Європа починає літати. Якими стали авіаподорожі після карантину

26 червня 2020, 23:03

Не забувайте перевіряти статус поточних обмежень перетину кордонів

Від початку червня Європа починає відновлювати рейси всередині ЄС і за його межі. Це процес нешвидкий і пов'язаний з багатьма невизначеними факторами у вигляді карантинних або в'їзних обмежень тих чи інших країн і окремих їх територій (острівних, наприклад). Я раджу перевіряти актуальний статус в'їзних обмежень на сайті IATAtravelcentre.com, адже тільки це джерело безпосередньо пов'язане з Тиматиком, актуальною базою правил перетину кордонів для авіамандрівників. Будьте уважні, правила для перетину наземних і повітряних кордонів часто відрізняються. Але навіть існуючі обмеження не можуть перешкодити відновленню галузі, і кількість рейсів зростає дуже швидко.

Відео дня

Система, якщо можливо, розсаджує пасажирів зі збереженням вільного середнього крісла

Austrian Airlines почали виконувати рейси в середині червня після двомісячного вимушеного локдауну. Перші напрямки обслуговуються дванадцятьма літаками, проте вже в липні активний флот буде збільшено до 36 літаків.

Сьогодні хочу розповісти й показати, як виглядає рейс Austrian Airlines всередині Європи — які є обмеження, і що нового з'явилося в стандартах обслуговування на борту. ⠀

З heck-in і передпольотні формальності

Реєстрація в кіосках самостійної реєстрації або онлайн. В аеропорту Відня збільшили кількість автоматів для самостійного друку багажних бирок, здати багаж необхідно також самостійно. У кожному з процесів ймовірність контакту з персоналом зведена до мінімуму. ⠀

Я зареєструвався онлайн. Система, якщо можливо, розсаджує пасажирів зі збереженням вільного середнього крісла, проте на рейсі завантаження виявилося майже повним, тому вільних місць було небагато.
Бізнес-зали в аеропорту Відня поки не працюють, та й в цілому дуже незвично бачити величезний хаб порожнім. Дистанція в 1-1,5 метри всюди витримується.

Рейс і сервіс

Рейс виконується на Airbus A319, посадка через передні двері через телетрап. Екіпаж працює в масках, причому маски змінюються кожні 4 години, про що також попереджають пасажирів. Пілоти також виходять у салон в масці, проте в кокпіті маску знімають (обгрунтування: для радіообміну необхідно зберігати чіткість мовлення).
Після того, коли сотні разів прослухав текст передпольотного інструктажу, нові вставки моментально сприймаються на слух. Наприклад: «Якщо киснева маска випаде автоматично, зніміть вашу лицьову маску і тільки потім використовуйте кисневу». ⠀

Найголовніша відмінність Austrian Airlines — це завдання зберегти стандарти сервісу на борту, як у бізнес-класі, так і в економ-класі. На відміну від багатьох авіакомпаній, які перейшли на холодні снеки й індивідуально упаковані страви, кейтеринг Do&Co у Відні змінив протоколи доставки страв на борт, проте форма подачі пасажирам не змінилася. Така сама таця, фарворовий посуд і металеве столове приладдя. Таке саме меню напоїв і їх подача. Причому так само будуть виглядати і далекомагістральні рейси, з єдиною відмінністю — буде відсутній tray-service із закусками/десертами, адже візок проїжджає відкритим по салону. Все інше — без змін, включаючи традиційний каво-бар на широкофюзеляжних літаках. В економ-класі на європейських рейсах пропонують каву/чай/воду.
А от після прильоту можливі затримки. У моєму випадку, наприклад, в аеропорту Бухареста висадка пасажирів здійснювалася тільки через задні двері і по 50 осіб у кожен перонний автобус. І в кожному аеропорту ці правила різні.

Екіпаж і відгуки

Я поспілкувався з кабінним екіпажем і пілотами. Звичайно ж, всі з нетерпінням чекали повернення до роботи. Пілоти пройшли всі необхідні сесії тренажерної підготовки для успішного відновлення польотів.

Літати чи не літати зараз?

Літак — найбезпечніший вид транспорту, в порівнянні з будь-яким іншим. Адже саме в літаку працює повноцінна система фільтрації повітря. Спочатку холодне забортне повітря, нагріте до 250 градусів, надходить до турбохолодильника. Там воно змішується в пропорції 50/50 з рециркульованим очищеним повітрям, яке пройшло фільтрацію через HEPA-фільтри, що дозволяють видалити з повітря 99,9% часток, зокрема віруси та бактерії. Коронавірус, який має розміри менше 0,1 мікрона, також фільтрується. Необхідно відзначити, що HEPA-фільтри замінюються кожні 5000 годин нальоту.

Відповідно, до салону потрапляє чисте, я б навіть сказав — стерильне повітря, повна зміна якого відбувається кожні 2-3 хвилини. Для порівняння, цей показник у лікарнях становить 10 хвилин, в офісах — 20 хвилин.
І не забувайте перевіряти статус поточних обмежень перетину кордонів.

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X