Час нічого не вирішує. Як спростити собі життя і все встигати

29 липня 2020, 09:30

Коли ми думаємо, як привести справи в порядок, ми шукаємо систему, яка допоможе нам все встигати і робити більше. Але це ілюзія

Порахуйте, скільки застосунків і методик з ефективного управління справами ви перепробували? Як довго використовували найбільш потрібну програму? Зробила вона ваше життя простішим? Наскільки вам вдалося з її допомогою розвантажити голову і позбутися постійного тиску лавини справ, що насувається?

Відео дня

Десятки трендових пленнерів, таск-менеджерів, органайзерів і застосунків пропонують готові системи підвищення продуктивності і ефективності. Але чомусь жодна з цих систем не змогла стати «вашою» і прижитися надовго. А необхідність упорядкувати справи залишається такою ж гострою, як і раніше. Чому так відбувається?

Перший крок на шляху до успіху — вивантажити все з голови

Коли ми думаємо, як привести справи в порядок, ми шукаємо систему, яка допоможе нам все встигати і робити більше. Але це ілюзія. Для того, щоб справлятися зі справами, вам не потрібен час. Так само як не потрібно більше часу, щоб виникла ідея, з’явилвя творчий настрій або ви змогли сфокусуватися. Потрібен ресурс. Простір в голові, який дає свободу робити те, що необхідно саме в цей момент.

Припустимо, у вас видався час для відпочинку. Ви його чимось займете — неважливо, будете спати або підете на sup-тренування. В результаті ви переведете дух, але після цього список справ навалиться на вас з новою силою. І наступного разу ви задумаєтеся, чи присвячувати час відпочинку чи попрацювати, якщо вже після перерви доводиться в стресі надолужувати згаяне.

Час нічого не вирішує. Вирішує простір, свобода у вашій свідомості. Вона дає ресурс сфокусуватися працювати чи спокійно відпочивати. Чому у нас його немає? Тому що ми звикли тримати всі справи в голові. Не забути взяти закордонний паспорт, зустрітися з ріелтором, організувати день народження сина, купити молоко, спланувати відпустку, зробити презентацію, закінчити звіт, дедлайн у п’ятницю — і так без кінця. Який вже тут ресурс.

Перший крок на шляху до успіху — вивантажити все з голови. Звільніть її, вона не призначена для зберігання всієї цієї інформації, і вже точно не варто на неї розраховувати в плані нагадувань. Голова не вміє нагадувати в потрібний момент. Згадайте: коли ви в останній раз шукали ключі від авто або квартири, ваш мозок не зміг вам моментально вказати, де ви їх залишили.

Скористайтеся будь-яким зручним інструментом, щоб звільнити голову. Це може бути блокнот і ручка, нотатки в телефоні, гуглдок, будь-який застосунок, який дозволяє складати списки. І просто вивантажити все з голови. Не хвилюйтесь при цьому, що будете робити з кожним пунктом.

Наступним кроком буде визначити за кожним пунктом, вимагає він дій чи ні. Якщо не вимагає, сміливо викидайте. Якщо дію можна зробити за дві хвилини, виконайте відразу. Якщо завдання вимагає більш ніж одного виду діяльності, перетворіть його на проєкт, незалежно від масштабу.

Все, що вимагає дій, потрібно організувати відповідним чином. Створіть кілька папок у будь-якому зручному для вас застосунку. В папці «Проєкти» у вас будуть знаходитися всі завдання, що вимагають більше однієї дії. В папку «Наступні дії» помістіть все, що необхідно виконати за першої можливості. Завдання, які ви делегуєте і чекаєте виконання від інших, помістіть в папку «Лист очікування». Всі справи, які необхідно виконати в певний день або час, доцільно буде розмістити в «Календарі».

Щоб ця система працювала, робіть регулярний огляд для обмірковування своїх справ. Календар і список таких дій переглядайте щодня. Так ви точно будете розуміти, що готує вам день сьогоднішній. Щотижня варто перевіряти список проєктів, видаляти сміття та вносити нову інформацію. Свої довгострокові цілі і плани переглядайте так часто, як вам необхідно.

І просто робіть. Використовуйте свою систему управління справами. Вирішуйте, чому присвятити свій час, з огляду на те, скільки у вас часу, енергії і які пріоритети. Чим ви зараз можете зайняти свій час: виконати намічене, приділити увагу спонтанно виниклому або спланувати свої справи.

Ніякі органайзери не стануть самодостатнім робочим інструментом, якщо ви не будете враховувати техніку мислення. Розуміння того, як за допомогою описаних простих кроків ефективно управляти справами, дозволить вам створити власну систему особистої продуктивності в найбільш підходящому для вас форматі: електронному, паперовому або комбінованому.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X