Чому обрали MARUV, а не KAZKA. Музичний критик про те, що не так з нацвідбором на Євробачення 2019

27 лютого 2019, 10:28

Музичний критик, журналіст і головний редактор Karabas.Live Ігор Панасов в ефірі Радіо НВ поговорив про підсумки національного відбору на Євробачення.

У суботу, 23 лютого, за результатами нацвідбору, який спільно проводять телеканали СТБ та UA:Суспільне, перемогла MARUV. У понеділок стало відомо, що MARUV відмовилася підписувати угоду про участь в конкурсі Євробачення з НСТУ. У вівторок, учасник, який посів друге місце в нацвідборі, колектив Freedom Jazz також відмовився брати участь у конкурсі Євробачення. В інтерв'ю телеканалу Громадське, Олександра Кольцова, член правління НСТУ, яка відповідає за розважальний напрямок, сказала, що зараз ідуть переговори з KAZKA, але не виключає  вірогідність відмови України від участі в цьогорічному конкурсі.

Відео дня

В ефірі Радіо НВ музичний критик, журналіст і головний редактор Karabas.Live Ігор Панасов, поділився своїми враженнями від конкурсу і постарався пояснити, що було не так з нинішнім конкурсом, а також, чому не обрали KAZKA.

«На цьому національному відборі було багато політики. Погано чи добре? Зрозуміло, що з'являються теми, які неминуче треба заздалегідь промовляти. Домовитися з MARUV за лаштунками, що вона більше не їздитиме в Росію? Поміняти громадянство Юлії Юріній ще до того, як вона вийшла на сцену? Або Анні Марії розповісти - відмовтеся від батьків. Все дуже туго переплетено, щоб вирішувати ці питання за лаштунками. Це з одного боку. З іншого боку, є аудиторія, яка хоче бути співучасником процесу і бачити відповіді на питання не десь там за ширмою, а їм особисто. Тому що запит, пов'язаний з гастролями в Росії йде від суспільства, а не від організаторів.

Сергій Притула та MARUV (Фото: @ Прес-служба СТБ)
Сергій Притула та MARUV / Фото: @ Прес-служба СТБ

Ця ситуація оголила проблеми, які НСТУ належить вирішити: піднімає вона тему співпраці з Росією в нацвідбору або не піднімає.

Суспільству має бути заявлено:
а) нам все одно, де хочуть, там нехай і гастролюють;
б) нам не все одно, тому ми виставляємо такі-то вимоги і всі питання, обговорюються до початку півфіналів: «Чий Крим», «Якою мовою (якщо не знаєте англійську) будете спілкуватися, коли поїдете на конкурс». І тоді питання не будуть досягати такого градуса напруження, а артисти будуть розуміти, що участь в конкурсі - це не гра.

У конкурсу є музичний продюсер Руслан Квінта, який і є тим фільтром, який відбирає артистів. З музичної частини набір вийшов чудовий. Він відображає те, що відбувається з музикою в країні. Але думаю, що до конкурсу не застосували стратегічний підхід. Стратегічний підхід врахував би чинники, пов'язані з соціальною і політичною стороною конкурсу. Давайте згадаємо про те, що Євробачення неминуче політичний конкурс. Тому що ми висуваємо кандидата від країни, який їде практично на спортивне змагання. Там, де трошки спорту, там завжди трошки політики. І чим більше спорту, тим більше політики. Тому ми не можемо сприймати цей конкурс, наприклад, як ми сприймаємо Голос країни або Х-Фактор.

виступ KAZKA (Фото: @ Прес-служба СТБ)
виступ KAZKA / Фото: @ Прес-служба СТБ

Чому не вибрали KAZKA? Одна справа - лірик-відео - це студійний запис, а інше - виступ на сцені. І для багатьох слухачів різниця у виконанні виявилася абсолютно очевидна. Відповідно це викликало великий негативний резонанс. За правилами Євробачення живий вокал ставить артиста в ситуацію «пан або пропав». KAZKA виявилася ближче до положення «пропав». І не дивлячись на те, що до фіналу з Сашою (Зарицькою, солісткою KAZKA. - Прим. Ред.) попрацювали, я бачив, що вона вийшла максимально зібраною, все одно, на мій погляд, на тлі інших артистів, вона виглядала слабшою.

Дивіться повне інтерв'ю з Ігорем Панасовим:

Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook    

Редактор: Юлія Найденко
Показати ще новини
Радіо НВ
X