Криза негативного інфополя. Як зберегти позитивний настрій команди
Нехай тривожність перетвориться на бажання встигнути більше
Я моніторю новини стабільно щокілька годин. Переглядаю українські та закордонні ЗМІ, зафоловлені телеграм-канали і знаю, що наша команда робить так само. Це обов’язкова частина роботи у комунікаціях. Нещодавно одна співробітниця у спільний чат кинула добірку головних новин за день із запитанням: «Чи варто нам збирати тривожні валізи на випадок надзвичайної ситуації?» Із шести новин усі шість мали негативний контекст і викликали явне занепокоєння та невпевненість.
А що буде завтра? А якщо ще одна мутація вірусу і введуть супержорсткі карантинні обмеження? А якщо злив даних? А якщо війна? Упевнена, ці питання турбують не лише наших співробітників. Вони не можуть не впливати на їхнє психічне здоров’я, комфорт і загальну ефективність. Тому сьогодні головне завдання керівника — допомогти зняти напругу та зберегти позитивний настрій команди. Як пережити цю кризу тотального негативу в інформаційному полі? Ділюсь рекомендаціями, які ми впроваджуємо у нашій компанії.
1. Комунікуйте зі співробітниками відкрито
Складно зберігати спокій і сподіватися, що все буде добре, коли проблеми обговорюють пошепки за зачиненими дверима керівника. Або коли співробітники на кухні обмінюються здогадками та плітками, масштабуючи проблеми до неймовірного. Ми віримо, що чесність є основою корпоративних відносин, яка безпосередньо впливає на мікроклімат у колективі. Це наш обов’язок перед командою. Тому з появою будь-яких новин нам не потрібно вигадувати велосипед, щоб завуалювати можливі загрози, а співробітники нарешті перестали шепотітися і почали працювати.
Відкрито обговоріть питання, що бентежать
Організуйте спільну зустріч, відкрито обговоріть питання, що хвилюють, продемонструйте співробітникам подальший план компанії. Ваше завдання — не заперечувати реальність, але показати, що життя не зупинилося, можливості для зростання не зникли, і ви як керівник робите все, щоби зберегти стабільність (наскільки це можливо у нашому нестабільному світі).
На роботі ми проводимо більшу частину свого часу, тому почуття впевненості у майбутньому великою мірою залежить від дій керівника. Часто співробітники потребують простого спілкування. Тому спілкуйтеся, навіть якщо доведеться повторювати інформацію кілька разів.
2. Робіть акцент на важливості дисципліни та системності
Коли у 2020 році пандемія принесла хаос, нам удалося знайти в ньому можливості, запустити соціальні проєкти національного масштабу та зробити позитивний внесок у суспільство. Як? Завдяки системно-технологічному підходу, злагодженій роботі команди та дисципліні.
Упевнена, що у вашій компанії працюють тільки найкращі та наймотивованіші, але кризи здатні викликати ступор і параліч рішень. Учорашній ефективний менеджер сьогодні не може побудувати комунікацію з клієнтом та організувати себе. Тому після відкритого спілкування наголосіть на важливості виконувати всі завдання вчасно — не дозволяйте команді розслаблятися та прокрастинувати (краще думати про роботу, ніж про те, що «ми всі помремо»). Нехай тривожність перетвориться на мобілізацію сил і бажання встигнути більше, доки не відбудуться справді суттєві зміни.

Система та дисципліна мають стати вашим непохитним фундаментом і своєрідним запобіжником від усіх побічних кризових історій.
3. Нагадуйте про цінності та big idea компанії
Нещодавно ми дійшли висновку, що найбільшим мотиватором є існування уніфікованої відповіді на питання «Навіщо це все?», утіленого в big idea та цінностях компанії.
Постійне нагадування про велику, досяжну і, головне, командну мету — те, що зможе підтримати оптимістичний настрій і позбавити страху невідомості. Припустімо, ваша мета — до дати X вийти на зовнішні ринки. Вона передбачає певний план дій для кожного департаменту та співробітника. Якщо ми чітко розуміємо, що робитимемо сьогодні, завтра, післязавтра і в подальшому, ми менше турбуватимемося. Так працює наш мозок.
Ініціюйте та заохочуйте колективні мозкові штурми за проєктами, активно залучайте співробітників до прийняття рішень і досягнення результатів під час робочих зустрічей. Не бійтеся делегувати завдання та пам’ятайте про коректний зворотний зв’язок.
І повертаючись до спільних зустрічей, виділяйте час, аби командно намалювати успішну картину майбутнього. Головне — транслювати свою віру як керівника в реалізацію цієї картинки.
І, звичайно, не забувайте про силу неформальних активностей і келиха вина.
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ
Більше блогів тут