Правила роботи. Чого варто повчитися у міленіалів? Американський підприємець Чіп Конлі
Американський підприємець Чіп Конлі розповів на TED, як йому вдалося вибудувати ефективну роботу між старшим і молодшим поколінням у Airbnb
Переклад Наталії Писемської для TED
Початок 2013 року. Я третій день працював у крутому стартапі в Кремнієвій долині, де був удвічі старший за десятки своїх колег-інженерів. Мене запросили в цю компанію, тому що я був експертом у своїй галузі, але в новому офісі я відчував себе «чайником» в оточенні техно-геніїв. Я слухав їх розмови і думав, що мені найкраще залишатися невидимим. (...)
Так пройшло моє знайомство з Airbnb. В цю компанію мене запросили три її засновники-міленіали. З моєю допомогою вони хотіли перетворити свій техно-стартап, що швидко зростає, на світовий бренд сфери гостинності. Також я повинен був стати особистим наставником гендиректора Брайана Ческі. З 26 до 52 років я володів бутик-готелем, і, думаю, дізнався багато корисного за цей час і накопичив знання про готельну справу. Однак, пропрацювавши тиждень, я зрозумів, що сміливій концепції оренди житла по всьому світу не потрібні були мої знання секретів роботи старого-доброго готелю. Сувора реальність приголомшила: чим же я можу бути корисний? (...)
Я зрозумів, що у мене є кілька варіантів: тікати звідти щодуху, залишитися і розкритикувати цих юних геніїв або пробудити в собі цікавість і спробувати об'єднати мої мудрі і їх свіжі погляди. Я уявляв себе сучасною Маргарет Мід в оточенні міленіалів і швидко зрозумів, що можу запропонувати їм не менше, ніж вони мені. (...)
Як же допомогти компаніям скористатися знаннями людей середнього віку і при цьому підтримати у вихованні своїх юних цифрових геніїв? Найуспішніші компанії сьогодення і майбутнього зможуть створити потужний тандем цих двох поколінь.
Прийшов час почати цінувати знання, а не відсторонюватися від них
Я розповім, як цей тандем працював у Airbnb: мене поставили в команду з молодою, розумною колегою, яка допомагала мені розвивати готельний відділ. На початкових етапах Лора Хьюз помітила, що я не можу освоїтися в новому середовищі, тому вона часто сідала поруч на зборах і була моїм технічним перекладачем. Я записував її коментарі, а вона говорила: «Ось що це означає». Лорі було 27 років. Коли ми зустрілися, вона вже чотири роки пропрацювала в Google і півтора року в Airbnb. Подібно багатьом представникам когорти міленіалів вона досягла управлінської посади до того, як пройшла формальне навчання управлінню. (...) Однак підхід Лори до управління сформувався в технократичному світі і був строго математичним. У перший місяць спільної роботи вона мені сказала: «Мені подобається, що твій підхід до управління заснований на створенні переконливої концепції, яка стане нашою дороговказною зіркою».
Отже, мої знання правил – наприклад, скільки кімнат прибирає покоївка за 8-годинну зміну, – можливо, не дуже важливі в світі, де люди діляться дахом. Мої знання процесів – «Як чогось досягти?» – базуються на розумінні основних мотивів кожного члена групи; ці знання дуже важливі в компанії, де у більшості людей немає організаторського досвіду. Пропрацювавши деякий час в Airbnb, я зрозумів, що це, можливо, нова роль старшого покоління на робочому місці. Не те старше покоління з минулого, до якого ставилися з благоговінням. Ні, нинішнє старше покоління вражає своєю доречністю, своєю здатністю застосовувати вічні цінні знання для вирішення проблем сучасності.

Можливо, прийшов час почати цінувати знання, а не усуватися від них. І вже точно прийшов час змінити зміст слова «старший» і дати йому сучасну інтерпретацію. Тепер «старші» одночасно є і наставниками, і учнями, тому що розуміють: в сучасному, стрімко мінливому світі цікавість новачка, що стимулює їх, стала життєствердним еліксиром, причому не тільки для них, але й для їх оточення. (...) Цю варіацію імпровізації в діловому світі часто називають «взаємне наставництво»: цифровий інтелект міленіала в обмін на емоційний інтелект бумера і представника покоління Х.
Подібна міжвікова взаємодія була у мене з Лорою і нашим відділом аналізу рейтингу за п'ятизірковою шкалою: ми переробляли і вдосконалювали систему відгуків користувачів Airbnb за допомогою аналітичного розуму Лори і моєї інтуїції. Наш ідеальний тандем був оснащений мудрістю і знаннями про алгоритми, завдяки чому ми змогли створити миттєву петлю зворотного зв'язку, яка допомогла господарям краще зрозуміти потреби гостей. Високі технології і людський підхід. У Airbnb я, як сучасний старший, дізнався, що вчитися потрібно у всіх і відкрито, а давати настанови лише віч-на-віч. Пошукові системи прекрасно знаходять відповіді, але обізнаний і мудрий гід може запропонувати вам правильне запитання. Google не розуміє – принаймні, поки що – тонкощі роботи душі і розуму людини. Згодом, на мій подив, десятки молодих співробітників в Airbnb стали звертатися до мене за персональною порадою. Але насправді часто це був обопільний процес. (...)
Повну версію можна знайти на TED
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени