Прості правила та фрази. Як давати позитивний зворотний зв’язок і чому це важливо

Ольга Лазаренко: «Тримайтеся ближче до людей, які змушують вас усміхатись» (Фото:Andrea Piacquadio/Pexels)
Схвалення підвищує продуктивність і зменшує стрес
Якось ми розговорились з подругою про те, що нам (українській ментальності) не притаманний позитивний фідбек.
Це означає, що ми не схильні відмічати хороше, концентруватись на ньому, хвалити, всіляко виражати вдячність і деталізувати за що, помічати цінність, навіть і особливо побутову і буденну. Виражати свої приємні і радісні почуття якось не прийнято.
В організаціях проявляється мало соціальних схвалень та різних заохочень в плані вербального вираження. І за замовчуванням тих, хто проявляє, вважають дивними, трошки наївними і превентивно знецінюють.
Коли мозок в стресі, ми зосереджуємося лише на проблемах
З одного боку це пов’язано з системою мозку, яка активує вибірковість уваги і мислення, — коли мозок в стресі, тіло в стресі, ми зосереджуємося лише на проблемах і пошуках рішень. Тут не до радості і вдячності, як то кажуть. Тоді увага не може концентруватись на позитивних кроках і їх складно відмічати, особливо в поведінці інших.
З іншого боку, це соціальне наслідування. Коли всі так роблять, то це стає нормою. Нормою стає не похвалити, перш ніж щось попросити. Нормою стає бути невдоволеним результатом, собою та всіма навколо.
Тоді утворюється замкнене коло. Мозок, який зайнятий лише проблемами, не відмічає хороше. Хороше не передається у стосунки з колегами і партнерами. А ті, своєю чергою, знову опиняються у проблемах. І своєму похмурому настрої. І так далі.
Вже другий рік я так чи інакше працюю з іноземцями. Там є якраз оця річ в соціальних ритуалах про схвалення. І можу сказати, що якщо навіть 10% персоналу систематично застосовують соціальне схвалення і відмічають хороше, мікроклімат в колективі покращується, продуктивність росте, а стресових реакцій меншає.
Може, варто наших менеджерів просто навчити цим речам, тоді й ментальне благополуччя виросте?
Ось прості правила та фрази, які можуть вам допомогти:
1. Радий тебе бачити сьогодні.
2. Мені сподобалось, як ти…
3. Мені допомогло те, що ти…
4. Це дуже важливо для мене.
5. Дякую тобі за цей лист, цю роботу, цю частину завдання…
6. Мені було особливо приємно працювати з тобою в цій частині.
7. Ця зустріч була корисною. Я вірю, що разом ми зможемо досягнути результатів.
8. Ми добре попрацювали.
9. Я захоплююсь тим, як ти працюєш в тому чи іншому. Ось це і це мене захоплює.
10. Я радію, що ми працюємо разом.
І так далі, і таке інше.
Як казав мій попередній наставник, іноземець: «Тримайся ближче до людей, які змушують тебе усміхатись, і далі від тих, хто тебе не підтримує. Тобі нічого нікому не треба доводити, пам’ятай про це. І ще одне: якщо те, що ти робиш, не приносить задоволення, значить ти пропускаєш головне».

Я це собі зберегла, тепер передаю вам.
Текст публікується з дозволу авторки
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди NV
Більше блогів тут