Війна з хронофагами, або як встигати «не робити». Блог коуча

12 січня 2017, 10:37
Поради, які допоможуть почати вибиратися з пастки «я весь час зайнятий»

Є багато рекомендацій, як правильно скласти «to-do list». Я пропоную подивитися на питання ефективності керування часом із зворотного, незвичного боку – як встигати «не робити». Поговоримо про так званий «not to-do list».

Відео дня

Вперше я склала свій «not to-do list» у ситуації, яку багато з вас упізнають. Це був звичайний вихідний, я планувала побути вдома з сім'єю. Мені належало провести вихідні з сином – і традиційно об'єднати це проведення часу з цілою низкою попутних завдань: прибрати будинок, приготувати їжу, випрати, відповісти на листи, поговорити по телефону. Всі ці справи в якісь конкретні моменти здаються важливими, але абсолютно не дають можливості виконати первинне завдання – провести час з сином.

Головою я прекрасно розумію всі ці пастки, і одного разу титанічним зусиллям волі об'єднала всі такі справи у список завдань, які не повинна виконувати, коли є конкретна, не пов'язана з ними мета. Метою було провести час з сином. Тому все інше потрапило у список «not to do». Всі мої емоції і час сьогодні дістануться йому, вирішила я. І так воно й було.

Я поширила цей же прийом на інші сфери життя і попросила тих, кого коучу, поекспериментувати з цим у робочій ситуації – накласти мораторій на другорядні і такі, що відволікають від основного, завдання.

Як скласти список справ, які можна відкласти, коли всі завдання «суперважливі» і «супертермінові»?

Це дозволяє і встигати більше, аналізувати, куди йде час, зосередитися на головному і важливому і не розпорошуватися на непотрібні завдання.

Як скласти такий список, коли всі завдання «суперважливі» і «супертермінові»?

День у день ви виконуєте великий обсяг роботи, яку не планували. Причому значна частина таких завдань потрапляє в розділ «важливі і термінові», хоча їм місце у списку «термінове, але не важливе», а часто взагалі у кошику для сміття. Останнє легко перевірити, якщо чесно запитати себе: а що станеться, якщо я це не робитиму? Якщо нічого – то в кошику такому завданню і місце.

Спробуйте складати свій not to-do list.

Можна почати з простих завдань:

• не перевіряти кожні 10 хвилин стрічку facebook і групові чати в месенджерах;

• не затівати прибирання у шафі в момент, коли треба засісти за написання стратегії;

• не брати участі в нарадах, де ваша присутність не обов'язкова;

• не телефонувати щодо «суперважливого» питання другові, коли потрібно вичитати звіт.

• не відволікатися від виконання завдання, щоб відповісти на дзвінок тощо.

Ці «ігри» з власним розумом не розв'яжуть проблему прокрастинації повністю, але допоможуть почати вибиратися з пастки «я весь час зайнятий».

Щоб вирішити питання з not to-do list глобально, протягом місяця щотижня виділяйте один день і записуйте всі свої справи – виконані робочі завдання, особисті та робочі дзвінки, читання новин, роботу з поштою, спілкування в чатах. Записуйте все, що робите.

У кінці місяця подивіться на цей список справ і виберіть завдання:

• які виконували без попереднього планування – тобто ті, яких не було у списку ваших справ;

• про виконання яких ви шкодуєте;

• результатами яких ви незадоволені;

• системне виконання яких не наближає вас до мети;

• виконання яких у момент реалізації здавалося важливим, але зараз зрозуміла їх непотрібність і марнота.

Іноді такі not to-do lists виходять супер-довгими. І нехай це не лякає вас і не відбиває одразу ж мотивацію використовувати цей інструмент. Щоб «список непотрібних справ» працював, виберіть з нього тільки ті завдання, які:

• здивували вас найбільше;

• відняли набагато більше часу, ніж ви думали;

• ви робили на автоматі, не оцінюючи необхідності їх виконання в кожній конкретній ситуації;

Виберіть лише 3-4 таких завдання, що пожирають час, – і поставте собі за мету в найближчий місяць розібратися з цими хронофагами.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X