Те, що ми носимо. Як працює дрес-комунікація

22 серпня 2019, 20:43

Не тип фігури визначає, що нам вдягати — це визначається повідомленням, яке ми хочемо донести світові

Навіщо ми вдягаємось? Ще печерні люди робили це не лише для захисту свого тіла від атмосферних явищ. Вони вішали на себе різні амулети і розпізнавальні знаки, таким чином ідентифікуючи себе, як членів певного племені. Вони вдягались в тому числі для того, щоб показувати власну приналежність до певної спільноти.

Відео дня

Сьогодні питання самоідентифікації стало ще більш актуальним. Все, що ми вдягаємо на себе, щось про нас говорить. Говорить про наш соціальний статус, про наші вподобання, цінності, світогляд, а ще говорить про наше ставлення до соціального контексту, в якому ми знаходимось. Я називаю це дрес-комунікацією.

Комунікація починається задовго до того, як ми починаємо говорити. Менше секунди потрібно людям, щоб по зовнішньому вигляду зробити перші висновки про людину, яка стоїть перед ними.

Наш зовнішній вигляд — це надзвичайно ефективний засіб невербального спілкування. Так само як ми підбираємо слова і інтонації, щоб донести різні думки, ми мали б підбирати одяг, взуття, зачіску і аксесуари. Це називається стиль.

Саме взуття є фундаментом образу

Кожен елемент одягу, фасон, фактура, тканина, колір може говорити. Якщо ми усвідомлюємо це, то можемо змусити зовнішній вигляд працювати на нас. Як у будь-якої комунікації, дрес-комунікація може мати різні цілі — звернути на себе увагу або навпаки залишитись непомітними, підкреслити серйозність намірів чи додати легкості образу, показати, що ми консервативні чи навпаки прогресивні.

Не тип фігури визначає, що нам вдягати. Це визначається повідомленням, яке ми хочемо донести світові. Мода надає нам інструменти для дрес-комунікації, а те, як ми їх підбираємо і використовуємо, формує наш персональний стиль.

Погляньмо на відому актрису Тільду Суїнтон: вона може подобатись вам чи не подобатись, але те, що вона — сучасна ікона стилю — беззаперечний факт. Мільйони людей надихаються її самобутністю і стилістичними рішеннями. Як ми можемо охарактеризувати її? Впевнена в собі, смілива, неординарна, андрогінна, прогресивна. Ми ніколи з нею не спілкувались особисто, але робимо такі висновки, адже бачимо, як вона виглядає. Своїм зовнішнім виглядом вона дрес-комунікує. Якщо Тільда вдягає сукню, її сукня завжди має сильний характер: вона наврядчи вдягне милу трикотажну сукенку в квіточки з рюшами. Її сукня або з широкими плечима (а широкі плечі мозок шаблонно зчитує, як символ чоловічності і влади), або з декором під лицарську кольчугу, або максимально мінімалістична. Її зачіски переважно короткі і нестандартні. Її рідко видно з макіяжем, який би додавав їй надмірної сексуальності. Ми зчитуємо ці меседжі з її зовнішності.

Навіть суворий дрес-код не є перешкодою для самовираження. Яскравий приклад цьому — Джастін Трюдо, прем'єр-міністр Канади. Не будучи з ним знайомими і просто розглядаючи його фото, ми скоріше за все скажемо, що він веселий, прогресивний, самоіронічний і впевнений в собі чоловік. При цьому він носить досить класичні костюми, але в його стилі є один елемент, який робить «картинку» — це шкарпетки. Навіть такий незначний на перший погляд елемент гардеробу може виконувати дрес-комунікаційні задачі. Однак варто зауважити, що образ Джастіна Трюдо працює не лише за рахунок шкарпеток. Його класичні костюми — сучасного актуального крою, у нього завжди доглянуте волосся і шкіра обличчя. Його поведінка — поведінка сучасного молодого джентльмена. Все це в комплексі і дає дуже цілісний образ, який підсилюється вибором неординарних шкарпеток.

Ми також щодня робимо вибір, але часто не усвідомлюємо його. Ми часто вдягаємось, щоб «відповідати» різним обставинам — місцю роботи, статусу чи оточенню. Дрес-комунікація передбачає зміну фокусу: від вдягатись, щоб вражати інших, до вдягатись, щоб виражати себе.

Існують речі, які допомагають сказати про себе більше, ніж інші, і при цьому є дуже практичними. Ось декілька прикладів, які актуальні і для жінок, і для чоловіків.

1. Шкіряні куртки, вони ж «косухи». Історично елемент байкерського вбрання, шкіряні косухи сьогодні можна знайти на будь-який смак. Який би колір чи фасон ми не обрали, шкіряна куртка все ще несе в собі сильний характер. Носити її можна з чим завгодно, жінкам — від ніжних суконь до формальних образів, чоловікам — від темних джинсів до брюк з ідеально напрасованими стрілками. Будь-якому образу шкіряна косуха додасть бунтарства і впевненості в собі.

