Що робить людей щасливими на роботі. Пояснює британський психолог

5 червня 2018, 09:13
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Щастя і радість на роботі залежать не стільки від суші на обід і повідомлень на столі, скільки від ставлення начальства

Блог написаний у співавторстві з професором Університету Манчестера Іваном Робертсоном.

Коли Google призначила інженера-програміста Чед-Менг Тана на посаду "Чудового хлопця в Google", його кар'єра, та й вся культура Кремнієвої долини, зробила різкий поворот.

Відео дня

Менг – бадьорий співробітник, якого цінують за мотиваційні якості, – перейшов від розробки мобільних пошукових інструментів до поширення щастя в компанії. Щастя стало його роботою.

Google не була першою організацією, що найняла когось лише для одного завдання – зробити співробітників задоволеними. У 1999-му, коли Google ще була стартапом, французький модний бренд Kiabi призначив Христину Ютард на посаду головного спеціаліста з щастя. Вона була однією з перших в світі, хто виконував подібну роль.

Але як тільки це зробила Google, щастя співробітників стало ключовим параметром виміру, і інші організації наслідували її приклад. Через три роки після призначення Менга гігант у сфері фастфуду McDonald's навіть перевів Рональда Макдональда з позиції талісмана компанії на позицію фахівця на щастя.

Ця посада залишається популярною. На сайті LinkedIn можна знайте більше 1 тис. чоловік, які її обіймають. Однак, якщо уважно вивчити, що ж робить співробітників щасливими, то виявиться, що багато компаній розуміють це питання неправильно.

Правильна інвестиція

Відомо, що щасливі співробітники ефективні і, отже, генерують більше прибутку.

Ще одна вигода полягає в тому, що щасливі співробітники не шукають можливостей покинути корабель. Це знижує витрати на набір нових працівників і також збільшує прибуток. Тому більшість організацій, що інвестують в розвиток культури щастя, розглядають такі вкладення як вигідні.

Наприклад, Expedia, що надає безліч пільг, виділяє також $14 тис. На людину в рік на подорожі. Інші фірми пропонують необмежені відпустки, безкоштовну їжу і навіть офісні іграшки, аби підтримувати рівень щастя на належному рівні.

Але ключ до щастя співробітників не в формі сумочок і не в столах для пінг-понгу. Як показує досвід, одним з найбільш затребуваних роботодавців Британії Expedia зробили корпоративна культура і можливості кар'єрного зростання, а не фізичне середовище всередині офісу.

Сприяння благополуччю

Існує велика різниця між прийомами для щастя і роботою в культурі, націленій на благополуччя – тій, яка цінує людей, управляє ними, заохочуючи і винагороджуючи, але не відшукуючи помилки, а також дозволяє працювати гнучко і забезпечує баланс між роботою і відпочинком. Дослідження показують, що саме це – ключі до справжнього щастя.

Дослідження 2017-го року, в рамках якого вивчалися стартапи, виявило, що в 57% таких компаній, щонайменше, один співробітник працював віддалено або за власним графіком. Компанії, що брали участь в дослідженні, відзначали, що це був логістичний вибір. Людина, що найкраще підходила на таку посаду, могла бути не місцевою, а в офісах залишалося більше простору.

Але є тут і ще одна вигода – маються на увазі довіра і автономія, що дозволяють співробітникам працювати віддалено, сприяють більшому щастю, ніж затягування їх офіс, повний безкоштовної кави і фруктів.

Як говорив в 1851-му році британський реформатор Джон Раскін, "щоб люди були щасливі на роботі, потрібні три речі: вони повинні підходити для цієї роботи, не повинні робити занадто багато і повинні відчувати успіх, коли її виконують".

Тримайтеся подалі від людей, які намагаються применшити ваші амбіції

Типи особистості

Дослідження також показують, що щастя співробітників визначається їхніми характерами. У проведеному нами великому дослідженні за участю 3,2 тис. найнятих працівників з різних компаній і секторів, з'ясувалося, що певні типи особистості переживали більше "хороших днів на роботі", ніж інші.

Виявилося, що співробітники, які високо цінують позитивні емоції і ентузіазм, не схильні до депресивних настроїв на кшталт смутку, безнадії та самотності, а також ті, хто "беруться за завдання і їх виконують", мають найбільше число хороших днів на роботі.

У тих, хто мав всі три такі характеристики, було 79% хороших днів, а ті, у кого якийсь не вистачало, лише 59%.

Ідея в тому, що роботодавцям варто прагнути наймати людей, що володіють такими якостями. Втім, деякі з тих, кому не вистачає деяких потрібних характеристик, можуть володіти потрібними для роботи навичками. Якщо ви наймаєте когось і при цьому тримайте в умі питання щастя, то пам'ятайте, що задоволеність на роботі в більшій мірі залежить від корпоративної культури, в якій цінують співробітників, довіряють їм, гуманно й зацікавлено ними керують, а також забезпечують баланс роботи та особистого життя.

У своїй недавній книзі ми привели результати вивчення роботодавців на кшталт Rolls Royce і John Lewis Partnership, які показали, що подібна культура підвищує показники ефективності.

Щастя і радість на роботі залежать не стільки від суші на обід і повідомлень на столі, скільки від ставлення начальства. Як одного разу написав Марк Твен: "Тримайтеся подалі від людей, які намагаються применшити ваші амбіції. Це роблять маленькі люди, а по-справжньому великі змушують вас відчувати себе так, немов і ви можете стати великим".

Переклад НВ

Вперше опубліковано на The Conversation.

Републікація повної версії тексту заборонена.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

The Conversation

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X