Золотий квиток. Як не відлякати роботодавця невдалим резюме

19 березня 2019, 19:53

У різних компаніях критерії оцінки кандидатів можуть бути не просто різними, а прямо протилежними

Резюме — ваша візитна картка, комерційна пропозиція і парадний костюм одночасно. Поставитеся формально, полінуєтеся скласти грамотно, і тоді також формально поставляться до вас HR'и і полінуються запросити вас на зустріч.

Відео дня

Можна по-різному ставитися до резюме. Називати пережитком минулого, прикрою формальністю, пропонувати профілі в соціальних мережах натомість. Однак здебільшого саме резюме стає золотим квитком на співбесіду.

Плюс в карму

За останні роки навколо резюме сформувалася ціла культура. Під резюме створюють сайти на Tilda, використовують шаблони, записують відеозвернення до роботодавця, малюють візуальні об'єкти. Роблять все, щоб роботодавець звернув увагу на кандидата і оцінив гідно епатаж. Але, незважаючи на те що посібників і рекомендацій щодо складання хороших резюме написано чимало, їх якість бажає кращого.

Молодь охоче створює резюме, на відміну від людей старшого покоління. Хоча у більшості з них часто-густо ще немає досвіду, і писати в резюме майже нема що. А наявність освіти не гарантує роботодавцю нічого, хіба що свідчить про те, що людина вміє читати і писати. Та й то не завжди грамотно.

У людей старшого віку часто і зовсім немає резюме, хоча бекграунд у багатьох вже солідний. Надто коли рід занять не пов'язаний з офісною роботою. Для людей похилого віку складання резюме — велика проблема. А отже, якщо формальна процедура в компанії включає резюме, компанія втрачає потенційного співробітника, а кандидат не отримує роботу. Якщо ви молоді, створіть своє резюме, а потім допоможіть старшому родичу. І десь на околиці міста, в своєму гамірному офісі, посміхнеться мінімум один HR. А ви потренуєтеся і заробите зайвий плюс в карму. На старті кар'єри він вам дуже принадиться.

Приманка для HR'а

Яким має бути резюме, щоб його помітили? Лаконічним, образним, релевантним. А тепер розшифруємо:

· Лаконічним — означає, що не більше однієї сторінки. Досконалість — це не коли нема чого додати, а коли нічого видалити, висловлювався Екзюпері.

· Образним — тобто резюме має створювати у того, хто його переглядає, образ майбутнього співробітника. Зазвичай я рекомендую обов'язково додавати в резюме професійне фото. Хоча в США, наприклад, це неприйнятно. Також резюме візуально має легко читатися. Важлива гармонія шрифтів, виділень і підкреслень.

· Релевантним — означає, що буквально все, що зазначено в резюме, показує, наскільки ідеально підходить людина на бажану посаду. Почитайте інтерв'ю з керівниками компанії, в яку прагнете потрапити, перегляньте в соціальних мережах сторінки її співробітників. Мова в резюме має відповідати їхньому загальному стилю — компанії потрібно дати зрозуміти, що кандидат «свій».

Шаблони для резюме це непогано, але вибирати вам. У HRів ставлення до резюме з інфографікою може бути різним. Від "який молодець, постарався, заморочився", до "ой, жах, очі ріже, дешева спроба справити враження". Роботодавець в Україні дуже різний. Культура працевлаштування в мультинаціональній корпорації й у вітчизняній компанії, що виросла з кіоску на ринку, не просто різна. Іноді критерії оцінки кандидатів прямо протилежні.

Досконалість — це не те, що нема чого додати, а коли нічого видалити

Ліньки складати резюме? Заведіть аккаунт у соціальній мережі, в тому ж Facebook, і деталізуйте інформацію про свій трудовий досвід. Хоча молодь не дуже любить "зависати" в мережі Цукерберга і, за останніми даними, активно полишає її. Дослідження компанії Edison Research, опубліковане виданням Mashable, показує, що з 2017 року Facebook залишили 15 мільйонів американських користувачів віком до 34 років.

