Як у вас справи? Чому компаніям зараз потрібен психолог

11 березня 2021, 23:52

Робота на дому ускладнює розуміння того, що насправді відбувається в колективі

За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров’я, понад 300 млн осіб у всьому світі потерпають від депресії, а психічні й поведінкові розлади очолюють список провідних категорій хвороб і розладів, поступаючись місцем лише серцево-судинним захворюванням.

Відео дня

Ці цифри почали зростати в період пандемії, тому що COVID-19 зачепив не лише імунітет, але й нервову систему.

Багато людейз тих, хто перехворів на COVID-19, зіткнулися з наслідками так званого постковідного синдрому, який в свою чергу позначився на емоційному стані. Не пройшли повз нашої психіки карантин та ізоляція. Ми вперше опинилися так близько один до одного. І це випробування близькістю пройшли не всі.

Компанії починають включати консультації психолога в свій соціальний пакет

За даними Lyrahealth, 2/3 співробітників повідомляють, що поганий психічний стан підірвав їхню продуктивність під час пандемії COVID-19, а 40% співробітників намагаються боротися з вигоранням. Це дослідження проводилося в США, але впевнена, що ці цифри тією чи іншою мірою будуть справедливі й для України.

За статистикою нашого центру попит на послуги психологів зріс на 50% — люди не справляються зі своїми емоційними станами та розуміють, що розмови на кухні з друзями проблему не вирішують.

Головні фактори, які зараз впливають на психічний стан, це:

— тривога за своє здоров’я та здоров’я близьких;

— складні стосунки в сім'ї, розлучення;

— неможливість особистого контакту з колегами;

— необхідність жонглювати між уроками дитини й виконанням своєї роботи;

— відсутність внутрішнього ресурсу для виконання поставлених завдань.

Варто зазначити, що робота на дому ускладнює розуміння для керівників та HR-ів того, що насправді відбувається в колективі. Раніше, крім опитувань, можна було, спостерігаючи за колегами в неформальній обстановці на кухні або курилці, зрозуміти, як йдуть справи, зараз же така опція практично відсутня. Навіть якщо офіс працює частково віддалено, складно зрозуміти, що відбувається з співробітниками і як ними керувати, коли все дуже мінливе.

З кінця 2020 року ми бачимо, що попит на корпоративне психологічне обслуговування дуже зріс. Компанії починають включати консультації психолога в свій соціальний пакет.

На pubmed.gov можна знайти інформацію про дослідження, метою якого було вивчити, чи впливає раннє втручання (надання першої психологічної допомоги) при депресії на продуктивність праці на робочому місці та чи є воно рентабельним для роботодавця. Було проведено аналіз рентабельності проекту з точки зору вкладених коштів у співробітника протягом року. З’ясувалося, що психологічна допомога співробітникам виявилася рентабельною, оскільки зменшився так званий «презентеїзм» — коли працівник не повною мірою функціонує через хворобу, травму або пригнічений психологічний стан. Навіть якщо співробітник фізично перебуває на робочому місці, він може бути не в змозі повноцінно виконувати свої обов’язки, і з більшою ймовірністю припуститься помилок. Отже, при зменшенні презентеїзму збільшується продуктивність праці.

Ще одна тенденція — пошук внутрішнього психолога для компанії. Мабуть, таку як Венді Роуз з телесеріалу Мільярди хоче тепер багато хто.

Я б хотіла прояснити кілька моментів і перерахувати плюси й мінуси роботи внутрішнього (штатного) і зовнішнього психолога:

1. Відносини

Коли працюєш всередині компанії, дуже складно не бути залученим у внутрішні процеси. Адже психолог теж людина, і він будує власні відносини в колективі. Ці взаємодії передбачають особисте ставлення до тих чи інших колег. І саме це шкодить роботі внутрішнього психолога.

2. Кордони

Внутрішньому психологу завжди буде непросто утримувати кордони. Тому що він буде в підпорядкуванні у HR або керівника компанії. Складно дотримати ієрархію в цьому питанні.

3. Довіра

Уявімо, що в компанії є дві людини, у яких виник конфлікт. До одного і того ж психолога приходить спочатку один співробітник і розповідає про свої болі й печалі, а потім приходить другий. Кожен з них буде усвідомлено або несвідомо або приховувати щось, або прикрашати, або говорити неправду, щоб показати себе в кращому світлі. І уявіть собі, що станеться зі співробітником № 1, яка кількість фантазій і проекцій виникне у нього в тому разі, якщо він побачить свого опонента з психологом на кухні, коли ті будуть разом робити собі каву? Звичайно ж, це впливатиме на роботу, і робота не зможе бути ефективною.

4. Ресурс

Ресурс одного фахівця дуже обмежений. Якщо компанія звертається до психологічного центру, в якому велика кількість фахівців, то кожен із співробітників може вибрати собі і час, і день, і місце без конкуренції з іншими колегами.

5. Гроші

Штатний психолог зазвичай отримує заробітну плату. І для співробітника компанії ці зустрічі нічого не коштують. Коли ми отримуємо щось, але натомість нічого не віддаємо (нічого не платимо), тоді ми знецінюємо те, що отримали. Я проти того, щоб компанія повністю оплачувала сесії з психологом для свого співробітника. Якщо ж компанія приймає рішення скористатися послугами зовнішніх фахівців, тобто два формати, які відмінно себе зарекомендували:

— оплата 50% вартості консультацій;

— оплата перших трьох сесій з психологом, далі співробітник оплачує сам. Другі оплачені компанією три сесії можуть бути, наприклад, через півроку.

Бережіть себе і своїх співробітників! Адже ваша компанія — це люди, які її роблять.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X