Три простих кроки. Як уникнути вигоряння, працюючи з дому, — лектор TED

13 квітня 2021, 20:43

Письменниця Морра Ааронс-Меле в своєму виступі на TED розповіла про те, як берегти свою енергію в період віддаленої роботи

Переклад Марії Соловйової для TED

Ви можете подумати, що віддалена робота — мрія інтроверта: сидиш собі вдома, сховавшись від світу за монітором комп’ютера, можливо, так і залишившись у піжамі. Насправді ж для більшості інтровертів віддалена робота — справжній кошмар.

Відео дня

Пандемія змусила багатьох з нас залишити офіси, і тепер ми знемагаємо від нового порядку віддаленої роботи: занадто багато екранного часу, брак кордонів між роботою і домом, нескінченні відеоконференції. Все, що робить віддалену роботу складною для інтровертів, робить її складною для всіх. Безперечно, найгірша частина віддаленої роботи — відеодзвінки. Бути перед камерою значить виступати. Погано спланований робочий день — і ось ви вже проводите на сцені вісім годин на день. Ви позбавлені всіх тонкощів невербальної комунікації. На екрані видно лише самотні голови, що навряд чи можна порівняти з реальним людським контактом. Соціальна тривога все тільки посилює. Спрямована в обличчя камера може справді викликати тривогу. На це йде дуже багато енергії. Тож головне у віддаленій роботі — це берегти свою енергію.

Необхідно контролювати ритм, місце і особистий простір

По-перше, зверніть увагу на процес і режим дня. Навіть якщо ми не любили їздити на роботу, це був якийсь ритуал, який проводив межу між роботою і домом. Нам це необхідно. Для багатьох ті маленькі перерви протягом робочого дня — випити чашечку кави або поговорити з колегою — теж зникли. Під час подібних ритуалів я, наприклад, могла зібратися з силами, налаштуватися на роботу і впорядкувати думки перед новим ривком. Так як же ми можемо відтворити ці межі вдома? Секрет криється в намірі. Можна підібрати певну музику або освітлення, поговорити з другом. Можна запланувати прогулянку в певні години, або дихальну практику, або розтяжку перед роботою — що завгодно, лише б це допомогло вам позначити межу між роботою та відпочинком.

По-друге, необхідно контролювати ритм, місце і особистий простір. В цьому контексті ритм — це те, як ми чергуємо енерговитратні події з тими, що нас підживлюють. Так, можна запланувати менше відеоконференцій — не забувайте, що вони вимагають енергії. Або почати виділяти час для відпочинку після відеоконференцій, як Опра Вінфрі та й багато інших ораторів-інтровертів. Ви можете взяти до уваги час доби. Подумайте, в який час ви особливо сповнені енергії й залиште решту часу для спокійної роботи.

Що стосується вашого робочого місця, організуйте його так, щоб позначити межі. Навіть якщо ви працюєте на кухні, обладнайте повноцінне робоче місце. Що стосується особистого простору, то кожен день залишайте час, щоб усамітнитися, зокрема від дітей. Це дійсно дуже важливо, щоб емоційно не вигоріти.

І нарешті, якщо ви керівник, на вас лежить особлива відповідальність — допомогти співробітникам зберегти їхній ритм, місце і особистий простір. Керуйте зборами під час відеоконференцій. Навіть віддалено балакучі екстраверти часто перетягують увагу на себе. Щоб кожен міг бути почутим, сплануйте структуру дзвінка, озвучте правила спілкування і зведіть вільний обмін ідеями до мінімуму. Метод мозкового штурму може викликати тривогу і вибити інтровертів з колії. Замість цього дозвольте кожному написати свої ідеї заздалегідь, перед груповим зідзвоном.

Віддавайте перевагу дзвінкам без відео. Дослідження показують, що ми передаємо більше емоцій і нюансів, спілкуючись без відео. Спробуйте асинхронну комунікацію для більш складних випадків, коли потрібно спілкування один на один. Ви можете запозичити таку ідею у Роберта Глейзера: запишіть на телефон голосове повідомлення або відео, пояснюючи свою точку зору і відправте своєму колезі. Так у нього буде можливість відреагувати і відповісти у своєму власному ритмі.

Поряд з усіма поточними труднощами, у нас з’явилися й можливості. Дистанційна робота нікуди не дінеться, не треба бездумно переносити старі офісні звички на віддалену роботу. Створіть щось краще. Для початку запитайте своїх колег-інтровертів, яким вони бачать ідеальний робочий день, а далі ви зможете розібратися самі.

Повну версію можна знайти на TED

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X