Рибні місця. Як мережі ресторанів Чорноморка вдається зростати під час кризи і змінювати правила гри на ринку

5 вересня 2020, 08:42
НВ Преміум

На простій рибці, виловленій у Чорному морі, можна збудувати мегауспішний проєкт — доведено засновниками ресторанної мережі Чорноморка, пише журнал НВ.

Щодня о четвертій-п'ятій годині ранку, за винятком штормових днів, від причалу в селищі Миколаївка, що за кілька годин їзди від Одеси, у відкрите море виходить рибальський човен. До сьомої-восьмої ранку він вже повертається і везе на своєму борту кілька тонн свіжої риби. Улов одразу ж перебирають і везуть за сотні кілометрів на північ — до Києва.

Відео дня

«Максимальний улов у нас був 5,5 т за раз із одного ставника [всього таких у компанії три]», — розповідає Ольга Копилова, співзасновниця компанії Чорноморка. Саме вона займається постачанням свіжої чорноморської риби з Миколаївки до столиці. А ще, що важливіше, розвиває однойменну столичну мережу рибних ресторанів із лаконічним нехитрим інтер'єром, у яких відвідувачі можуть придбати частину улову із собою або замовити готові страви і з'їсти їх на місці, запиваючи бочковим ігристим вином.

Сьогодні Копилова з чоловіком Володимиром Волинцем керує вже 11 закладами, два з яких відкрилися цього карантинного літа. Середній чек у них становить 400−500 грн.

Половину локацій відкрили на кошти інвесторів. «Ми займаємося управлінням, а люди вкладають гроші, — і потім ділимо прибуток», — розповідає Копилова.

Заснована у 2013-му, Чорноморка росла на хвилі ресторанного буму в 2018—2019 роках, але й у кризовий 2020-й не втрачає своїх позицій. «Чорноморка працює вельми активно. Під час карантину вони, здається, єдині рекламувалися. Вони тоді активно пішли в сегмент доставки риби додому», — розповідає Ольга Насонова, директорка компанії Ресторанний консалтинг. Для цього під час карантину працювали лише два заклади мережі, які, втім, допомогли закривати зарплату всьому персоналу компанії, а це близько 1 тис. осіб.

Крім Чорноморок, у портфоліо подружжя підприємців є ще кілька рибних проєктів — заклади Анчоусна й Оселедцева. Вони навіть оформили ці бізнес-ідеї на продаж, у вигляді франшизи, і розвивають мережу. Крім Києва, Анчоусна є у Львові, Вінниці та Білій Церкви, а незабаром з’являться у Полтаві, Дніпрі, Харкові, Ірпені, Борисполі, Житомирі, Запоріжжі, Черкасах.

«Франшизу запустили не так давно, але інтерес до неї великий, продажі йдуть дуже активно», — каже Петро Козачук, керівник відділу продажів компанії Franchise Group, яка надає послуги, зокрема консалтингові, у сфері франчайзингу.

Показати ще новини
Радіо НВ
X