відданий самому собі, часто не бачить гідної мети, перспектив, які його зацікавлять. Вихід з такого становища — спілкування, розвиток, діяльність. Для цього потрібні люди, колектив, середовище — у сім'ї, в школі, вчителі, друзі, однодумці.

В якому випадку варто звертатися до репетиторів і наскільки ефективне таке навчання?

Репетитори ефективні в особливих випадках, коли потрібно швидко підготуватися до іспиту, компенсувати різницю рівнів. В інших — краще не треба, бо таке спілкування один на один пригнічує особистість дитини, нав’язує певний шлях розвитку, заважає, великою мірою, самореалізації.

Дистанційне навчання: чи можна організувати цей процес ефективно?

Чим менша дитина, тим більше «ні» — така моя відповідь. Особиста присутність принципова, вона діє на фізіологічному рівні, мотивує, мобілізує, привертає увагу.

Віддалено можна тільки нагадати про присутність, спробувати запустити схожі процеси. Це виходить тим краще, чим ближче за часом був очний контакт.

Якщо ж час іде, а освіта залишається дистанційною, то: втрачається інтерес, увага, запам’ятовування стає поверхневим, образи менш опуклими, втрачається мотивація, виконання завдань стає більш формальним, відносини — необов’язковими.

В середньому старшокласники приблизно за місяць втрачають зв’язок, вже не цілком розуміють, що і навіщо вони роблять.

Дистанційна освіта — великий бізнес, але, думаю, в глобальній перспективі це може бути тільки допоміжна форма.

Детальніше ознайомитися з умовами та вартістю навчання в школі «Базис» можна тут.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X