П’ять найкращих фільмів тижня. Що українці дивляться в кіно

20 листопада 2019, 19:53

Була зроблена ставка на Бейла і Деймона, і ця ставка спрацювала

Уже не перший рік журнал Forbes не тільки публікує рейтинг заможності представників шоу-бізнесу, але й підраховує, наскільки кому формально «переплачують». Арифметика проста: збори картин ділять на суму гонорару і дивляться, скільки вкладених доларів «відбила» та чи інша зірка. Рейтинг найбільш переоцінених голлівудських акторів, втім, не враховує безліч факторів і не відповідає на головне питання: скільки людей прийшло б на цей фільм, якби не участь певної «зірки»?

Відео дня

Про те, чи дійсно інститут селебріті вмирає або вже мертвий, у профільних виданнях і блогах сперечаються вже багато років. По суті, це суперечка про курку і яйце: популярність селебріті додає ваги новому великому релізу, або ж вдалий фільм підживлює особистий успіх зірки?

Але в двох аспектах сперечальники завжди сходяться: топ-студії тримаються на тентполах (тобто великих блокбастерах-франшизах), а умовний інститут зірки, відмираючи в США, все ще має вагу в іншому світі. Не є винятком і Україна.

Казка йде на екранах вже місяць і в Україні популярніша, ніж у США

На минулих вихідних лідером вітчизняного прокату стали Аутсайдери режисера Джеймса Менголда — фільм з Крістіаном Бейлом і Меттом Деймоном у головних ролях. Виробнича драма з майстерно знятими гоночними сценами має значний бюджет в $100 млн, не рахуючи витрат на маркетинг дуже часто цінник на рекламу сумірний бюджету фільму). В Україні Аутсайдери зібрали 15,5 млн грн, у Штатах — $31 млн, загальносвітові збори — понад $53 млн. Фільм підтримує критика, в Америці глядачі після виходу із залу дають йому найвищий А+ бал, у нього відмінне сарафанне радіо. Але тільки за результатами другого вікенду можна буде зрозуміти стійкість проекту.

Знімати гоночну драму з таким сюжетом було великим ризиком для Chernin Entertainment і XXI Century Fox. На руках був міцний сценарій, можливість покрити частину витрат вдалим продакт-плейсментом, відмінний режисер. Але бюджет, враховуючи тему, очевидно великий. Чи можна було заощадити, найнявши талановитих акторів, але без широкої впізнаваності і з меншими гонорарами? Звісно. Однак це був би ще більший ризик. Режисер Менгольд — талановитий майстер, але, незважаючи на його очевидні творчі перемоги (Логан, Поїзд на Юму, Переступити межу) — не людина-бренд. Ford і Ferrari — цілком собі бренди, ось тільки всі останні гоночні фільми суцільно в збитках.
Тому і була зроблена ставка на Бейла і Деймона. І ця ставка спрацювала.

Друге місце за зборами в Україні зайняли нові Ангели Чарлі — 8,6 млн грн. У США — ті ж 8,6 млн, тільки в доларах, загальносвітові — понад $26,6 млн.
У продовженні медіафраншизи головні ролі виконали Крістен Стюарт, Наомі Скотт і Елла Балінськи. Всі три молоді талановиті дівчини не є зірками першої величини, незважаючи на впізнаваність Стюарт або недавній успіх Наомі Скотт в Аладдіні. Однак з публікацій у профільних медіа очевидно, що і тут продюсери намагалися роздобути в свій проект більш іменитих на цей момент актрис. Отже, ставка на гучні імена в головах Голлівуду все ще є.

Третє місце у вітчизняному прокаті впевнено втримала Чаклунка: Повелителька темряви з Анджеліною Джолі в головній ролі. Казка йде на екранах вже місяць і в Україні популярніша, ніж у США, де вже опустилася на 9-у позицію і, ймовірно, покине першу десятку за результатами майбутнього вікенду. В Україні фільм зібрав 3,78 млн грн, а за весь час прокату — майже 89 млн гривень. У Штатах тільки недавно зміг перетнути позначку $100 млн касових зборів, що не вважається значним успіхом для такого великого проекту. Загальносвітові збори — $460 млн, картина збирає значно менше першої частини, тоді як в Україні, навпаки, друга частина значно додала у вазі.

