Для майбутніх поколінь. Як побудувати стійкий сімейний бізнес
Ці поради підвищать імовірність успішної передачі компанії спадкоємцям
У співавторстві з Владиславом Бурдою, президентом FBN Україна, засновником і CEO RedHead Family Corporation
Близько 70–80% всіх компаній у світі — сімейні. В Україні така ж ситуація. Саме сімейний бізнес є головною опорою національних економік і забезпечує їх процвітання. Ба більше, більшість найсильніших корпорацій планети починалася з сімейного бізнесу.
Водночас у світі другому поколінню передається близько 30% сімейних компаній. В Україні, за експертними оцінками, ця цифра нижча більш ніж удвічі.
Найголовніше питання, що стоїть перед такими компаніями — як зробити так, щоб бізнес зміг подолати формат сімейного стартапа і благополучно дожити до наступного покоління. За даними Family Business Institute, лише 30% компаній доживає до другого покоління, 12% — до третього, і тільки 3% — до четвертого. Водночас найчастіше вже після першого покоління сімейні компанії втрачають у вартості.
Серед найпоширеніших причин нежиттєздатності компаній — нездатність засновника вчасно «відпустити» бізнес і організувати його передачу наступному поколінню, а також неготовність самих спадкоємців очолити сімейну компанію.
Або інша ситуація. Якщо компанії не оформлені належним чином юридично (розрізнені, оформлені на різні ФОП і фірми) або є «понятійні» частки між партнерами, такий бізнес практично неможливо передати. Засновник може насолоджуватися компанією за життя, але як тільки його не стане, зберегти такі активи для спадкоємців буде дуже складно.
Бізнес — це одне, сім'я — інше. Чи ні?
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.