Кухня сміливих. Дегустація української кухні в ресторані Євгенія Клопотенка 100 років тому вперед
З метою просування України на світовій гастрономічній сцені шефи Євген Клопотенко й Ігор Мезенцев запросили в Україну західних блогерів і фуд-журналістів.
Україна розташована в зеленій зоні для туристів Європи, і в цілому нашу країну сприймають як частину Європи. Наприклад, один з чотирьох гостей-фуд-журналістів, які прилетіли до Києва, був переконаний, що переліт в Україну — внутрішній для ЄС, і дуже здивувався, коли в аеропорту у нього запитали паперовий паспорт. Тим більш актуальним стає питання: що ж може залучити в нашу країну туристів?

«Їжа — друга причина для подорожей людей», — розповідає Хрвоє Петрич (на фото — в зеленій футболці), хорватський фуд-журналіст. На батьківщині і в сусідніх країнах Хрвоє Петрич консультує ресторани, які хочуть отримати зірку Michelin, організовує міжнародні фестивалі Weekend Media і Weekend Food Festival і захоплюється виробництвом квасу — трендового напою в Європі.
Разом з Хрвоє в Україну приїхали Кайя Сайовіч зі Словенії, Андраш Йокуті з Угорщини та Анастасія Авраменко з Мілана. Всі четверо — well-traveled, багато подорожують Європою та світом, ведуть блоги і пишуть для впливових гастрономічних медіа. В Україні, яка шукає свій шлях на гастрономічній карті світу, все вперше.

За словами Хрвоє, Хорватія щорічно витрачає 350 тис. євро на підтримку гіда Michelin в країні, який видається вже два роки. Щоб створити гастрономічно привабливий імідж країни, не потрібно винаходити велосипед, вважає гастроексперт. І радить звернути увагу на успішний кейс — new nordic cuisine, нову скандинавську кухню.
У 2004 році Клаус Мейєр з групою шефів складає маніфест нової кухні, яка буде спиратися на локальні і сезонні продукти і смаки, об'єднає зусилля з фермерами і просуватиме скандинавські продукти і культуру. Знаходяться шефи — амбасадори, які просувають нову скандинавську кухню. Цього ж року Мейер і Рене Редзепі відкривають Noma.
У 2005 році проєкт нової скандинавської кухні отримує підтримку міністерств сільського господарства і продовольства п’яти країн, а в 2006 — 3 млн євро на розвиток.
У 2010, 2011, 2012 і 2014 Noma стає найкращим рестораном світу. За 5−6 років Копенгаген стає однією з гастрономічних столиць світу, щорічний прибуток від туризму в якому доходить до 28 млн євро.

Кайя Сайовіч теж акцентує на місцевих фермерах: туристам потрібно дати відчути досвід місця, а це не тільки ресторани. Свої ідеї фуд-експерти озвучують в приймальні заступника міського голови Києва і секретаря Київради Володимира Бондаренка, який зустрічається з іноземними гостями в суботу, 26 червня.
Після чого компанія відправляється в ресторан Клопотенка 100 років тому вперед. «Ми по дорозі наїлися перепічки», — жартують гості, чим засмучують кулінарного експерта, який підготував цілу програму з дегустаційних меню ресторану і навіть доповнив її на прохання гастроекспертів стейком з бобра.
