За лаштунками улюблених мультфільмів. Рецензія на книгу "Планета Pixar"

24 січня 2018, 18:37

Історія компанії, яка зробила Стіва Джобса мільярдером

Розвиток сучасного кінематографа не перестає дивувати неймовірними спецефектами, комп'ютерною графікою і непередбачуваними сюжетами. З кожним роком приголомшувати розбалуваного глядача стає складніше. Це призводить до жорсткої конкуренції за увагу аудиторії.

Відео дня

Розвиток анімації та комп'ютерних технологій заслуговує на окрему увагу. Поринути у світ мультиплікації і своїми очима побачити, як нікому не відома анімаційна студія перетворювалася на компанію-гіганта на ринку розваг, допоможе книга Лоуренса Леві «Планета Pixar», переклад якої випустило видавництво #книголав.

Книга розповідає про непросте, але захоплююче життя невеликої анімаційної студії, яка стала першопрохідцем в світі сучасної мультиплікації. Історія Лоуренса Леві, комерційного директора PIXAR, нагадує суміш фантастичної подорожі в світ комп'ютерної графіки та успішного бізнес-кейсу з виведення невеликої студії на світовий ринок.

Ця історія почалася в далекому 1986 році, коли Стів Джобс, втративши владу в Apple, придбав підрозділ комп'ютерної графіки Lucasfilm і перетворив його на PIXAR. Найбільш цікаві події почали відбуватися через кілька років, в 1995-му, коли Джобс запропонував Лоуренсу приєднатися до команди студії.

«Історія іграшок» – перший в світі повнометражний мультфільм, повністю створений за допомогою комп'ютерної анімації

В той момент ситуація в компанії була складною не тільки у фінансовому і стратегічному плані, але і в сенсі особистісних стосунків між Джобсом і співробітниками. Команді ще тільки вартувало пережити відмову від цілих напрямків, невигідний контракт з Disney, вихід на IPO (перший публічний продаж акцій акціонерного товариства), прем'єру «Історії іграшок» і визнання бренду.

Спостереження автора занурюють в ситуацію, де кожен може стати хай не учасником подій, але їх частиною. Разом пережити перші емоції від незвичайної атмосфери в студії, познайомитися і полюбити персонажів мультфільмів, а саме ковбоя Вуді і космонавта Базза, відчути не тільки гіркоту провальних переговорів з інвесторами, але і неймовірний адреналін від продажу перших акцій.

Цікаві факти, які я дізнався завдяки цій книжці:

  • «Історія іграшок» – перший в світі повнометражний анімаційний фільм, створений за допомогою однієї лише комп'ютерної анімації. Нагадаю, сталося це в далекому 1995 році;
  • В оригінальному варіанті мультфільму героїв озвучували Том Хенкс і Тім Аллен;
  • Умови контракту з Disney були дуже дивними. Наприклад, всі ідеї, запропоновані співробітниками PIXAR, не могли бути запропоновані для реалізації іншим компаніям. І це навіть за умови, якщо сам Disney ці ідеї не реалізовував;
  • Мультфільм «Історія іграшок» складався з 114 тисяч кадрів, а на створення одного кадру йшло від 45 хвилин до 30 годин;
  • «Історія іграшок» стала кращим фільмом 1995 року зі зборами $192 млн. На той час він зайняв третє місце в списку найбільш успішних мультфільмів всіх часів (краще тільки «Алладін» і «Король Лев»);
  • Вартість акції після прем'єри мультфільму виросли майже в два рази, що перетворило Стіва Джобса на мільярдера, а після продажу PIXAR компанії Disney – на мультимільярдера.
poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Книга буде цікава не тільки любителям мультиплікації і комп'ютерної графіки, але і бізнес-орієнтованій аудиторії, як приклад побудови успішної моделі розвитку бренду.

Плюси: унікальна історія закулісного життя анімаційної студії подана цікаво і доступно, цікавий український переклад, корисні поради ведення переговорів і побудови стратегії.

Мінуси: значна кількість профільної бізнес-термінології в тексті.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X