Валіза без ручки. Рецензія на фільм "Зменшення"

5 лютого 2018, 20:37

Режисер Александр Пейн примудрився зібрати разом змужнілого Метта Деймона і харизматичного Крістофера Вальца, але навіть вони не рятують фільм

Трейлер "Зменшення" подібний до цукерково-букетного періоду, який приховує від глядача (закоханого) всю повноту картини. Хитрі монтажери, немов спритні співробітники шлюбного агентства, доклали максимум зусиль, щоб видати кіноману фільм-блондинку з ілюзією інтриги. Але як тільки починаються сірі будні спільного життя – сеанс перегляду повного метра – на повірку виявляється, що в блондинистій голові самотньо гуляє луна.

Відео дня

За сюжетом, в недалекому майбутньому норвезькі вчені винайшли спосіб безповоротного зменшення живого організму до якихось сотих відсотків від природної маси тіла. Ця знахідка моментально була взята на озброєння для боротьби з перенаселенням планети. Її стали підносити як єдиний порятунок для багатостраждальної матінки-Землі. Герой Метта Деймона, не дуже щасливий лікар-ортопед, після довгих коливань разом зі своєю дружиною зважується на зменшення і раптово отримує шанс переосмислити все своє життя.

Над сценарієм "Зменшення" працювала та ж команда, що і над "Шмідтом" з Джеком Ніколсоном. Але на відміну від легендарної стрічки про самотню старість при живих родичах, новий фільм дуже схожий на творчість письменника-початківця. У нього вистачило ідей описати всесвіт, але не вистачило фантазії продумати в ньому історію головних персонажів.

В результаті, двоє маститих акторів більше двох годин марно вештаються зі сцени в сцену, щосили намагаючись розвинути хоч якийсь сюжет. Автор накидав у сценарій уламки жанрів, марно сподіваючись з букв "У", "Д", "А" і "П" скласти слово "вічність", геть забувши про будь-яке моральне посилання. Виснажлива соціальна драма зусиллями Крістофера Вальца робить твіст в легку комедію, дещо оживляючи глядачів у залі. А ближче до фінальних титрів, коли, здавалося б, нічого не віщувало такої масштабної біди, чітко стає чути запах "Меланхолії", змушуючи в темряві кінозалу здивовано хмикнути одного Ларса фон Трієра.

Двоє маститих акторів більше двох годин марно вештаються зі сцени в сцену

"Зменшення" вже не подає ніяких інсайтів. Не ставить запитань і не дає ніяких відповідей. Все, завдяки чому стрічці так-сяк вдається привертати і викликати прихильність до себе глядача, це чудова гра "нестерпного боса" Крістофера Вальца поряд з іскристою зухвалістю героїні Хонг Чау. І окремо варто потиснути руки, що ростуть з правильного місця і вірно набиті очі оператора за божественно показану красу норвезьких фіордів.

При цьому Метт Деймон виглядає валізою без ручки. Однорічним лобурем, що сидить на шиї у батьків і навіть не думає братися за розум і включатися в процеси.

Слабо. Дуже слабо.

5 з 10

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнония Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X