Сім популярних казок і прихований в них сенс. Блог маркетолога

24 листопада 2017, 10:00
Казка "Попелюшка" — дуже красиве і правильно викладене пояснення, як працює маркетинг-техніка AIDA

Я дуже люблю казки. Більшt того, вважаю, що в найбільш, здавалося б, дитячій казці можна і потрібно знайти дорослу історію, урок і повчання — не просто актуальні, а надзвичайно сучасні і потрібні нам саме зараз.

Відео дня

Казки "Тисяча і одна ніч" — кращий серед наявних у світі приклад правильного і професійного підходу до мистецтва сторітелінгу. Але сьогодні ми з вами зосередимося на інструментах маркетингу і піару в казках.

Почнемо з відомої багатьом техніки AIDA. Чому AIDA називають технікою продажів, мені взагалі не зрозуміло. AIDA — техніка отримання чого завгодно, починаючи від клієнта і закінчуючи чоловіком.

1. Найулюбленіша казка "Попелюшка" — дуже красиве і правильно викладене пояснення, як працює ця техніка. Спочатку Попелюшка з'являється на балу, вся така загадкова, нікому не відома, сама таємниця: перша Аattention (attraction) або залучення уваги.

Казки "Тисяча і одна ніч" — кращий серед наявних у світі приклад правильного і професійного підходу до мистецтва сторітелінгу

Поки всі красуні в чергу шикуються, щоб принца хоча б помацати, Попелюшка, рівно опівночі, дає зрозуміти, що цей парубок їй взагалі ні до чого. Настільки ні до чого, що вона не просто пішла — вона бігом бігла від нього. Кому це буде до вподоби? Так дуже по-жіночому дівчина вивела принца на Iінтерес.

Її туфелька, нібито ненавмисно загублена на сходинках, — ніщо інше як ненав'язливе підведення перспективного, але нерішучого красеня до Ddecision, тобто рішення. Ясна річ, узяв він туфельку в руку і думає: "Так, треба з'ясувати, що це за незрозуміле явище в моєму житті, яке не наполягає, щоб я негайно на ньому одружився. Перша в моєму житті панянка, прямо не думав, що такі бувають. І втекла... Будемо шукати!". До речі, дівчатка, в сучасному житті так не спрацює — розледачіли принци нинішні. У туфельці, якщо що, краще залиште візитівку.

І як почалися пошуки Попелюшки! Задіяно було багато ресурсів, докладено багато зусиль. Коли після всіх цих перипетій дівчину знайшли, тут же настав період другої Аaction, прийняття рішення. "Чи не зволите, красуня, в горі і радості, поки смерть не розлучить нас?"

Бачите? Користуйтеся!

2. Ще одна з моїх улюблених тем — стратегії конкурентної переваги за Майклом Портером. Казку "Царівна Лебідь" пам'ятаєте? Князь Гвідон підріс, і пора йому одружуватися. Та тільки ні на кому — острів. Тобто треба будувати корабель, плисти кудись, шукати десь, залицятися якось. А тут раз, раптом звідки не візьмись, краса сама до нього підпливає з моря-океану, взагалі без усіляких витратних рухів тіла — користуйтеся. Це в чистому вигляді конкурентна перевага за ціною, в консалтингу іменована демпінгом.

Стратегія диверсифікації дуже часто застосовується в російських народних казках. Пам'ятайте, царевич бреде по лісі, ніби намагаючись полювати? Тільки лук на яку тваринку ні підніме, вона: "Не вбивай — відпрацюю". І так багато разів. Диверсифікація ризиків для різних збігів казкових обставин.

3. У казці "Рукавичка" показана і стратегія першопрохідця (мишка якийсь час насолоджувалася всіма перевагами відсутності конкурентів на ринку рукавички), і жахи переповненого конкурентами простору. Ну, ви розумієте, ринок може просто луснути і всі залишаться без роботи і без грошей.

4. Стратегія диференціації найкраще показана в казці "Царівна-жаба". Цар же давав однакові завдання всім невісткам, тобто, спочатку умови в усіх були рівні. І поки дві старші дівиці просто проігнорували свої можливості і шанси, Василіса Красуня доклала максимум старань і вже так виділилася, що змогла стати найулюбленішою невісточкою у царя-батюшки. Джек Траут з його "Виділяйся або помри" мав рацію ще до того, як з'явився.

5. Не оминули в казках увагою і стратегію фокусування — "Ріпка". Що допомогло героям казки досягти потрібного результату? Командоутворення і фокусування на головному завданні. Існує, до речі, куди менш відома версія казки, де герої кинули ріпку ввечері і пішли спати, а вранці ріпки не було — мишки з'їли. Це щоб було зрозуміло, як іноді небезпечно прокрастинувати.

6. Шоста стратегія конкурентної переваги, додана вже Джоном Шоулом на початку постіндустріальної епохи і найважливіша для всіх нас на сьогоднішній день — стратегія клієнтоорієнтованості. Не всі постачальники товарів і послуг, на превеликий жаль споживачів, розуміють її важливість. Баба Яга теж не розуміла. Саме тому Іван-царевич їй каже: "Ти спочатку помий мене, нагодуй-напої, спати уклади, а потім і питаннями своїми муч" ( "Баба-яга і добрий молодець"). Баба Яга послухала і жива залишилася. Будь як Баба Яга в бізнесі!

7. Наостанок про важливість реклами і важливості розуміння правильності або неправильності рекламного меседжу. Ми всі — жертви маркетингу, визнаєте ви це чи ні. Важливо бути усвідомленими жертвами маркетингу. Тому, згадаємо казку "Колобок".

Несеться, значить, це диво по ринку лісу зі своєю рекламою "Я від бабусі пішов, я від дідуся пішов! І від тебе піду!" Заєць — боягуз і в нього грошей мало, нічого не вийшло. Вовк взагалі не зрозумів з огляду на інтелектуальну недосконалість, що ж це кругле невідомо-що від нього хоче. Ведмідь посміявся — у нього зайва вага і взагалі, він собі мед може дозволити, а не якісь хлібобулочні. А ось Лиса... Лисиця — профі в прямих продажах і з'їла Колобка не тому, що є хотіла, а тому що чисто по приколу спробувала на ньому найдієвіший інструмент поглинання — лестощі. І поглинула. Нам усім гасло — відрізняйте рекламу від лестощів і будете й далі бігати по зелених доріжках.

Скоро свята і на Різдво можливо все. Якщо ж ви ще ближче познайомитеся з дивом правильних маркетингових підходів, гарантую вам найказковіші результати.

Новое Время запрошує на лекції наших відомих колумністів Діалоги про майбутнє. Детальна програма тут

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X