Чому розумні люди програють. Шість причин

24 липня 2019, 19:40

Імовірність вашого провалу помітно зростає, коли вам стає байдуже, що думають інші

Більшістю компаній керують дуже розумні люди, а коли бізнес руйнується, це зазвичай відбувається через дуже дурні помилки цих розумних лідерів. Навіть якщо видимою причиною краху стає якийсь продукт — або його відсутність — коренем проблеми зазвичай є помилкове мислення дуже розумних людей.

Відео дня

Є дуже багато прикладів, щоб перелічувати їх усі, але серед моїх найулюбленіших — Kodak, компанія, яка винайшла, а потім спробувала приховати технологію цифрової фотографії. Її керівництво злякалося, що це зашкодить їхньому основному бізнесу — в кінцевому підсумку вони збанкрутували. А також Xerox, компанія, яка не тільки не змогла отримати вигоду з одного з найбільш революційних продуктів в історії — настільного комп’ютера з графічним інтерфейсом користувача — але і дозволила співробітникам Apple відвідати об'єкт і скопіювати їхню технологію. Мені не потрібно розповідати, до чого це призвело!

Успішні лідери постійно пристосовуються до ситуації

Легко і навіть зручно було би вважати, що ці лідери просто не звернули уваги — це підсилило б нашу впевненість у тому, що з нами такі невдачі ніколи не трапляться. Але правда в тому, що ці лідери були розумними людьми з неймовірно вражаючим послужним списком. Можна не сумніватися в тому, що вони були уважні. Так що ж трапилося?

Сідні Фінкельштейн, професор Дартмутської Школи бізнесу Така шість років шукав відповідь на це запитання. Він і його колеги вивчили 51 історію найсумнозвісніших провалів, опитавши генеральних директорів і працівників усіх рівнів. Фінкельштейн хотів зрозуміти внутрішній устрій кожного бізнесу, вивчити хід думок головних керівників і з’ясувати, що змусило їх прийняти катастрофічні рішення.

Він і його команда виявили, що погані рішення, які приймали розумні лідери, були часом навмисними, а часом і випадковими, але водночас за ними завжди чітко проглядалася зайва самовпевненість, яка пророкує загибель навіть найуспішніших підприємств.

Ось що було спільного у лідерів із дослідження Фінкельштейна.

1. Вони вважали себе і свої компанії недоторканними

Немає нічого поганого в тому, щоб ставити високі цілі або мати здорове почуття гордості, але ці лідери сприймали свій успіх як належне. Вони були настільки захоплені власними ідеями, що вважали, що конкуренти їх ніколи не наздоженуть, обставини ніколи не зміняться і ніщо ніколи не зможе зашкодити їм. Ці нереалістичні очікування зробили поразку неминучою. Лідери повинні постійно ставити під сумнів свої позиції, особливо перебуваючи на вершині.

2. Вони не могли відокремити себе від компанії

Лідери з дослідження Фінкельштейна перебували в центрі уваги ЗМІ та були одержимі іміджем компанії. У підсумку, будучи обличчям компанії, вони виявлялися занадто зайняті для того, щоб ефективно керувати нею. Це не тільки призводило до стагнації, а й породжувало нечесність і корупцію. Лідер, який розглядає компанію як свою власну, з більшою ймовірністю буде приховувати все, що може заплямувати її репутацію, хоч це будуть низькі показники або бракована продукція.

3. Вони вважали себе найрозумнішими

Багато розумних лідерів прекрасно знає, наскільки вони розумні. Вони настільки захоплені власним інтелектом, що вважають, ніби в думці інших людей немає необхідності. Вони швидко приймають рішення і відмовляються відповідати на запитання, коли виникає непорозуміння. І хоча це може збігатися з телевізійним іміджем сильного лідера, прийняття блискавичних і нерозважливих рішень часто призводить до великих помилок. Імовірність вашого провалу помітно зростає, коли вам стає байдуже, що думають інші.

4. Вони оточили себе тими, хто з ними завжди і в усьому погоджувався

Деякі лідери стають настільки одержимими лояльністю, що очікують бездумної підтримки кожного рішення, яке вони приймають. Це відштовхує цінних працівників і змушує замовкнути тих, хто за інших обставин міг би допомогти бізнесу процвітати. Коли лідер починає прирівнювати незгоду до зради або, що ще гірше, підриву свого авторитету, не залишається нікого, хто міг би попередити про небезпеку, що насувається.

5. Вони мчали, ігноруючи попереджувальні знаки

Деякі лідери настільки зачаровані власною концепцією розвитку компанії, що не помічають, як, у гонитві за нею, мчать прямо до обриву. Багатьом із цих керівників потрібні допомога і поради, але вони просто не мають сили припинити тиснути на газ. Наполегливість — відмінна якість для лідера, але не в тому випадку, коли це означає нехтування фактами.

6. Вони занадто покладалися на те, що спрацювало колись

Аналіз попередніх успіхів і поразок може допомогти бізнесу успішно розвиватися, але минуле не повинно ставати рушійною силою майбутнього компанії. Команда Фінкельштейна виявила, що багато лідерів, які зазнали краху, постійно намагалися повторити те, що колись стало поворотним моментом у їхній кар'єрі — навіть якщо використані раніше стратегії більше не мали сенсу. Потреби клієнтів, технології і конкурентне середовище можуть змінитися в одну мить. Саме з цієї причини успішні лідери постійно пристосовуються до ситуації.

Переклад НВ

НВ володіє ексклюзивним правом перекладу і публікації колонок Тревіса Бредберрі.

Оригінал опубліковано на talentsmart.com. Републікацію повної версії тексту заборонено.

Тревіс Бредберрі володар нагород і співавтор бестселера «Емоційний інтелект 2.0», співзасновник TalentSmart, світового лідера з тестування та навчання емоційного інтелекту, що працює з 75% компаній зі списку Fortune 500.

Його книги перекладені на 25 мов і продаються в 150 країнах світу. Він також співпрацював з виданнями Newsweek, Time, BusinessWeek, Fortune, Forbes, USA Today, The Wall Street Journal, The Washington Post, The Harvard Business Review.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X