Епоха онлайн. Як зробити використання месенджерів дитиною безпечним

13 жовтня, 12:04
Як навчити дитину безпечно користуватися месенджерами (Фото:unsplash\Emily Wade)

Як навчити дитину безпечно користуватися месенджерами (Фото:unsplash\Emily Wade)

Віддаленість від друзів через війну та дистанційне навчання стало складним випробуванням для дітей та підлітків. Вони частіше соціалізуються не в реальному житті, а в онлайні, підтримуючи зв’язки з друзями в мережі, іграх та месенджерах.

НВ поспілкувався з командою месенджера Viber, щоб дізнатися, як захистити дітей у цифровому просторі. Ділимося списком порад щодо безпечного листування дитини.

З якого віку можна користуватися Viber? 13 років — мінімальний вік для початку користування Viber. З його досягненням та до 16 років командою месенджеру встановлюється найвищий рівень безпеки для акаунта юзера. Його не треба вмикати, адже цей режим працює за замовчуванням.

Відео дня

Завдяки підвищеній безпеці ім'я та фото профілю дитини не відображаються у чат-ботах. Також місцезнаходження користувача зберігається в таємниці й жодним чином нікому не передається.

Усі чати за замовчуванням захищені наскрізним шифруванням. Тобто ніхто, навіть команда Viber, не мають до них доступу. Повідомлення не зберігаються на серверах месенджеру, а ключі шифрування існують лише на пристрої користувача і його співрозмовника.

Головні правила безпечного листування у месенджерах для дітей

  • Не надсилати конфіденційну інформацію незнайомим контактам (жодних фото документів або карток тощо);

  • Не поширювати дані про дії підрозділів ЗСУ, їх місце дислокації, світлини та відео обстрілів та переміщення військових;

  • Репорт неприйнятного контенту (у той же спосіб, як і скаржитися на повідомлення).

З якими проблемами може зіткнутися дитина, користуючись месенджером

Серед усіх загроз онлайн-листування найчастіше діти та підлітки зустрічаються з такими:

  • Додавання в групи з неприйнятним контентом;
  • Листування з незнайомцями, які можуть опинитися зловмисниками;
  • Цькування і булінг зі сторони однокласників та інших підлітків;
  • Витік приватної інформації.

Як дитині безпечно користуватися месенджером

В першу чергу, дитину потрібно попередити про можливість появи підозрілих запитів та переписок з незнайомими дорослими. Попросіть у такому випадку звернутися до вас за порадою, побудуйте розмову так, щоб дитина не боялася вам про це розповісти.

Дитину потрібно попередити про булінг та способи боротьби з ним. Цькування може спричинити моральні травми, викликати депресію та хвилювання. Для виявлення булінгу ознайомтесь з онлайн-платформами та сайтами, які відвідує підліток.

Також частіше цікавтеся настроєм дитини, її шкільними справами та стосунками з друзями. Завжди приділяйте час, щоб уважно, спокійно та відкрито вислухати дитину, запевнити її у своїй довірі. Роз’ясніть, що не слід розділяти поведінку в «реальному житті» та онлайні. У такому випадку дитина не буде применшувати свої емоції від поганого досвіду взаємодії в мережі.

Що робити, якщо дитину буллять у месенджері? Виявивши факт кібербулінгу, зробіть знімок екрана, після — поскаржтеся на повідомлення та заблокуйте відправника.

Як заблоковувати контакт у Viber:

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
  • Зайдіть в чат з булером;
  • Натисніть на ім'я контакту зверху;
  • Натисніть на кнопку «Блокувати цей контакт».

Як поскаржитися на повідомлення у Viber:

  • Зайдіть в чат групи;
  • Натисніть на образливе повідомлення;
  • «Скарга»;
  • Оберіть «Заохочення до насильства» або «Образливий контент».

Також можна звернутися до адміністратора групи з запитом на блокування булера в ній.

Якщо булінгом займається однокласник(-и) дитини, необхідно звернутися до класного керівника та повідомити про проблему. У школі має бути розроблений комплекс заходів протидії та попередження булінгу.

Додаткову підтримку також можна отримати за номером 15−45, у відповідь на повідомлення автовідповідача натисніть кнопку 3. За цією цілодобовою лінією вам нададуть безоплатну консультаційну допомогу з підвищення рівня безпеки дитини в інтернеті.

Безпечний обліковий запис для дитини

Окрім того, що батьки повинні проінструктувати дітей щодо безпеки поведінки в інтернеті, можна також підвищити захист юного користувача за допомогою налаштувань месенджеру. Завдяки ним дитині можна допомогти уникнути неприємного досвіду або мінімізувати його наслідки. Серед корисних інструментів:

  • Вибір месенджера з наскрізним шифруванням;
  • Налаштування додавання в спільноти/групи;
  • Встановлення двоетапної аутентифікації;
  • Блокування контактів;
  • Відправлення скарги на образливе чи неприйнятне повідомлення.

Як налаштувати приватність дитячого акаунту

В першу чергу варто встановити обмежене право на додавання дитини в групи. Це дозволяє додавати підлітка у групи лише обраному списку контактів і захистить від можливого додавання у групи з небезпечним контентом.

Як налаштувати: «Параметри» → «Конфіденційність» → «Налаштування додавання в групи».

Основою захисту акаунта дитини є встановлення двоетапної аутентифікації. Це дозволить підтвердити особу користувача при реєстрації нового пристрою, тож ніхто не зможе отримати доступ до приватної інформації.

Як налаштувати: «Параметри» → «Конфіденційність» → «Двоетапна перевірка» → Встановлення унікального PIN-коду → Додавання пошти та підтвердження облікового запису в листі.

Нагадаємо, раніше психолог розповів, як допомогти дитині з онлайн-навчанням під час війни.

Редактор: Лілія Вітюк
Показати ще новини
Радіо НВ
X