Не тільки робочі стосунки. Якою має бути атмосфера в колективі

3 серпня 2020, 20:43

Рівень довіри в команді продавців впливає на відчуття безпеки у клієнта і на його готовність придбати товар або послугу

Колись я була постійним клієнтом однієї відомої мережі салонів краси. Там працювали чудові майстри, які надавали послуги високої якості. Однак я більше не їхній клієнт. І ось чому.

Відео дня

Щоразу, коли я приходила в салон, помічала одну і ту ж ситуацію. Майстер панічно і з відчаєм дивився на мене (прийшла вчасно) і закінчував обслуговувати попереднього клієнта. Я приходила в різний час, до різних майстрів, але ситуація повторювалася. Я розуміла, що між клієнтами відсутній часовий зазор для того, щоб співробітник міг задовольнити свої фізіологічні потреби. Майстри не ходили по салону, а в прямому сенсі слова бігали взад і вперед. І мені, як клієнту, складно було не відчувати стресовий стан іншої людини, яка не має часу на повноцінну перерву.

На якості послуг це не позначалося — у салоні працювали професіонали. Але атмосфера панувала напружена, і отримавши гарний макіяж і укладку, я йшла з неприємним настроєм. Саме тому салон втратив постійного клієнта в моїй особі. Справа була не в якості.

Психологічна безпека — одна з базових людських потреб

Пізніше, зустрівши одного з майстрів, я дізналася, що керівництво салону дійсно вимагало від адміністраторів формувати запис впритул, щоб вмістити максимальну кількість клієнтів. Це породжувало конфлікти між адміністраторами і майстрами, колектив був роз'єднаний, стосунки в ньому були натягнутими, водночас неможливо було відкрито висловлювати невдоволення ситуацією, що склалася. У підсумку ті співробітники, які не витримували такої робочої ситуації, звільнялися. Згодом з компанії пішли майже всі найкращі майстри.

У будь-якій організації існують не тільки робочі стосунки. Як тільки люди об'єднуються для досягнення спільної мети, вони стають учасниками групових процесів. Запускається групова динаміка, в якій є багато почуттів, що виникають як стосовно один до одного, так і стосовно організації загалом і лідера зокрема. Ці почуття впливають на те, що відбувається в робочому колективі. І чим зрозуміліші ці процеси для учасників, чим вільніше люди можуть їх обговорювати, тим ефективніше команда просуватиметься вперед.

Взаємодія в колективі часто супроводжується інтенсивними емоціями і тривогами, на переживання яких витрачається велика кількість енергії. Ця енергія могла б бути спрямована на досягнення результатів. Крім того, підвищений рівень тривоги веде до того, що мислення і сприйняття зовнішньої реальності спотворюються. Це створює додаткові складності у взаєморозумінні. Кожен хоч раз опинявся в ситуації, коли вирішувати проблеми на дорослому рівні не вдається.

Як же організаціям і їхнім лідерам з цим справлятися?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X