Вісім секретів ефективного спілкування

27 січня 2020, 12:50
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ваші слова будуть більш переконливими, якщо ви продумаєте їх заздалегідь

Коли йдеться про спілкування, ми всі схильні вважати, що відмінно з цим справляємося. Насправді навіть ті, хто має непогані комунікативні навички, і близько не такі хороші, як їм самим здається. При цьому ми набагато сильніше переоцінюємо свої здібності, коли спілкуємося з тими, кого добре знаємо.

Відео дня

Дослідники зі Школи бізнесу імені Бута при Чиказькому університеті вирішили перевірити цю теорію і те, що їм вдалося з’ясувати, вражає. В ході дослідження кожному з його учасників пропонували поспілкуватися з кимось, кого він добре знає, а потім з незнайомцем. Як виявилося, давні знайомі розуміли один одного не краще, ніж ті, хто щойно познайомилися. Більше того, досліджувані часто переоцінювали свої комунікативні навички, і це виражалося більшою мірою в спілкуванні з тими, кого вони добре знали. «Проблема нашого спілкування з друзями в тому, що нам здається, ніби ми бачимо їх наскрізь», — заявив співавтор дослідження Ніколас Еплей. — «Схоже, що зближення з кимось створює радше ілюзію взаєморозуміння, ніж справжнє взаєморозуміння».

Ніколи не перебивайте

Спілкуючись з близькими знайомими, ми маємо на думці, що вони нас розуміють — тоді як у спілкуванні з незнайомцями не дозволяємо собі таких припущень. Ця схильність переоцінювати те, наскільки доступно ми висловлюємо свої думки наскільки добре нас розуміють) дуже поширена — психологи розглядають її як одне із когнітивних спотворень.

«Розуміння, щось, що я знаю, відрізняється від того, що знаєте ви, вкрай важливе для ефективної комунікації, — зазначив керівник дослідження Кеннет Савицький, — але усвідомлення цього не завжди вдається легко. Деякі люди можуть справді бути на одній хвилі, проте не настільки, наскільки їм здається. Коли ви поспішаєте або занурюєтеся у власні думки, ви перестаєте оцінювати ситуацію з позиції іншої людини».

Вживаємо заходів

Керівнику просто необхідно розвивати навички спілкування — ви не зможете стати сильним лідером доти, доки не станете сильним комунікатором. Великі комунікатори надихають людей. Вони вміють встановлювати непідробний, емоційний і особистий зв’язок. А налагоджують вони його завдяки здатності розуміти людей і прямо повідомляти їм про свої потреби прийнятним для них способом.

Ці вісім перевірених стратегій допоможуть подолати всі когнітивні спотворення, які заважають нам, особливо в спілкуванні з тими, кого ми добре знаємо. Використовуйте їх і ви побачите, як ваші навички спілкування досягнуть нових висот.

1. Спілкуйтеся з колективом, як з однією людиною

Лідерам часто доводиться спілкуватися з колективом. Будь-то невелика робоча зустріч чи збори всіх співробітників компанії — ви маєте говорити так, щоб кожному зі слухачів здавалося, що ви звертаєтеся безпосередньо до нього або до неї. Хитрість у тому, щоб уявити, ніби перед вами не величезна аудиторія, а одна-єдина людина. Вам потрібно проявляти непідробні емоції та випромінювати ті самі почуття, енергію і увагу, що і в бесіді віч-на-віч не тривогу, що зазвичай супроводжує виступи перед публікою). Здатність досягти цього в спілкуванні з колективом є відмінною рисою ефективного лідера.

2. Говоріть так, щоб вас слухали

Хороші комунікатори уважно спостерігають за аудиторією, щоб переконатися, що не витрачають сили дарма, кажучи людям те, що ті не готові сприйняти. Говорити так, щоб люди вас чули, означає на льоту підганяти своє повідомлення, щоб зберігати контакт з аудиторією (тобто говорити те, що люди готові сприйняти, і в тій формі, в якій вони готові це зробити). Монотонне бубніння, що триває доти, доки ви не скажете все, що збиралися сказати, не чинитиме такого ж впливу на людей, як змістовний діалог та обмін ідеями. Не піддавайтеся бажанню втовкмачити цю думку в голови слухачів за всяку ціну. Якщо слухаючи вас, вони почнуть ставити хороші питання — ви на правильному шляху.

3. Слухайте так, щоб з вами говорили

Одна з найнебезпечніших спокус для лідера — вважати комунікацію вулицею з одностороннім рухом. Спілкуючись з людьми ви маєте давати їм можливість висловлювати свою думку. Якщо ви помічаєте, що у всіх розмовах останнє слово залишається за вами, над цим доведеться попрацювати.

