Здорові обставини. Як справлятися з емоціями на роботі, — лектор TED

29 грудня 2020, 20:43

«Є різниця між спілкуванням, яке зміцнює довіру, і надмірним спілкуванням, яке руйнує її», — говорить автор та ілюстратор Ліз Фоссліен у своєму виступі для TED

Переклад Марії Жданової для TED

Ви можете намагатися щосили, але вимкнути свої емоції простим клацанням вимикача на порозі офісу не вийде. Здатність відчувати емоції — одна з особливостей людини.

Відео дня

Існує поширений міф, що емоціям немає місця на роботі, і це часто призводить до того, що ми помилково прирівнюємо професіоналізм до непохитності та навіть до холодності. Але дослідження показали, що, коли наші колеги відходять від глянсового професійного стилю, нам простіше повірити їхнім словам. Ми відчуваємо зв’язок з людьми навколо нас <...>

Ми помилково прирівнюємо професіоналізм до холодності

Це не означає, що ви маєте взяти й почати виливати емоції, як з пожежного шланга. Є різниця між спілкуванням, яке зміцнює довіру, і надмірним спілкуванням, яке руйнує її. Якщо ви раптово дасте волю своїм почуттям на роботі та надасте людям набагато більше інформації, ніж вони очікували, то всі навколо будуть почуватимуться ніяково, а ви підірвете свій авторитет. Дуже ймовірно, що ви покажете свою слабкість і відсутність свого «Я». Тожо не страшно, якщо ви скажете, що вам було погано вчора ввечері, але не потрібно вдаватися в барвисті подробиці того, як ви знову знайомилися зі своїм наполовину перетравленим обідом.

Існує широкий діапазон вираження емоцій. З одного боку, є емоційно стримані люди, тобто ті, кому складно говорити про свої почуття, і, з іншого боку, є емоційно відкриті люди, тобто такі, які постійно діляться своїми переживаннями. Ані ті, ані інші не сприяють здоровому середовищу в офісі.

Як називається баланс між цими двома крайнощами? Це так звана контрольована вразливість, коли ти відкриваєшся людям, і в той же час ставиш на перший план стабільність і психологічну безпеку, як власні, так і своїх колег. На щастя, кожен може навчитися контролювати вразливість — попрактиковавшись у цьому.

Почнемо з наступних чотирьох прийомів.

Прийом перший: виявляйте емоції, не даючи їм вилитися. Поганий настрій заразливий, і навіть якщо ви не висловлюєте те, що відчуваєте, найімовірніше, мова тіла і міміка вас видадуть. Якщо ви схрещує руки на грудях або барабаните по клавіатурі, колеги зрозуміють, що ви засмучені. А якщо ви не розмовляєте, вони можуть подумати, що це через них, і занепокоїтися. Якщо ви емоційні через неробочу подію, наприклад, ситуацію на дорогах, розкажіть про це. Не обов’язково вдаватися в деталі. Ви можете просто сказати: «Мій ранок не склався. Це вас не стосується». А якщо всі ці події пов’язані з роботою і через неї ви відчуваєте сильні емоції, час переходити до другого пункту.

Спробуйте зрозуміти, що викликало ваші емоції, а потім вирішіть це питання. Якщо вас раптом почали дратувати всі навколо, сядьте зручніше і все обміркуйте. Можливо, ви роздратовані, бо неспокійні, і неспокійні, тому що переживаєте про дедлайни, що нависають над вами. В такому разі ви можете повернутися до своєї команди та повідомити всіх так: «Я хочу бути впевнений/а, що все буде виконано вчасно. Ви не допоможете скласти реалістичний план для цієї мети?»

Якщо ви маєте намір висловитися, поставте себе на місце іншої людини. Якщо те, що ви збираєтеся сказати, допоможе вам відчути підтримку і краще зрозуміти ситуацію, тоді вперед — висловіть це. Але якщо після всього виникає пауза, вам краще цього не говорити.

Наостанок: «читайте» кімнату, і ви прокладете шлях вперед. Якщо вся ваша команда засиджується в офісі допізна, а ви бачите, що один з колег виглядає особливо пригніченим або неспокійним, ви можете прийняти це і висловити співчуття, а потім дайте їм щось конкретне, за що можна вхопитися. В цьому випадку ви могли б сказати, що попросите менеджера перенести щотижневу планерку на день вперед, щоб у вас було більше часу на роботу. Ви покажете, що успіх колег дуже важливий для вас і що ви дбаєте про їхнє самопочуття.

Коли ми можемо щиро виявляти свої емоції та вільно висловлювати ідеї, помилятися і нам не потрібно приховувати кожну частинку свого «я», ми з більшою часткою ймовірності пропрацюємо в компанії довгий час. Ми також стаємо щасливішими та продуктивнішими.

На хвилину замисліться про емоції, з якими ви йдете на роботу щотижня. Якщо ви схильні до надмірного спілкування, спробуйте знайти баланс. Якщо ви досить стримані, знаходьте момент, коли ви можете відкритися колегам, побути трохи вразливим. Найімовірніше, ви помітите велику різницю в тому, як з вами будуть спілкуватися. Контрольована вразливість може стати одним з ваших найцінніших прийомів.

Повну версію можна знайти на TED

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X