Сім PR-інструментів, які стануть в пригоді кожному. Блог маркетолога

2 лютого 2018, 19:37

Мила особливість, правильне використання соцмереж та блогів, а також частка епатажу не дадуть вам залишитися непоміченими

Моя кар'єра в маркетингу починалася з PR, довго там і залишалася. Я була впевнена (як, втім, і багато PR-фахівці), що PR – головний у комунікативних стратегіях, поки не з'ясувала, що PR – це навіть не частина маркетингу. Це частина маркетингових комунікацій, які є лише невеликою частиною маркетингу.

Відео дня

Тоді я стала розвиватися і вже доросла до маркетингових комунікацій. Може, колись доросту й до маркетингу.

Навіщо людині потрібен PR? Зараз в тренді вираз "персональний бренд". І так, його наявність або відсутність може дійсно істотно вплинути на вашу кар'єру, затребуваність і, як результат, вартість на ринку.

Розповім про сім інструментів PR, які можна і потрібно застосовувати для популяризації себе серед тих, кому ви, можливо, критично потрібні, а вони навіть і не підозрюють про це:

  1. Почни з себе. Красиве прізвище вам на допомогу. До речі, лайфхак – назвіть свій бізнес своїм прізвищем, адже PRити один об'єкт легше, ніж два. Якщо з прізвищем не пощастило – псевдонім. І чим раніше ви про це подумаєте – тим краще для вас. Як говориться в анекдоті, пан Підаркін покінчив життя самогубством у 45 років, коли дізнався, що зміна прізвища коштє 5,1 грн. Також потрібна історія: хто ви, де ви, чого ви досягли і чого прагнете. Зовнішність і вміле її використання – як частина історії.
  2. Книга, блог, влог. Щоб не говорили начебто аналітики і начебто соціологи, народ читає. Багато. Молодший народ дивиться і теж дуже-дуже багато. Тож за наявності якісного змісту – це один з найдієвіших способів зробити свою експертизу видимою і стати лідером думок. Зможете зробити це цікаво, даючи відповіді на запитання потенційних клієнтів, – вас будуть коментувати, репостити, знати, рекомендувати, залучати, наймати.
  3. Виступи. За даними агентства маркетингу і брендингу Hinge, видимість вашої експертизи або, іншими словами, ваш персональний бренд, найефективніше будувати за допомогою публічних виступів. Чим статусніший і престижніший захід, на якому ви виступаєте, тим вище ваше реноме в очах аудиторії, тим вище і ваш статус, тим ширша ваша популярність, тим більше у вас прихильників або підписників.
  4. Спілкування зі ЗМІ. Ставши помітним експертом або лідером думок, ви зможете стати цікавим для ЗМІ. Чим більше ростиме ваша популярність, тим більше знайомств і зв'язків у вас має бути зі ЗМІ. Втім, пам'ятайте, в наш час топові блогери мають аудиторію ширшу і глибшу, ніж офіційні медіа-ресурси. Тому, якщо на вас буде посилатися блогер з 50-тисячною підпискою, це куди більш якісний PR, ніж коментар в журналі "Їжачки України". Коли мій пост про відремонтовані дороги Одеської області репостнув Facebook-аккаунт прем'єр-міністра, у мене додалося відразу кілька сотень підписників. Клієнтів не додалося, але було приємно.
  5. Соц мережі. Куди ж без них тепер – без них тепер ніяк. Ось на цих словах можна й зупинитися. Втім, зупинитися не можу і додам, що в кожній соцмережі у вас повинен бути свій імідж, що відрізняється зовні. При цьому всі акаунти повинні бути максимально об'єднані основною професійною ідеєю і прерогативною цільовою аудиторією. На сьогодні день можу рекомендувати розглянути шість каналів соціальних комунікацій: Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Telegram. Вести всі ці мережі повноцінно і одночасно ви навряд чи зможете фізично. Тому потрібно або вибрати один-два і сфокусуватися на цьому, або найняти професіоналів на допомогу.
  6. Мила особливість. У мільйонний раз процитую Джека Траута: "відрізняйся або помри". Потрібно докласти зусиль і постаратися запам'ятатися. На одному з моїх тренінгів учасниця розповіла, як їй дуже потрібно було познайомитися з одним зі спікерів міжнародної конференції, заради якого вона туди й поїхала. Після його виступу вона підійшла, подякувала і, даючи візитівку, надірвала її до половини зі словами: "У вас зараз буде сотня візиток, а я хочу запам'ятатися". Коли вона написала спікеру листа, підозрюючи, що він її не згадає, він відповів практично миттєво, зі словами: "О, я вас дуже добре пам'ятаю! Ви дуже красномовно розірвали вашу візитівку".

Спасибі всім сучасним засобам комунікації, але людські відносини все одно найефективніші

Я до чого. Придумайте собі щось, що буде вас виділяти з натовпу, що дасть іншим людям можливість вас якось запам'ятати. Для мене це яскраві шовкові хустки, які я вплітаю в волосся на всіх виступах. Що це буде для вас – залежить від вас. Але це значно полегшить ваше завдання бути поміченим і запам'ятатися.

  1. Найлегше отримати PR за допомогою епатажу. Потрібно тільки пам'ятати, що популярність за рахунок екстраординарності – короткострокова і вимагатиме постійних витівок. Якщо ви, наприклад, як власник маленького кафе, влаштуєте PR-акцію годування бездомних, то один раз преса, скоріше за все, збереться. Особливо, якщо в заході братиме участь хтось із відомих особистостей, а ви в процесі обіллєте її борщем або дасте ляпаса. Але на другий раз доведеться придумати щось ще більш привабливе. Тому я, при всій повазі і розумінні інструменту, скандали і провокації не вітаю і для себе не припускаю.

На закінчення хочу розповісти, як в 2012 році міжнародний банк, в якому я працювала, почав "підбирати поділ", скорочувати витрати і людей, включно з функцією маркетингових комунікацій, тобто зі мною. Все було дуже по-людськи, цивілізовано і порядно. Дізналася я про це заздалегідь і вирішила шукати нову роботу, як справжній маркетолог – за законами і принципами маркетингу.

Зареєструвалася на всіх рекрутингових сайтах, красиво і правильно оформила акаунти. Знайшла всіх київських рекрутерів (і фріланс, і агентства, і інхаузів з бізнесу, цікавого мені) з акаунтами в LinkedIn, написала їм про себе з резюме, що продає, і красивим супровідним листом. Знайшла найбільші рекрутингові агентства в Києві, написала і їм. З деякими навіть зустрілася.

Найголовніше, що я повідомила всім знайомим топ-менеджерам, та й просто всім знайомим, що ось я, така розумна і красива, шукаю роботу.

В результаті роботу я знайшла через свою куму.

Тому спасибі всім сучасним засобам комунікації, що вони у нас є, але людські відносини все одно найефективніші.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X