Соціальна мережа, Вовк з Уолл-стріт і Вартові Галактики. Головні фільми десятиліття

30 грудня 2019, 20:43

Джеймс Ганн створив захопливий фільм з ідеальним балансом екшену, комедії, яскравих персонажів і музики

Які вони — найважливіші фільми для індустрії? Найкасовіші — безумовно, ті, які виграли Оскар — безсумнівно, ті, які стали знаковими та полюбилися людям — тим більше важливі. Всі вони створюють тренд, за яким працюватиме індустрія.

Відео дня

У 2010-ті ми увійшли з цікавими трендами: ностальгія і адаптація класики для нової аудиторії, зростаючий вплив комікс-історій, а також технології 3D та IMAX, важливу роль у розвитку яких зіграв реліз Аватара Джеймса Кемерона у 2009-му році.

За останнє десятиліття в Україні найкасовішими фільмами стали передостанні частини Піратів Карибського моря, Мадагаскару і Трансформерів, марвелівські блокбастери Залізна людина-3 і фінальні Месники, а також Секрети домашніх тварин, Веном, Зоряні війни та Джуманджі.

Але, поглянувши на минуле десятиліття і складаючи свій власний топ, я б виділив інші стрічки. Основні критерії: чи був фільм достатньо комерційно успішним, чи задавав певні тренди і, звичайно, чи сподобався він особисто мені.

2010 рік — Соціальна мережа. Не мій улюблений фільм, але його вплив і комерційний успіх заперечувати немає сенсу. Інше питання: наскільки ті стрічки, що намагалися наслідувати творіння Девіда Фінчера та Аарона Соркіна були успішними? Зате два інших популярних фільми цього року, які мені дуже близькі, задали як високу планку виробництва, так і тренд — це РЕД і Нікчемний Я. Перший затвердив на ринку потребу знімати більше стрічок з акторами старшого віку, другий — потреба створювати нестандартних персонажів. При цьому хіт анімаційної студії Illumination не тільки породив неймовірно успішну франшизу, але і склав вагому конкуренцію корпорації Disney.

Моя порада: перегляньте фільм ще раз

2011 рік — Реальна сталь із Х’ю Джекманом. Мій фаворит серед мейнстриму. Стрічку відмінно знято і її меседж про другий шанс, яким так важливо скористатися, хоч і вічний, але поданий вкрай сучасно.

2012 рік — Джанго вільний Квентіна Тарантіно. Мій топ без цього автора складно уявити. Смаківщина? Можливо. Але це ще й об'єктивна реальність. Тарантіно — один з небагатьох авторів-режисерів, які зберігають повний контроль над своїми стрічками, знімають виключно власний матеріал і залишаються не тільки визнаними, але і комерційно успішними. Джанго  — це відмінна історія, що реанімує таку вельми специфічну річ, як спагеті-вестерн. І робить це блискуче.

2013 рік — Вовк з Уолл-Стріт Мартіна Скорсезе. Яскраве, розумне висловлювання, що буквально збиває з ніг. А сцена з ручкою — найкращий урок для індустрії продажів і маркетингу. Створи попит. Все геніальне просто. І моя порада: перегляньте фільм ще раз. Або обов’язково подивіться вперше. Ось тут просто наполягаю.

2014 рік — Вартові галактики. Моя улюблена марвелівська команда. Фільм не тільки масштабний, веселий, але і насправді дуже авторський. Оригінальний комікс ніколи не був популярним, і навіть справжні фанати насилу згадали, про кого йдеться у прес-анонсах про майбутню стрічку. Але зрештою Джеймс Ганн створив захопливий фільм з ідеальним балансом екшену, комедії, яскравих персонажів і музики. Так, саме музики. Підібраний режисером саундтрек з класичних рок-композицій 70-х затвердив тренд на саундтрек як окремий жанр і на використання «незамиленої» олдскульної музики у фільмах.

Ще в 2014 році виділяється номінант на всілякі премії, Американський снайпер Клінта Іствуда — зразок «великого голлівудського кіно», в центрі якого неймовірна історія. Це один з найкращих фільмів останніх років про війну, її вплив і наслідки. До того ж фільм став комерційно успішним, зібравши у світі майже $400 млн. У правильних руках і за правильної подачі такі історії досі можуть приносити прибуток.