VitalikRadko/Depositphotos
Фото: VitalikRadko/Depositphotos

2. Взуття типу «броги». Історично елемент суто чоловічого гардеробу, який набув популярності серед аристократії завдяки Принцу Уельському Едварду, сьогодні броги представлені в чоловічих і жіночих колекціях майже всіх поважаючих себе брендів. Це взуття вважається досить неформальним, але несе в собі особливий шарм. Таке взуття з одного боку виглядає досить скромно і класично, з іншого — додає елегантності і декору. Найголовніше при виборі брогів, як і при виборі іншого взуття, звертати увагу на якість матеріалів і виконання. Ніщо не говорить про нас гірше за неякісне і неестетичне взуття. Важливо усвідомлювати, що саме взуття є фундаментом образу і задає його тон і характер.

sergeypeterman/Depositphotos
Фото: sergeypeterman/Depositphotos

3. Капелюхи. В Україні сьогодні не існує культури капелюха і це дуже прикро. Капелюхи, з одного боку, досить практичний аксесуар, який виконує свої функції — захищає голову від переохолодження чи перегрівання, а з іншого — унікальний зі стилістичної точки зору елемент образу. Людина в капелюсі завжди привертає до себе увагу. Капелюхи додають образам аристократичності і креативності. Існує думка, що не всім людям личать капелюхи, але хочу одразу її спростувати. Людей, яким не личать капелюхи не існує, існують капелюхи, які личать не всім. Обирайте капелюхи собі під настрій: циліндр завжди додаватиме нотку ностальгійності, широкі поля — загадковості. Один лише красивий капелюх може перетворити досить простий образ на оригінальний.

Crystal Shaw/Unsplash
Фото: Crystal Shaw/Unsplash

4. Шкіряні рюкзаки. В сучасному темпі життя нам постійно треба мати з собою все і трохи більше і ні в якому разі не жертвувати комфортом. Вже давно ми почали носити рюкзаки не лише в спортзал, інститут чи похід. Рюкзаки стали повноцінним елементом нашого повсякденного гардеробу. Однак не всі рюкзаки виглядають доречними з неспортивним одягом. Тут на допомогу прийдуть рюкзаки зі шкіри. Вони так само практичні, як і ті, що зроблені з hi-tech матеріалів, але мають зовсім інший стилістичний посил. Красивий шкіряний рюкзак говорить про свого власника (чи власницю), як про людину, яка не готова йти на компроміс між красою і зручністю. Історично неформальний аксесуар, тепер він реінтерпретується на сучасний лад. Структурований рюкзак з цупкої шкіри додаватиме стриманості образу, а м’який, мішкоподібний навпаки будь-який образ буде дедраматизовувати і додавати йому розслабленості. Якщо ви любите носити рюкзаки, обов’язково майте в своєму гардеробі хоча б один з дуже класної шкіри. Або якісного замінника шкіри, якщо з етичних міркувань ви не толеруєте вироби з натуральної шкіри.

AndrewLozovyi/Depositphotos
Фото: AndrewLozovyi/Depositphotos

5. Тренчкоти і плащі. Якими б ми, люди, не були просунутими і на які планети не відправляли б ракети, ми все ще сильно залежимо від погодних умов. Особливо зараз, коли клімат змінюється і ми стаємо заручниками проливних дощів ледь не щотижня. Ніщо так не «вбиває» образ, як одноразові дощовики з прозорого кольорового поліетилену. Вони неекологічні не лише з точки зору довкілля, але й з точки зору стилістики. Вирішити проблему негоди і зовнішнього вигляду допоможе якісний, дизайнерський тренч або плащ з водонепроникної тканини. Класичний чи авангардний, мінімалістичний чи декорований — обирати вам. Цей елемент гардеробу, як жіночого, так і чоловічого, додасть вашим образам лаконічності, елегантності і впевненості. До того ж, його можна носити з будь-чим — від спортивного костюму до вечірніх нарядів. Але маю для вас одне застереження: пошукайте якісь більш цікаві варіанти, ніж розтиражований бежевий, як у одного відомого британського бренду. Нічого особистого, просто їх стало так багато, що цей варіант нічого вже про вас не зможе сказати. Окрім того, що ви як всі. Сумніваюсь, що це ваша дрес-комунікаційна задача.

mochak/Depositphotos
Фото: mochak/Depositphotos

Дрес-комунікація і персональний стиль починаються тоді, коли ми знаємо, хто ми і що хочемо сказати світові. Коли ми знаємо, які ми, тобто можемо скласти перелік характеристик власної особистості. Тоді ми обираємо одяг не за принципом «що добре сіло на тіло», а за принципом «що про мене скаже цей одяг». Тоді ми вдягаємось не для того, щоб відповідати статусу, а для того, щоб виражати внутрішній статус через одяг. І це дві великі різниці.

У нас завжди є вибір: прийти на урочистий захід в офісних брюках чи в вечірній сукні. Ми можемо не хотіти витрачати гроші на спеціальний одяг, щоб вдягнути його лише раз. Але коли ми приходимо на black tie в офісному вбранні, ми не показуємо, що ми нон-конформісти. Ми показуємо своє ставлення до організаторів і спільноти. І воно неповажне. Інше питання — це самовираження: якою буде ваша вечірня сукня? З відкритою спиною, довгим шлейфом і багатим декором? Чи може з гіперболізованими об'ємними рукавами і авангардним принтом? Може класична чорна, прямого силуету? Кожною ми скажемо про себе щось зовсім різне, а в комплексі з макіяжем, зачіскою, взуттям і аксесуарами, ми покажемо, ким ми є. Бо насправді ми — те, що ми носимо. Раніше зустрічали по одягу, проводжали по розуму. Сьогодні ж мода дає нам всі необхідні інструменти для того, щоб наш розум і характер ми могли проявити в одязі.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X