Апеннінський парадокс. У чому секрет популярності італійських вин і що про них варто знати

6 листопада 2020, 08:08

Відповідь на питання, чому в Україні і в світі настільки популярні й улюблені італійські вина, дали гості шоу Картата потата Даші Малахової - Олег Кравченко та Ірина Грідіна.

Найкращий сомельє України 2011 і співвласник Win Bar Олег Кравченко та Винний академік Ірина Грідіна розповіли про прем'єру гіда Gambero Rosso в Україні, про міжнародну виставку Wine & Spirits Ukraine 2020 і про те, чим італійські вина підкорили світ і Україну.

Відео дня

«Якщо згадати дев’яності роки, то відкривши будь-який винний довідник, можна було побачити там сто сторінок про Францію і буквально десять про Італію», — розповідає Олег Кравченко. — «Зараз кардинально все змінилося. Італія з Францією йде ніс до носа, борючись за пальму першості, за те, щоб бути лідерами саме за топовістю своїх вин. Звичайно ж, якщо ми говоримо про винні аукціони, то там Франція все одно б'є по лотах, за дорожнечею вин, за престижністю.

Дольче віта, ось цей спосіб життя без снобізму, з широкою душею

Італійці мають комерційну жилкою. З їх різноманітністю вин, і з автохтонних сортів в тому числі, починаючи від таких ось, можна сказати, сільськогосподарських сортів, якими були свого часу сицилійські Неро д’Авола або Грілло, вони вийшли на зовсім інший рівень: знаменита Тоскана з Брунелло, Венето з Амароне, П'ємонт, де Бароло і Барбареско. Це топові вина, які зараз відомі всюди. Завдяки комерційній популярності вин, в тому числі, на ринку Америки, італійці вирвалися вперед. І завдяки тому, що в Україні популярний формат Італії - цієї доступною класної їжі, простий піци, пасти. Їхня дольче віта, ось цей спосіб життя певний, без снобізму, з широкою душею. І приємна ціна на ці позиції. Цим всім вони завоювали ринок України. Якщо ми говоримо про винні карти, то, однозначно, Італія багатьох просто рве.

Плюс до цього — італійська мода: Армані, Гуччі, Дольче Габбана ".

Ірина Грідіна і Олег Кравченко в гостях у Даші Малахової (Фото: Facebook)
Ірина Грідіна і Олег Кравченко в гостях у Даші Малахової / Фото: Facebook

«Історія Gambero Rosso — це історія успіху» — розповідає Ірина Грідіна. — «Це історія успіху такого невеликого видання, яке було 8-сторінковим додатком до газети Il Manifesto, як ми знаємо. І через рік тільки вони зробили свою друковану версію. А зараз ми маємо Gambero Rosso, по суті, таку ось фінансову імперію, можна так сказати, в Італії.

Gambero Rosso багато в чому формували винну культуру

Як медіахолдинг, вони впливають на уми, на покупця, на те, що ми називаємо «покупець голосує гривнею». І Gambero Rosso дуже багато в чому відповідальні за формування цієї винної культури. Тому що одна справа, коли це все відбувається десь в селі: дідусь продає свої якісь ньокки зі своїм вином, і інша справа, коли про це дізнаються люди, це стає доступним для громадськості. Здавалося б, такий невеликий момент, але насправді це все впливає.

Я хотіла б додати з приводу італійських вин, чому вони у нас такі популярні. Я можу виділити три причини. По-перше, Італія останні кілька років лідер по виробництву вина в світі. Раніше була Франція, потім Італія з Францією помінялися. Тобто, їх вина багато. Друге — це менталітет український та італійський, які, убийте мене, я вважаю, дуже схожі. Коли я потрапила в Рим на виставку, у мене було відчуття, що крім Риму, Вічного міста, яке завжди прекрасне, взагалі-то нічого не змінилося. Люди такі ж. А коли я потрапила до Відня, то побачила, що це зовсім інший підхід до життя, інший менталітет. Тобто, ми з італійцями схожі. І третя причина — це кухня, звичайно. Можна проводити паралелі з італійцями.

Паралелі між італійським менталітетом і українським безумовно є. І завжди говорять, що якщо є якась країна з менталітетом, який схожий на український, то це італійський. Давайте візьмемо Францію — все навпаки. Арогантність так звана — став модним цей термін, снобізм. Французькі вина. Я постійно чую один і той самий фідбек, що італійські вина простіші для розуміння. Французькі вина — вони складні, з ними потрібно медитувати, мати 12 видів келихів вдома, багато часу, поки вони відкриються, багато довідників, щоб зрозуміти, що як купувати… Французи — сноби історично і це, взагалі-то, те, що допомогло їх винам стати такими великими в тому числі".

Дізнайтеся більше про італійське вино в шоу Даші Малахової.

Картата потата 4 листопада 2020
Показати ще новини
Радіо НВ
X