Тому що Джолі? Можливо. Втім, головний фактор інший: першу частину в Україні демонстрували на значно меншій кількості екранів.

На четвертому рядку анімаційна Сімейка Адамс: 3,4 млн грн, за час прокату — 48,3 млн гривень. Дебютувавши в українському прокаті з другого місця, анімаційна адаптація відмінно трималася завдяки гарному сарафанному радіо. Але період стійких зборів, найімовірніше, добігає кінця — на сцену ось-ось вийде диснеївська Ельза. Збори Сімейки в США за час прокату $94,6 млн, загальносвітові — $170 млн.

І, нарешті, п'яте місце серед лідерів прокату в Україні посідає Доктор Сон: близько 2,9 млн грн. Загальна каса в Україні — 11,77 млн грн, у США — $24,8 млн, загальносвітова — $ 53,7 млн. Екранізація однойменного роману Стівена Кінга і продовження фільму Стенлі Кубрика Сяйво очевидно збирає касу нижче очікувань. Але не варто забувати, що і Сяйво не було комерційно успішним на момент релізу, здобувши славу культового тільки згодом.

Що зіграло ключову роль у нинішній фінансовій ситуації: маркетингова кампанія? Якість фільму? Відсутність великої зірки? Виконавець головної ролі, Юен Макгрегор — шановний і талановитий актор, але ніколи не був артистом, який збирає під одним лише своїм прізвищем велику касу. Західні коментатори залишають відкритим питання: чи мала б картина більший успіх, якби в ній зіграли, наприклад, Метт Деймон або Крістіан Бейл?

Є ще один фільм, який варто відзначити в цьому огляді: Джокер впевнено тримається в українській десятці після шести тижнів прокату. Збори останнього вікенду: 1,02 млн грн, загальні українські збори — понад 100 млн гривень. Світові збори 15 листопада перетнули престижну межу в мільярд доларів і нині становлять $1,018 млрд.

У світі для фільму з рейтингами для дітей і підлітків це позиція № 1, у Штатах на сьогодні — № 7. Що доводить як міжнародну впізнаваність брендів Джокер і Бетмен, так і зміни парадигми останніх років.

Чи був би цей нестандартний фільм таким же успішним без вдалого кастингу виконавця головної ролі Хоакіна Фенікса? За даними ЗМІ, студія придивлялася до значно більшої зірки — Леонардо Ді Капріо, але зараз це здається просто абсурдом: для глядачів, які подивилися фільм, такий Джокер — це тільки Хоакін Фенікс.

Тож відповідь на питання, чи померла епоха великих кінозірок, на мій погляд проста і очевидна. Так, кінобізнес змінився. Студії тримаються на великих франшизах, і смисловий пафос того ж Джокера продається значно краще під відомим брендом, а не як проста історія нікому не відомого Артура Флека родом зі злих вулиць великого міста. Але й ідеальний кастинг у проекті з хорошим сценарієм і режисурою обіцяє успіх. І тут не так важливо, колишній ти Бетмен в ролі гонщика Кена Майлза за кермом Форда, або талановитий характерний актор, який занадто давно не був в великобюджетному кіно, а тепер грає головного ворога Темного лицаря. Головне — не гучна слава зірки, а якість кіно і правильна маркетингова подача.

Не варто забувати, що Marvel Cinematic Universe народилася багато в чому завдяки кастингу актора, в якого ніхто не вірив, у фільм, який знімали на позикові кошти. А тепер півсвіту оплакує Тоні Старка, а Голлівуд намагається повторити формулу успіху MCU. Але про це поговоримо наступного разу.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X