Однак будь-які соціальні мережі — це додаткова можливість потрапити на радар HR'а. Вони частенько навідуються, наприклад, в LinkedIn заради пошуку нового персоналу. У цій професійній мережі є практично готові резюме кожного потенційного кандидата. І коли ви надсилаєте посилання на LinkedIn — цього може бути формально достатньо для першого етапу співбесіди. Бути чи не бути в соцмережах, вирішувати тільки вам.

Як не відлякати роботодавця?

Відповідь на це запитання просте: завжди пам'ятати про те, що все має значення. HR звертає увагу на кожну деталь, і, повірте, деталі кажуть йому про кандидата більше, ніж він сам про себе знає. Відповідно, і вам варто напружитися, щоб справити гарне враження. Складаючи резюме, зверніть увагу на п'ять важливих пунктів.

1. Назва файлу. Є така універсальна порада: напишіть резюме і покажіть його бодай одній адекватній людині. Якщо текст він добре сприймає без питань, ваші шанси зростають. Завжди пам'ятайте: ви створюєте документ не для себе, а для HR'а. Ваше резюме має виділятися, легко ідентифікуватися, бути весь час напохваті. "Резюме Андрій Ніколов бізнес-тренер" — нормальний і нейтральний варіант назви. "Резюме1", "Резюме для Васі", "CV", "CV super_mega_last" — відверто невдалі варіанти. З таким заголовкам ваш файл в папці з сотнями резюме не знайдуть.

2. E-mail. Здавалося б, всі вже знають, що для розсилки резюме потрібно створити нормальну поштову скриньку. Немає межі досконалості, здобувачі досі відправляють свої "візитівки" з неформальних поштових адрес, наївно вважаючи, що роботодавець не помітить і не надасть цьому значення. Така невелика деталь вже свідчить багато про що. Досить часто неформальний e-mail здобувача рекрутери навіть не відкривають. Тому запам'ятайте, nikolov@europe.com — це нормальний варіант, а beshennaya_belka@i.ua або sexyprincess1997@inbox.ru — неналежні.

3. Фотографія. Як уже зазначалося, в США фото в резюме не додають. Важливі досвід і навички, а не зовнішність. Однак, на думку українських HRів, обличчя — важлива частина загального уявлення про майбутнього співробітника. Знову ж таки, ви можете розмістити лише свою неформальну фотографію, а роботодавець вже все про вас зрозумів. Запам'ятайте: портретна, в діловому костюмі, з посмішкою — добре, світлина з відпочинку в лісі в повний зріст з рукою товариша, що залишилася на вашому плечі після обрізання у фотошопі — не підходить.

4. Текст резюме. Як згадувалося раніше, тексту не має бути забагато, але все повинно бути по суті.   Прописана мета і експертні області — добре. Незрозуміло з резюме, який саме фахівець перед вами, на яку посаду претендує і в якій області хоче розвиватися — невдалий варіант.

5. Варіантність. Хочете, щоб HR приділив вам свій час, витратьте і ви свій. Зіставте своє резюме з вакансією, на яку претендуєте. Визначте найважливіше, що може зацікавити роботодавця. Якщо стисло: адаптоване резюме під кожну вакансію — добре, одне резюме на всі випадки життя — неприйнятно. Зазначити свої конкретні досягнення з показниками і вміститися в три речення — добре. Детально викладати й цитувати посадову інструкцію — неприйнятно.

Заздалегідь варто ознайомитися з компанією і вакансією, попрацюйте над власним резюме, не полінуйтеся, покажіть себе з найкращого, адекватного боку. Повірте, досвідчений HR оцінить ваші старання. І шанси отримати золотий квиток на інтерв'ю в компанію мрії істотно підвищаться. Далі — справа за вами. Тож будьте завзятішими, і все неодмінно вийде.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X