Барбекю, висока кухня та історії. Тренди світової гастрономії на нагородженні 50 найкращих ресторанів світу

24 жовтня 2021, 10:15

Засновник проєкту Топот шеф Ігор Мезенцев розповів НВ про тренди світової гастрономії за підсумками церемонії нагородження The world’s 50 best.

Ігор Мезенцев

Шеф-кухар, автор проєкту Топот

У цьому році я був одним із чотирьох українців, які вперше відвідали премію 50 Best. Мене запросили завдяки моїм проєктам: я зв’язався безпосередньо з директором компанії 50 Best, показав йому Топот, розповів усю цю історію, і мені запропонували зустрітися на церемонії. З нами були Аврора Огородник, Женя Клопотенко, який у минулому році потрапив у список 50 Next, і Юлія Чеснокова, яка в цьому році є одним із організаторів шеф-саміту, який буде проходити 27 листопада в Києві.

Відео дня

Перед премією було багато додаткових заходів, наприклад, велика прес-конференція, де обговорювали багато питань, що стосуються наслідків пандемії, а також Food Meets Science, де виступали шефи, які потрапили в премію 50 Next, а також багато професіоналів. Хедлайнерами були Хестон Блюменталь і Анна Рош. Там був один дуже вражаючий виступ дівчини, яка, побувавши на бійні, вирішила виростити свого бичка, але зробити це гуманно. Вона підраховувала всі витрати на нього, ростила в любові і, хоча їй було дуже шкода його вбивати, зробила це швидко з допомогою професіоналів. Потім вона підрахувала, скільки він їй приніс, використовуючи буквально кожен шматочок у своєму ресторані і, почуваючись дуже сентиментально, усе ж була задоволена результатом і методами. Тепер вона вирощує бичків тільки сама, а з кожної спеціальної кулі, якими вбивають її тварин, робить скріпку з їхніми даними, яка тримає меню. Я підійшов до неї після виступу, подякував їй, а вона мені подарувала таку скріпку!

Цього року церемонія була наполовину діджитальною. Але там було багато крутих гостей, ми спілкувалися, комунікували безпосередньо з головами журі, учасниками, Юлія Чеснокова домовилася з деякими шефами, щоб привезти їх на шеф-саміт. Рене Редзепі, кажуть, вперше читав свою промову з аркуша паперу, тому що він дуже сильно переживав, дуже сильно чекав премії.

За останньою церемонією стало зрозуміло, що вся ферментація на другий план. Тому що в 50 найкращих ресторанів потрапили тільки два, Noma і Geranium, які просувають ферментацію. Хоча кажуть, що це просто новий виток розвитку, у той же час усі розуміють, що вона йде на другий план. В пріоритеті будуть гриль, барбекю, аргентинські техніки смаження і прийоми, піддивлені у іспанських шефів-авангардистів.

Ігор Мезенцев і гастрожурналіст Ванесса Йонг (Фото: Ігор Мезенцев)
Ігор Мезенцев і гастрожурналіст Ванесса Йонг / Фото: Ігор Мезенцев

Якщо говорити про країни, то Іспанія завжди виступає добре, з Азії додалося трохи ресторанів, трохи Америки. Взагалі в цьому році до 10 ресторанів зі списку раніше жодного разу не були в 50 Best. Вони додалися вперше, хоча це старі ресторани, які просто дійшли до цього рівня.

Для себе ми дізналися, кого ми можемо привезти в Україну, щоб показати нашу гастрономію, куди нам рухатися, про те, як нам туди потрапити. Коли ти безпосередньо знаходишся там, ти усвідомлюєш взагалі і рівень організації, і рівень їжі, і як відкривати нашу країну для туристів, гастро-журналістів та інших. Окрім того, мені вже пишуть деякі журналісти з інших країн, говорять: «Ми готові самі приїхати, нам не треба нічого платити, просто покажіть нам і все». Ми ще не в списку 50 найкращих, але вже на хорошому рівні.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Щоб потрапити в список, нам точно потрібно досліджувати шляхи вивчення локальних продуктів. З цього треба почати.

Я бачу зараз тенденцію, коли відомі світові ресторатори їдуть в якусь маловідому країну та відкривають там ресторани. Було б, звичайно, круто, якби хтось наважився приїхати до нас в Україну, теж іменитий якийсь ресторатор, але поки єдиний шлях — це те, що ми вже робимо: привозити журналістів, розповідати про нашу їжу, а шеф-кухарі повинні готувати більше локальних продуктів, більше фермерських продуктів, не боятися експериментувати. І нам потрібно більше занурюватися в сам продукт: який сорт картоплі ти використовуєш, який сорт квасолі і так далі. Тобто, розбиратися, заглиблюватися і вчити мову. Обов’язково мову. Тому що будуть приїжджати журналісти, і ти їм нічого не розкажеш, не поділишся глибиною своєї задумки, не поділишся історією продукту, який ти використовував. А це суперважливо.

Також потрібно, щоб це була концепція з історією. Не просто «я відкрив піцерію, приходьте, я найкрутіший», а концепцію з історією, з глибокою думкою, з усім, щоб гість переживав цілу історію виникнення ідеї, ресторану, їх існування. Наприклад, у ресторані Central, який зайняв четверте місце, одна половина — це дуже висока кухня, а друга — ресторан на кожен день, яким керує дружина шефа-власника. Одна частина для гурманів, готових платити великі суми за свої страви, а друга — доступна буквально кожному.

Або, наприклад, як раз в Антверпені є такі маленькі точки харчування, де продають картоплю фрі, нагетси, сирні кульки і два види бургерів. Фастфуд, але приготований, як висока кухня: соуси, припраи, техніки. І це дорого, як для фастфуду, у два рази дорожче, ніж звичайне меню в McDonalds. Але коли ти це їси, ти просто не розумієш, як таку просту їжу можна зробити такою смачною. При цьому у власника цієї мережі є мішленівський ресторан для статусу і творчості, але такі точки приносять йому реальні гроші.

Показати ще новини
Радіо NV
X