Сліпі фанати: хто стоїть в чергах за iPhone. Блог британського експерта

9 листопада 2017, 08:23
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Яка розсудлива людина буде мучитися в черзі всю ніч, щоб купити трохи вдосконалений смартфон за завищеною ціною?

__13
__13 Фото:

Початок продажів нового iPhone X – як і всіх попередніх iPhone – змусило тисячі людей у всьому світі вишикуватися в черги перед магазинами Apple. Мимоволі задаєшся запитанням: яка розсудлива людина буде мучитися в черзі всю ніч, щоб купити (в кращому випадку) трохи вдосконалений смартфон за завищеною ціною?

Відео дня

І хоча це запитання хочеться поставити психологам, думаю, варто звернути увагу на те, як у цьому випадку працюють ЗМІ і ринки.

Ви, звичайно, чекаєте, що в цій колонці буде засуджуватися сліпе споживацтво, яким страждають люди, які простоюють цілими ночами в черзі за останнім iPhone. Мовляв, світ одержимий смартфонами. Але цього не буде.

Десять років поспіль ЗМІ активно висвітлюють запуск кожного iPhone. За цей час ми звикли до фото відчайдушних фанатів, що стоять у черзі до магазинів Apple.

Багато хто регулярно виявляє своє негативне ставлення до цього руху. Один коментатор навіть назвав чергу за iPhone 6 «гігантським коктейлем ірраціональності і неправильності». А Samsung запустив серію рекламних роликів, щоб покепкувати з сумно відомих черг.

Багато людей в цих чергах не витрачають гроші, а заробляють їх

У той же час експерти з маркетингу захоплюються здатністю Apple «заряджати» маси і мобілізувати тисячі людей. І прихильники, і критики люблять порівнювати відносини між компанією Apple і її відданими клієнтами з якоюсь релігією або містичним культом. Нам розповідають про могутні символи і ідеалізований бренд, помножені на ірраціональні пориви людей.

Проте, черги за новим iPhone можуть бути чимось більшим, ніж сліпе поклоніння містичним символам і іконам. Що якщо люди, які стоять в цих чергах, ніякі не ірраціональні гедоністи, а розважливі підприємці?

Застрибнути в перший вагон

Багато людей в цих чергах не витрачають гроші, а заробляють їх! Ті, хто зайняв перші місця в черзі, можуть продати їх за значні суми грошей. За ці роки з'явився цілий бізнес «сидільників у черзі». Нетерплячі покупці використовують такі платформи як Airtasker, щоб знайти людей, які посидять в черзі замість них. За тиждень в топових локаціях (Нью-Йорк, наприклад) такі запити набирають близько $3400.

Навіть благодійні організації знайшли спосіб заробляти на чергах до магазинів Apple – продають свої місця на початку черги за чотиризначні суми.

Ще одна причина високої ціни за хороші місця – боротьба між покупцями і компаніями/підприємцями, які шукають вигоди від присутності журналістів, які висвітлюють запуск нових продуктів Apple.

Першою людиною в черзі за iPhone 8 і X – кілька тижнів тому в Сіднеї – був 20-річний YouTube-блогер, який вирішив відобразити цю подію. Він знав, що до нього буде прикута увага світових ЗМІ як до першого «фанатика» в черзі. Він знав, що це буде унікальна можливість безкоштовно «розкрутитися» і наростити базу передплатників. Для таких шукачів фоловерів, як він, отримати новий iPhone першим – не головне.

І цей YouTube'ер не один такий. Журналісти, які стояли в черзі за iPhone в 2013 році, показали, наскільки масштабний це рух: «Кількість сторонніх брендів, які пропонували безкоштовну їжу тим, хто стоять в черзі, переплюнуло все, що я бачив раніше. Сюди надсилали Greggs, Dominos, Nandos і Subway. Виробники напоїв надсилали свою продукцію по два рази. І все це в надії, що ЗМІ сфотографують людей в черзі, що вживають їх продукти».

Журналіст також розповів, як 17-річному хлопцю на початку черги заплатили тризначну суму, щоб той одягнув яскраву футболку з рекламою однієї з мобільних пропозицій. Другий і третій чоловік у черзі вели лайв-блог для сайту Daily Mirror – за гроші.

Більше, ніж буква «i»

Згадані вище люди ніяк не підпадають під міф про ірраціональних споживачів, що активно розповсюджується ЗМІ. Насправді вони – протилежність до цього міфу. Багато стають в ці черги саме тому, що ЗМІ приділяють цьому стільки уваги.

Критики занадто перебільшують кількість сліпих фанатів в чергах за новими iPhone.

І ось у чому іронія: поки критики сліпо впевнені, що в чергах стоять одні сліпі фанатики, заробляє на цьому, перш за все, Apple.

Переклад The Conversation . Републікування повної версії тексту заборонене

Новое Время запрошує на лекції наших відомих колумністів Діалоги про майбутнє . Детальна програма тут

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X