2015 рік — Шалений Макс: Дорога гніву. Лютий екшен від Джорджа Міллера не став неймовірно успішним під час прокату, зате згодом отримав славу культового і гідно продовжив оригінальну франшизу. А також виконав два важливих пункти: закріпив Тома Харді в статусі знакового актора для міжнародної аудиторії і ще раз підтвердив, наскільки неймовірно видовищними можуть бути фільми, зняті із застосуванням механічних спецефектів, комбінованої зйомки і найскладніших трюків. У 2015-му ще один великий режисер зняв велике олдскульне кіно — Тарантіно презентував свою Мерзенну вісімку. Сильний каст, відмінні фірмові діалоги, зйомка на легендарну 70 мм плівку, саундтрек від Енніо Морріконе — справжній тарантіновський зимовий вестерн.

2016 рік — я для себе виділив анімаційну Моану. Disney приголомшливо створив нову принцесу й екзотичний світ навколо неї, розповів чудову історію і шанобливо показав цікаву культуру. Поряд з Крижаним серцем, цей мультфільм доводить, що найбільша голлівудська корпорація більш ніж здатна створювати оригінальні історії та йти в ногу з часом.

2017 рік — Вартові галактики 2 (зрозуміло, з саундтреком), і дуже гарний Тор. Рагнарок Тайки Вайтіті. Останній проект зробив незалежного новозеландського режисера і актора справжньою зіркою та повністю перезапустив персонаж Тора. І звичайно ж Логан Джеймса Менгольда, фінальний розділ історії про Росомаху. Фільм — справжня драма, роуд-муві, що забезпечує повне занурення в максимально реалістичну для жанру атмосферу.

2018 рік — Богемна рапсодія. Байопік про легендарну групу Queen та її фронтмена Фреді Меркьюрі. Фільм пройшов так зване «виробниче пекло» — неймовірно довго був у розробці, сценарій переписувався безліч разів, змінювався акторський склад, але найскладніше — це зміна режисера прямо посеред знімального періоду. І незважаючи на всі ці проблеми, кіно вийшло вкрай успішне. $900 млн касових зборів для байопіку — це щось надзвичайне. Але саме стільки зібрала Рапсодія — фільм дуже довго тримався в прокаті, отримав загалом позитивну критику і приніс Оскар виконавцю головної ролі Рамі Малеку.

2019 рік — це рік Джокера і Одного разу … в Голлівуді. Фільм Тодда Філліпса — справжній апогей переходу коміксу на серйозну територію. Джокер торкнувся найскладніших гостросоціальних тем, а Хоакін Фенікс зіграв поки найяскравішу роль у своїй кар'єрі. Так, у нас вже були Темний Лицар і Логан, але уявити собі, що кіно зі світу коміксів візьме головний приз найстарішого кінофестивалю у Венеції не міг ніхто. І навіть після всієї позитивної критики й ажіотажу навколо фільму, мало хто передбачав більш ніж мільярдні збори Джокера. Залишилося тільки роздати американські премії, щоб остаточно закріпити стрічку в топах на десятиліття вперед.

А Одного разу… в Голлівуді — це найбільші касові збори для Тарантіно і найяскравіші ролі для визнаних голлівудських зірок. І дуже виразний портрет епохи — захід класичного «золотого віку» Голлівуду і темний бік руху хіпі. Що може бути краще?

Попереду на нас чекає нове десятиліття й інші виклики індустрії — вплив стрімінг-сервісів, ще більше укрупнення корпорації Disney, нові горизонти для комікс-блокбастерів/трилерів/драм. Не знаю як ви, а я з нетерпінням чекаю, що нам піднесуть 2020-ті. Тим більше, що в одному тільки наступаючому році на нас чекають адаптації популярних мультфільмів Русалонька і Мулан, новий персонаж Роберта Дауні молодшого в Дуліттлі, блокбастери Marvel Чорна вдова і Вічні, м’який ребут DCEU з Диво-жінкою 1984, оригінальний блокбастер від Крістофера Нолана Тенет, мультфільми Pixar та Illumination, а також багато іншого. Залишається тільки побажати нам усім нового цікавого кінодесятиріччя.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X