У новій реальності. Як повернути команду до повноцінного робочого стану

Наталя Кадя: «Через акомодацію лідер і команда можуть значно швидше вчитися діяти в новому контексті» (Фото:stockasso/Depositphotos)
Визначальна передумова ефективності бізнесу в сьогоднішньому контексті — це адаптивність лідера і команд
Війна триває, ми продовжуємо жити на гойдалках від «скоро перемога» до «кінця-краю не видно».
Ми продовжуємо жити життя, майбутнє якого закладаємо щохвилини своїми рішеннями і думками, що їм передують. Із неминучою необхідністю продовжувати тримати свій економічний фронт, перед кожним лідером серед сотні інших питань постає надважливе — як і чи можливо повернути команду до повноцінного робочого стану?
В новій реальності є дві важливі мантри керівника:
— Україна змінилася, і бізнесовий контекст ніколи не буде таким, як був 23 лютого;
— повертатися повністю до старих практик і підходів, які працювали з командами до війни, і залишатися ефективними зараз — неможливо.
Підготувала для бійців офісного фронту шпаргалку про те, як пришвидшити реадаптацію команди.
Пам’ятка для бійців офісного фронту: реадаптація і сила нового мислення
Визначальна передумова ефективності бізнесу в новому контексті — це адаптивність лідера і команд.
Бізнесова адаптивність — це про здатність перетворити нові умови на ефективний для бізнесу контекст
Ми повертаємось в нову реальність. Адаптивність відтепер не просто чергова навичка soft skill-iв лідера, а гігієнічна норма кожної команди.
Бізнесова адаптивність — це не про гнучкість, пристосування і вмонтовування себе в нові умови, а про здатність перетворити нові умови на ефективний для бізнесу контекст. За теорією Жана Піаже, швейцарського психолога, важливі два етапи адаптації: асиміляція й акомодація.
Зміна підходів у діяльності:
асиміляція — це реінтеграція нових зовнішніх елементів в уже існуючу внутрішню структуру чи систему, тобто ми «вбудовуємося» в нову ситуацію без змін;
акомодація — це пристосування організму до зовнішніх змін, які не вдалося прийняти, тобто ми змінюємо рутину, те, як ми звикли мислити і приймати рішення.
Адаптивність в організації може бути як асимілятивною, коли лідер і команда просто пристосовуються до нових умов, так і акомодативною, коли лідер і команда коригують себе в нових умовах.
Через акомодацію лідер i команда можуть значно швидше вчитися діяти в новому контексті, зберігаючи працюючі підходи і практики, а також аналізувати старі установки і упередження і відмовлятися від тих, що більше не ефективні. Проте адаптація має містити елементи і асиміляції, і акомодації. Завдання лідера і команди — систематично аналізувати їх співвідношення, і чим більші зміни, тим більше фокусуватися на акомодації.
Запитання, які допоможуть лідеру пришвидшити реадаптацію команди:
- Що із наших звичних підходів може працювати в нових умовах?
- Що нам заважає швидко реагувати на змiни бізнесового контексту? Яких знань нам бракує для швидкої адаптації ?
- На які сильні навички та звички, які вже маємо, можемо спиратися? Які нові правила і домовленості допоможуть в нових умовах?
- Що нам допоможе дотримуватися цих правил і домовленостей?
- Якої саме підтримки потребує моя команда для швидкої адаптації?
Текст публікується з дозволу авторки
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ
Більше блогів тут
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

матеріалів розділу Life