Слухати — це не тільки чути слова, а й розпізнавати тон, швидкість і гучність голосу. Що сказав співрозмовник? Про що змовчав? Що ховається за його словами? Коли хтось говорить з вами, відкладіть все інше й уважно слухайте, поки співрозмовник не договорить. Розмовляючи по телефону, не пишіть електронні листи. Запросивши когось поговорити, закрийте двері і сядьте поруч з цією людиною, так, щоб ви могли зосередитися і слухати. Так ви зможете залишатися в теперішньому моменті, вловлювати всі натяки співрозмовника і чітко дати зрозуміти, що ви справді почуєте все, що він або вона вам скаже.

4. Встановіть емоційний зв’язок

Краще за всіх про це сказала Майя Енджелоу: «Люди забудуть те, що ви сказали, забудуть, що ви зробили, але ніколи не забудуть, що ви змусили їх відчути». Все, що ви як лідер прагнете донести, не дасть жодних результатів, якщо ваші слова не знайдуть емоційного відгуку. Багатьом керівникам це не вдається, тому що вони впевнені, що повинні створювати якийсь образ. Забудьте про це. Щоб встановити емоційний зв’язок, потрібно бути щирим. Будьте живою людиною. Розкажіть, що вас спонукає, що вас хвилює, заради чого ви прокидаєтеся вранці. Висловлюйте ці почуття відкрито, і ви встановите емоційний зв’язок зі своєю командою.

5.Зчитувати невербальні повідомлення

Ваш авторитет не дозволяє людям говорити те, що вони насправді думають. Неважливо, наскільки хороші у вас стосунки з підлеглими — було б самообманом вважати, що вони відкриті з вами настільки ж, наскільки і один з одним. Так що ви повинні стати експертом з розшифровки невербальних повідомлень. У них ховається основний масив інформації. Мова тіла не замовкає ані на хвилину і є невичерпним джерелом інформації, тому цілеспрямовано стежте за мімікою і жестами під час переговорів і випадкових розмов. Як тільки ви почнете стежити за невербальними повідомленнями, вони стануть гучними і виразними. Звертайте стільки ж уваги на те, що не сказано, як і на те, що прозвучало, і ви зможете дізнатися те, що люди не хотіли б говорити безпосередньо.

6. Підготуйтеся до розмови

Невелика підготовка стане величезним внеском і допоможе вам донести вашу думку і зробити так, щоб розмова набула бажаного ефекту. Не потрібно готувати промову; просто подумайте, на чому варто загострити увагу і як цього досягти. Ваші слова будуть більш переконливими і точними, якщо ви їх продумаєте заздалегідь.

7. Уникайте професійного жаргону

У світі бізнесу повно жаргонів і метафор, які не є шкідливими, якщо ваші співрозмовники в змозі їх зрозуміти. Проблема в тому, що більшість лідерів зловживає професійною мовою і відштовхує підлеглих і клієнтів своїм «корпоративним жаргоном». Користуйтеся ним помірно, якщо прагнете налагодити взаєморозуміння. В іншому разі ви будете звучати награно.

8. Практикуйте активне слухання

Активне слухання — це проста техніка, завдяки якій ваші співрозмовники почуваються почутими, і важлива складова хорошого спілкування.

Щоб практикувати активне слухання:

 — Слухайте більше, ніж говорите.

 — Не відповідайте питанням на питання.

 — Намагайтеся не закінчувати речення за співрозмовника.

 — Зосередьтеся більшою мірою на співрозмовнику, ніж на собі.

 — Зосередьтеся на тому, що співрозмовник говорить, а не на тому, в чому полягають його інтереси.

 — Перефразуйте сказане співрозмовником, щоб переконатися, що ви правильно його зрозуміли ( «то значить, ви хочете сказати, що бюджет потребує подальшого обговорення, правильно?»)

 — Подумайте над тим, що вам сказати, після того, як співрозмовник закінчить, а не тоді, коли він ще говорить.

 — Ставте багато питань.

 — Ніколи не перебивайте.

 — Не робіть заміток.

Підсумовуючи

Почавши застосовувати всі ці рекомендації, намагайтеся не відкушувати більше, ніж зможете проковтнути. Досить буде для початку використовувати від одного до трьох прийомів. Взявши на себе занадто багато, ви не досягнете такого ж відчутного прогресу, як якщо б звузили фокус. А щойно ви досконало опануєте якусь одну стратегію, можете преходити до наступної. Комунікація — динамічний елемент лідерства, нерозривно пов’язаний з більшою частиною того, що ви робите за день. У вас буде багато можливостей поліпшити своє володіння цією життєво важливою навичкою.

Переклад НВ

НВ володіє ексклюзивним правом перекладу і публікації колонок Тревіса Бредберрі.

Оригінал опубліковано на inc.com. Републікація повної версії тексту заборонена.

Тревіс Бредберрі — володар нагород і співавтор бестселера «Емоційний інтелект 2.0», співзасновник TalentSmart, світового лідера з тестування та навчання емоційного інтелекту, що працює з 75% компаній зі списку Fortune 500.

Його книги перекладені на 25 мов і продаються в 150 країнах світу. Він також співпрацював з виданнями Newsweek, Time, BusinessWeek, Fortune. Forbes, USA Today, The Wall Street Journal, The Washington Post, The Harvard Business Review.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X