Популярно і оригінально. Яким ресторанам віддають перевагу українці

5 лютого 2019, 19:43

Цікава концепція стає важливішою за одну лише смачу їжу

Ресторанний бізнес – дзеркало економіки.  За тим, як часто люди ходять в ресторани і скільки нових закладів відкривається, можна судити про платоспроможність всього населення. І скільки б не говорили про зубожіння українців, у багато закладів у великих містах в п'ятницю ввечері важко потрапити. Всі столики зайняті, люди активно п'ють і закушують,  ніби у них немає ніяких турбот і повно грошей.

Відео дня

І ось результат: тільки в Києві в 2018 році відкрилося 215 ресторанів. Це безпрецедентні цифри.

Що ж їдять українці?

Відвідувачі ресторанів не стали їсти більше національних страв. Традиційна кухня перемістилася в їдальні. За минулий рік відкрилося лише кілька сучасних українських ресторанів, але й вони не стали особливо популярними. Людей потягнуло на щось новеньке. Перш за все на устриці, продажі яких в ресторанах збільшилися вдвічі, і морепродукти – рапани, мідії, всяка чорноморська рибка. Саме устриці стали трендом №1 у столиці. Їх можна купити і в вуличних закладах, і в фаст-фудах в торгових центрах, чого раніше не було ніколи.

Елементи розкішного життя для бідних людей? Можливо. Але й інші дари моря, перш за все Чорного, потрапили в ресторани і стали користуватися попитом.

Наприклад, в Києві за минулий рік відкрилося 22 заклади, концепції яких базуються на рибі й морепродуктах. А м'ясних – всього вісім. Їсти м'ясо стало неактуально і немодно. Просунуті гурмани, адепти здорового способу життя, віддають перевагу овочам, рибі й морепродукти на противагу стейкам і картоплі. Тому стали користуватися попитом веганські кафе. Їх відкрилося порівняно небагато, але якщо перші заклади такого формату, що з'явилися ще 4-5 років тому, приблизно тоді ж і закрилися, явно випередивши свій час, то нинішні впевнено набирають обертів. Веганство проникло в уми найактивніших споживачів. В результаті овочі, боби та інше пісне, а також рибу і морепродукти співвітчизники стали їсти частіше, ніж традиційну для України свинину.

Ще один тренд – кухня і спеції Близького Сходу. Хумус, фалафель і навіть одвічну кіосочну шаурму стали замовляти в ресторанах і кафе. Нове, незвичне – ось що затребуване сьогодні.

Мало відкрити просто хороший ресторан або кафе, особливо в столиці. В умовах жорсткої конкуренції необхідно чимось виділятися. Оригінальна концепція стає важливіше однієї лише смачної їжі. І чим незвичніші смаки – тим більше відвідується заклад, тим швидше він заповнюється і окупається.

Їсти м'ясо стало немодно

І звичайно, українці стали більше пити. Найбільш споживаний алкоголь у барах і ресторанах – горілка, віскі і коктейлі. При цьому саме на останні попит впевнено зростає вже кілька років. Авторські та традиційні, хороші і погані – коктейлі п'ють найрізноманітніші. У минулому році в столиці відкрилося більше 20 нових барів, при цьому і старі нікуди не поділися. Навпаки – стали користуватися ще більшим попитом. Барна культура стала частиною способу життя багатьох молодих людей. Саме молодих, оскільки цей формат не актуальний серед тих, кому за 35.

Втім, традиційні формати теж користуються попитом і активно розвиваються – наприклад, кав'ярні. Українці п'ють каву з ранку до вечора, на ходу, стоячи, сидячи та в перервах між розмовами. В одному тільки Києві за минулий рік відкрилося 42 кав'ярні – більше, ніж рибних і м'ясних закладів разом узятих.

А ось модні раніше бургери стали їсти менше. Цей бум у столиці пройшов. Бургери як і раніше їдять скрізь, і в дорогих ресторанах, і в пивних, але погоди вони не роблять і магнітом вже не служать.

І трохи про доставку їжі. Один з американських експертів відзначив, що люди стають все більш інтровертні. Не хочуть зайвий раз виходити з дому, спілкуватися – навіщо, якщо є соцмережі? І чи варто витрачати час на похід до ресторану, якщо можна з комфортом поїсти вдома замовлену їжу? І хоча в Україні люди все ще люблять спілкуватися особисто і зустрічатися з різних приводів, доставка їжі набирає обертів – попит на неї зростає приблизно на 20% за рік. У великих містах, особливо Києві, вічні пробки стають ще однією причиною популярності цієї послуги. Дорога до ресторану і назад часто виявляється справою довгою і нудною. Саме тому фраза «донести до споживача» стає все більш буквальною – дійсно, довезти і донести.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу   Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X