Банки їжі та картопля-пюре. 8 цікавих фактів про Різдво у США

25 грудня 2019, 12:45

Про те, що наближається Різдво, у Штатах відчуваєш ще з вересня

«Happy holidays to you and your family!» («Зі святами вас і вашу родину!») — саме так вітатись, прощатись та підписувати електронні листи в Америці можна починати десь із Дня подяки, тобто аж за місяць до Різдва.

Відео дня

Завдяки цьому, а ще купі ярмарків, ковзанок, вогників-прикрас у будинках, офісах і в торгівельних центрах, вечірок на роботі й святкових мелодій на всіх хвилях радіо та в усіх магазинах, відчуття свята у Вашингтоні не бракує. І це навіть попри те, що перший сніг тут найчастіше випадає й майже одразу тане, а більшість часу тут вогко й ледь прохолодно.

Окрім традиційної мелодії Щедрика, закупівлі подарунків для родини і встановлення ялинки, американці мають низку інших традицій, що поки найчастіше не мають відповідників в Україні.

1 Подарунки вчителям, поштарям і консьєржам

Традиція висловлювати вдячність невеликими подарунками людям, від роботи яких різною мірою залежить наш комфорт: працівникам салонів краси, спортзалів, няням. Спочатку мені така традиція здалася трохи радянською. Але це не зовсім так: у США це, звісно, не обов’язково і не вплине на якість роботи людей, яким нічого не подаруєш.

І все ж, подарункова карта, їстівний подарунок або сувенір, зроблений своїми руками, допоможе підтримати гарні приятельські відносини. Тож американські медіа навіть склали список професій, представникам яких варто щось подарувати. Серед них: поштарі, газетярі, сміттярі, прибиральники, вчителі, дошкільні вихователі, няні, консьєржі, перукарі, масажисти, особисті тренери, інструктори з тенісу чи гольфу, садівники, сантехніки, паркувальники.

На Різдво у США заведено носити особливу категорію зимового одягу

Залежно від близькості відносин та вартості їхніх послуг радять дарувати подарунки на суму від $10 до $100 — або у формі чайових розміром у вартість одного візиту (наприклад, до перукаря, тренера чи масажиста). Найкраще це робити завдяки подарунковим карткам, які можна купити у будь-якій крамниці чи онлайн-магазині.

Якщо додати ці витрати до подарунків родичам і друзям, свята можуть обійтись у копієчку. Тому чимало компаній дають працівникам різдвяні бонуси. У 2017 році 63% приватних компаній разово виплачували у середньому $1800 бонусу.

2 Безкоштовні ялинки та «банки їжі»

$78 доларів — такою торік була середня вартість живої ялинки у США. Це може бути не по кишені незаможним верствам населення. Тому чимало благодійних організацій роздають безкоштовно ялинки для малозабезпечених або родин військових.

3 Поїздки у Діснейленд чи інші парки розваг

Більшість американців на День подяки та Різдво їдуть до родичів. Під одним дахом збираються одразу кілька поколінь.

Але також популярний інший вид сімейних поїздок — у парки розваг. Любителі гострих відчуттів готові годинами відстоювати довжелезні черги на найцікавіші атракціони.

4 Потворні різдвяні светри

На Різдво у США заведено носити особливу категорію зимового одягу — Ugly Christmas Sweater.

Це светри червоних і зелених кольорів, з оленями, сніжинками, ельфами, пінгвінами, Сантою і всім, на що стає фантазії. Цей тренд зародився у 80-х і пережив часи шаленої популярності, після цього — глузування і зневаги, а потім отримав друге дихання завдяки хіпстерам.

Тепер молодь проводить тематичні вечірки — Ugly Christmas Sweater Parties із конкурсами на «най-найпотворніший» витвір в’язаного мистецтва.

5 Пишний стіл

Об'їдатись за святковим столом заведено не лише в українців. На Різдво американці, зазвичай не надто щедрі у пригощаннях гостей на вечірках, частують свої родини і друзів великою вечерею.

Червоно-білі м’ятні льодяники-тростинки (peppermint candy cane), червоні оксамитові торти (red velvet cake), кексики-капкейки (cupcake), запечений індик, як на День подяки. І це лише питомо американські різдвяні страви.

Смачних запозичень з усього світу — іще більше. Картопля-пюре, що насправді родом з Британії, китайська запечена гуска, англійські імбирні печива-чоловічки, або навіть цілі пряничні будиночки, німецькі штоллени.

Запивають їх шотландським егногом (eggnog) — це як гоголь-моголь, тільки з молоком чи збитими вершками. Він може бути алкогольний, як і гарячий шоколад, куди додають лікер чи бренді. А ще на кожній вечірці буде німецький глінтвейн (його називають mulled wine або Glühwein) чи індійський пунш (punch).

6 Ранні й старанні приготування

Про те, що наближається Різдво, у США відчуваєш ще з вересня, коли (ідучи іще у літньому одязі) натикаєшся на кількаметрові ялинки на вході у супермаркет. Чимало людей прибирають гарбузи й павутиння із будинків на наступний день після Гелловіну, і одразу вішають гірлянди. А після Дня подяки у вікнах квартир і будинків видніються ялинки у вогниках.

Наперед закуповують подарунки, а бізнеси із їхнього пакування роблять річну виручку. Для кого ціни кусючі — купують обгортковий папір, стрічки і загортають коробки власноруч. Складається враження, що вміння загорнути подарунок — це одна з базових навичок американців, без яких вижити у країні неможливо.

Якось на прохання колеги відправляла посилку, і коли п’ять хвилин не могла зібрати і склеїти картонну коробку, яку там продають у розкладеному вигляді, працівники пошти й покупці дивились на мене, як на людину з-за меж цивілізованого світу.

7 Сімейні фотографії з дітьми-котами-собаками

На Різдво американці полюбляють робити постановочні студійні фотографії із родиною. Часто всі вбрані в однакові светри.

В кого дітей немає, фотографуються із домашніми улюбленцями, часто теж вбраними у різдвяні светри.

Саме такі фотокартки американці люблять розсилати родичам, друзям і знайомим із побажаннями веселих свят.

8 Олдскульні традиції

Такі фотопривітання та навіть звичайні паперові вітальні листівки залишаються вкрай популярними серед жителів Сполучених Штатів. Щороку американці купують 6,5 мільярдів листівок загальною вартістю в $7−8 млрд.

Найпопулярніші сезонні листівки — саме різдвяні, їх продають аж на $1,6 млрд. Ця традиція поступово відмирає, проте для мільйонів сімей підписування листівок і розкладання їх по конвертах і досі є невід'ємним символом Різдва.

Також Різдво — гаряча пора для пошти ще й завдяки сезонній купівлі подарунків «під ялинку» в онлайн-магазинах. Такі пакунки доставляє саме пошта, а не кур'єри.

Колонка опублікована в блогах на сайті Української служби Голосу Америки. Думки, висловлені в рубриці «Моя Америка», передають погляди самих авторів і не відображають позицію «Голосу Америки»

Опубліковано з дозволу автора та видання

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Depositphotos

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X