Свій серед своїх. Як влитися в новий колектив

18 січня 2019, 10:03

Для того, щоб співробітники могли взаємодіяти і спільно вирішувати нестандартні завдання, вони повинні бути командою, а не просто групою осіб, що сидять в одному приміщенні

Вливатися в новий колектив — справа не для всіх проста. Хтось швидше налагоджує нові зв'язки, хтось ні. Як допомогти новачкові у вашій команді — чи самому собі — адаптуватися швидше, легше і без зайвої напруги?

Відео дня

Якщо ви керівник, і вам досить, щоб людина приходила до 9.00, чітко виконувала свою роботу і йшла о 18:00, при цьому його процеси технологічні і якість відносин з іншими співробітниками на ці процеси не впливає, то можна нічого і не робити. Як-небудь згодом розговориться. Або не розговориться.

Не треба говорити "я читав на твоїй сторінці"

Але якщо співробітникам потрібно взаємодіяти, вирішувати нестандартні завдання, і для цього їм важливо бути командою, а не просто групою осіб, що сидять в одному приміщенні і під однією вивіскою, тоді завдання — налагодити зв'язки між людьми. Фіксуємо: відносини в колективі — це біль і завдання керівництва, а не тільки співробітників.

Що можна і потрібно зробити для адаптації новачка в команді, якщо ви — керівник, начальник, куратор або просто старший:

  1. Зберіть весь колектив і представте новенького — хто він, що він, звідки взявся і за що тепер буде відповідати. Люди повинні знати один одного в обличчя і розуміти, що це не випадкова людина, а нова нога/рука/голова в команді. Інформація, яку ви при цьому дасте про цю людину, стане хорошою зачіпкою для подальших контактів. Тому що якщо про людину невідомо взагалі нічого, то багатьом стає незрозуміло, про що можна запитати, зіткнувшись за кавою.
  1. Виберіть наставника, який буде курирувати новенького на перших порах і відповідати на його запитання. По суті, така людина повинна презентувати новачкові культуру і дух компанії. І він же введе новачка в колектив і не дасть йому залишитися стороннім тілом. Це у ваших же інтересах. Нові люди повинні вливатися в уже сформовану команду і ставати її частиною. Якщо новачки залишаться самі по собі і з часом їх стане більше, ніж старих бійців, ваш колектив і відносини в ньому зміняться, а ви цього навіть не помітите. Новенькі "перетравлять" старих.
  1. Іншим співробітникам варто починати розмову з новим коллегою за кавою, чаєм, обідом. Озвучте їм це завдання — влити новачка в колектив (якщо вони самі не йдуть з ним на контакт). Тут якраз допоможе та інформація, яка прозвучала під час представлення. "Ти з такого-то міста? Я теж звідти". "Ти працював над тим-то проектом, він класний, як ти зробив те-то?".

Якщо це ви прийшли в нову команду і вас не представили і не особливо активно приймають, буде трохи складніше, але все одно посильно.

  1. Зібрати весь колектив як на парад, щоб представитися самому, у вас навряд чи вийде, тому доведеться представлятися при кожному окремому випадку — часто і повторюючи одне й те саме. Не полінуйтеся і продумайте, що б ви хотіли сказати про себе, якби вам поставили це запитання, розбудивши серед ночі. Саме так ви і будете почуватися, несподівано стикаючись з новими колегами в кухні, кабінеті, переговорній. Продумайте свої слова заздалегідь, щоб не підбирати їх з останніх сил і не шкодувати потім про сказане — і несказане.
  1. Заговорюйте в ліфті, за чаєм і кавою, але не зловживайте увагою. Вибирайте моменти, коли людина не зайнята — ні роботою, ні міркуваннями про долю людства. Для цього будьте трохи більше спостережливими — все видно по тілу співрозмовника. Якщо людина "закрита", тобто не підтримує візуальний контакт, не посміхається у відповідь, її корпус, плечі і стопи не розвернуті на вас — значить, вона не готова зараз починати спілкування, і розмова з незнайомцем може викликати лише роздратування. Якщо людина демонструє відкритість — посміхнулася, привіталася, розвернулася до вас трохи більше грудьми, ніж спиною — це вже можливість зав'язати невимушену і недовгу бесіду.
  2. Перегляньте профілі своїх нових колег. Там ви можете знайти спільні теми для розмов "про погоду". Тільки не потрібно вивалювати зібране "досьє" в перший же день — так ви людей тільки віджахнете. Не треба говорити "я читав на твоїй сторінці". Читати — читайте, але нехай це поки що буде інформація для вашого внутрішнього користування — щоб розуміти, які теми краще підтримати, тому що вони цікаві співрозмовнику, а які краще обійти — тому що у вас принципово протилежні думки, або тема може виявитися болючою для людини. Загалом, постарайтеся на перших порах більше "гладити" людей і не робити їм неприємно. Це і вам піде на користь.

При налагодженні відносин з новими колегами важливо не забувати про головне — навіщо взагалі всі тут зібралися. Дружити чи працювати, і що значить "працювати"? Бути кожному другом необов'язково, але без відкритих відносин, де між людьми є зв'язки, команди не виходять.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X