Як почуваються світові гастрономічні тренди в Україні

28 грудня 2016, 11:16
Новини компаній

Нещодавно Київ відвідала Сесіль Пугнан, тренд-прогнозист одного з трьох провідних тренд-вотчингових агентств світу TrendUnion, яка розповідала про актуальні світові фуд тенденції

Їжа сьогодні - те, за чим пильно стежать. Як справедливо зазначила трендсеттер, їжа - нова мода, в той час як сама мода вже перестала бути модною. Їжа займає вагоме місце у нашому житті і протягом кожного дня. Ми плануємо день за сніданком і будуємо плани навколо обіду і вечері, фотографуємо їжу, пересилаємо фото друзям, ділимося, ходимо на фестивалі їжі, поспішаємо в тільки-но відчинені заклади. У кожному коворкінгу, офісному або торговому центрі, музеї-кафе, а корнери з їжею, ринки та супермаркети - місце тяжіння і зустрічей, головні місця в місті.

Відео дня


У великих світових рітейлерів власна філософія, місія і навіть своя культура. Спостереження останніх років вказують на факт, що супермаркети стали конкурентами ресторанів. Прагнення до різноманітності і ставлення до їжі не як до необхідності, а як до ритуалу у кожного свої, але в той же час загальні. В Whole Foods в США панує культ здорової їжі. Від печива і фруктів до сиру в запечатаних упаковках - все можна спробувати перед покупкою. Команда навчила всіх вимагати від продуктів більшого: знати інформацію про екологічність виробництва, дотримання прав тварин.

Тренд? Тренд, світовий. Навіть фастфуди змінюють фірмовий стиль на "екологічний" зелений і коричневий кольори і прагнуть якомога швидше ввести "чисті" меню. Harrods і Hedonism Wines в Лондоні задали тон у відносинах з їжею і вином, як з мистецтвом. Естетичність і вивіреність рецептів, донесення цінностей кожного з виробників - від старомодних англійських джемів до виноробів. Безперечний тренд.

Whole Foods, New York
Tyler_Cipriani_Flickr

Такий ажіотаж дозволяє говорити про продукти - як один з головних світових трендів, про їжу майбутнього. Свіжий експертний погляд Сесіль Пугнан прояснив відразу кілька очевидних речей. По-перше, модно майже все. Органічні виробництва і невеликі фермерські господарства вживаються з великими корпораціями, високій технологічності яких немає нічого поганого. Тренд на недосконалі, часто некрасиві зовні, але сезонні і натуральні овочі і фрукти, "ніби з городу" не віднімають уваги у майстерно приготовлених і бездоганно поданих страв від шеф-кухарів. Простота приготування і спрощення процесів - відкритий вогонь, зрозумілість інгредієнтів вживаються поруч з швидкою доставкою і фетишизмом по частині аксесуарів і кухонного начиння.

Слово "локавор" (від англійського " local - місцевий) було винайдено сім-вісім років тому для позначення людей, які їдять продукти, що вирощені або вироблені поблизу, як правило, в радіусі 100 миль (160 км). Автор - Рене Редзепі, шеф колись кращого в світі ресторану Noma в Копенгагені, удостоєного двох мішленівських зірок. Тренд підхопили у світі. Рітейлери різних країн і намагаються наслідувати тенденції, і ставити відносини з їжею одночасно. Швейцарський Globus Gourmet називають гастрономом, в якому зібрано весь світ. Команди ретельно вивчають гастрономічну карту світу, розповідаючи про цікаве через полиці і вітрини.


Eataly, Milan
Flickr_Alejandro_Vega

Правило «у осетрини буває одна свіжість – перша, вона ж і остання» поширюється на всі продукти, представлені в Globus Gourmet. У мережі Eataly таке саме правило, але в іншій площині - робота з фермерами і локаворство. У римському супермаркеті, що займає 4 поверхи, розташований ряд тематичних ресторанів і в кожному можна знайти основні спеціалітети з різних регіонів Італії: пасту, оливкову олію, вино, сири, м'ясо, морепродукти, свіжі овочі. Eataly вчить і наймає фанатів італійських продуктів і напоїв, які працюють з таким національним «акцентом».

Як справи в Україні?

Рік тому в центрі Києва, поряд з холодними красунями на бігбордах з'явилися Ромашка, Зоя, Дмитро з ягням на руках, Тарас серед отари овець і Джим з дровами для дров'яної печі. Рекламна компанія виділялася серед стандартної міської. Робота з українськими виробниками - один з ключових напрямків у роботі з фуд-сегментом для київського магазину Good Wine, про який варто говорити голосно. Не тільки вино, а ще й здорові продукти, тут же, на сусідній полиці.


Пекарня BakeHouse, Good Wine

Кілька останніх місяців творча команда магазину і імпортера в одній особі працює над оновленням магазину. Серед змін - ті самі світові тренди, про які говорить тренд-прогнозист, але вже впроваджені в життя.

Не тільки вино, а ще й здорові продукти, локавор і власний ресторан Lucky і пекарня Bakehouse - є. Нові категорії продуктів і спеціальні tasting зони, де продукт можна спробувати прямо на місці - від вина до здорових десертів.

Whisky bar,Good Wine

Суші і гриль бар, винний бар, як логічне продовження рітейлера додалися всередині магазину. Кав'ярня Yellow place - оновилася і подана у форматі shop-in-shop. Поруч - великий відділ Healthy Food зі здоровими снеками, салатами і десертами на основі органічних продуктів і суперфудів. Тренд-вотчингу називається "віртуальний ресторан", коли ретельно підібрані інгредієнти в потрібній кількості вже упаковані для споживача. Їжа в коробці - ще одна майбутня тенденція 2017, яка не має нічого спільного з фастфудом. Коли якісних виконавців хочеться поставити у приклад.


Відділ HEALTHY FOOD, Good Wine

Винний відділ у новому Good Wine став єдиним простором – просторим, затишним, із зручною навігацією і дегустаційною зоною в центрі залу. Міцний алкоголь - з окремим баром, стіною односолодового віскі і окремою кімнатою з ексклюзивними, раритетними і колекційними міцними спиртними напоями. Для зручності, відділ аксесуарів для будинку, кухні та бару стали окремим напрямком Home by Good Wine і відкрили інтернет-магазин з посудом для сервірування і кухонним начинням, винними і барними аксесуарами, текстилем, книгами та іншим декором для дому.

HOME by Good Wine

У грудні Good Wine виповнилося 9 років. Змінювалася локація, площа і дизайн магазина. Не змінилися тільки цінності. Тут, як і раніше, з однаковим інтересом і особливою ретельністю стежать за головними тенденціями і вибирають співробітників компанії, фермерів або партнерів. "Ми здійснюємо свою мрію", - підказує кампанія #newgoodwine. А Києву, як європейській столиці, є чим пишатися.



Магазин Good Wine знаходиться за адресою вулиця Мечникова, 9.

Час роботи та актуальні новини - на сторінці у Fаcebook.

Показати ще новини
Радіо НВ
X