Слідкуйте за емоціями. Як правильно надавати зворотний зв’язок

9 лютого 2021, 02:03
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ці правила допоможуть критикувати так, щоб не вбивати мотивацію та бажання вдосконалюватись

Справжнім бар'єром для того, щоб зворотний зв’язок став частиною культури компаніі є упередження — вроджені, отримані в дитинстві від вчителів і викладачів, набуті протягом попереднього досвіду.

Відео дня

Це наша природа. Розуміння цих упереджень допомагає вибирати ефективні формати — і коли надаємо зворотний звя’зок, і коли отримуємо.

Розберемося?

Згадайте одну із розмов, де вам давали зворотний зв’язок.

Якщо вдасться у деталях відтворити ту розмову, ви, швидше за все, згадаєте ось що: коли ви отримали відгук про те, що зробили добре, а потім про ті аспекти, які потребують покращення, ви відразу сфокусували увагу на тому, що треба покращити, і моментально забули про те, що робите відмінно.

З моменту, коли ви почули про те, що треба покращувати, ви сприймаєте інформацію негативно.

Мозок запрограмований зосереджуватися на негативі більше, ніж на позитиві

Насправді, не ви. Це специфіка роботи мозку, який сприймає, обробляє і інтерпретує інформацію і дає нам усвідомлювати вже сформовані ним реакції. Мозок запрограмований зосереджуватися на негативі більше, ніж на позитиві. Йому весь час треба було чатувати на небезпеку в умовах дикої природи. Якщо «згадати» часи печерної людини, люди повинні були завжди залишатися в стані пильної готовності щодо небезпеки, хижаків, суперників та екстремальних погодних умов.

Ми маємо природній упереджений негатив.

В мозку є системи негативних і позитивних подразників. Як тільки наш мозок починає сприймати «погані новин», ця інформація зберігається в довготривалій пам’яті набагато швидше, ніж позитивний досвід.

В сучасному світі, де хижаки не чекають на нас за дверима кімнат керівників і колег, цей процес не є настільки корисним. Ми не в режимі виживання, ми в режимі розвитку. Тож давайте поміркуємо над тим, як надавати зворотний зв’язок так, щоб у вашому образі людина не бачила хижого звіра.

Як побороти негативні упередження про зворотний зв’язок

Правило 1. Якщо ви формулюєте напрямки для вдосконалення і фокусуєтесь на вже здобутих успіхах, ваш співрозмовник легше зосередиться на питаннях розвитку і вдосконалення.

Правило 2. Сплануйте свою розмову з дотриманням балансу позитивних і негативних відгуків. Перших має бути в 3−5 разів більше. Це не означає, що ви повинні надавати лише позитивні відгуки, але важливо збалансувати те, що ви говорите, і те, як ви надаєте відгук іншим.

Правило 3. Будьте співчутливі у своєму підході. Слідкуйте за емоціями свого опонента, намагайтесь уявляти, що він відчуває у відповідь на ті чи інші ваші слова

Правило 4. Простіше кажучи, подумайте, як би ви хотіли отримувати відгук. Чи хотіли б ви, щоб відгуки про розвиток вам надавали різким, агресивним тоном?

Правило 5. Повірте, що ви не маєте готових рішень щодо інших. Не повинні їх мати. Ваша робота полягає в тому, щоб надати корисні пропозиції та дозволити іншій людині робити те, що він обере, з цією інформацією.

Правило 6. Не уникайте складних розмов. Звичайно, балансуйте позитивні та негативні відгуки там, де це можливо, але іноді через обставини єдиний відгук, який ви маєте, це про те, як щось треба вдосконалити. У цьому випадку будьте прямими, чіткими та співчутливими. Якщо у вас немає корисних відгуків, вам не потрібно щось вигадувати.

Правило 7. Час від часу запитуйте інших про те, наскільки ваш зворотний зв’язок корисний. Для чого? Щоб кожна ваша хвилина, присвячена розмовам про розвиток інших, була корисною інвестицією, а не інструментом, який вбиває мотивацію, бажання вчитися і змінюватись у тих людей, від яких залежить ваша ефективна робота.

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X