Слідами Netflix. Скільки має тривати відпустка? Блог Тревіса Бредберрі

6 серпня 2018, 07:13

Починаючи з 2004-го, співробітники Netflix беруть стільки днів відпустки, скільки хочуть

Вони мають свободу вирішувати, коли показуватися в офісі, коли відпочивати і скільки часу буде потрібно на виконання роботи. Наскільки я знаю, така практика абсолютно не нашкодила Netflix. З тих пір, як цей принцип був введений, ринкова капіталізація компанії зросла до $51 млрд.

Відео дня

Гнучкість Netflix не скасовує підзвітності. Співробітники зобов'язані тримати начальство в курсі справ. Очікується, що виконувати роботу вони будуть на найвищому рівні. Висока продуктивність настільки вкоренилася в культурі Netflix, що її винагороджують щедрим пакетом вихідної допомоги.

У співробітників компанії необмежена відпустка, тому що ніхто не стежить за їхнім часом. Замість мікроменеджменту – того, як люди роблять свою роботу – керівництво сфокусувалася на тому, що має значення, – результаті. Виявивши, що автономність робить співробітника більш відповідальним. Не відволікаючись на правила, що сковують, ті стають зосередженими і продуктивними.

Чому традиційна відпустка повинна залишитися в минулому

Коли політика щодо відпустки в Netflix була колишньою, співробітники часто запитували: "Ми не відстежуємо час, що проводиться за роботою поза офісом, – листи, на які відповідаємо з дому, і роботу, яку робимо ввечері і на вихідних. Так чому ж ми стежимо за часом, проведеним на роботі?"

Керівництво вислухало. І не стало заперечувати простої логіки цього питання.

В індустріальні часи, коли люди стояли на виробничій лінії з дев'ятої ранку до п'ятої вечора, оплата часу мала сенс. З розвитком технологій такий підхід більше не можна назвати релевантним. Люди працюють, коли робота повинна бути зроблена, звідти, де знаходяться. Більше немає такого поняття, як "після роботи".

Ми існуємо в економіці участі, де людей оцінюють і платять їм за те, що вони роблять. Але коли мова заходить про відпочинок, ми як і раніше тримаємося за пережитків індустріальної економіки, де людям платили за проведений на роботі час. Це демотивує. У Netflix це зрозуміли. І це змінило їхню політику так, щоб вона відображала спосіб виконання роботи.

Бразильське походження

Хоча Netflix став першою помітною американською компанією, яка ввела необмежену відпустку, вперше така ідея виникла не у них. Бразильська компанія Semco тихо зробила аналогічний крок більше 30 років тому.

Зіткнувшись з серйозною загрозою здоров'ю, коли йому був лише 21 рік, син засновника компанії Рікардо Семлер зрозумів, що робочий графік, якого він дотримувався, поступово його вбивав. А якщо він міг вбити його, то був здатний зробити те саме і з його підлеглими. Тому він прийняв радикальне рішення скасувати розклад, лікарняні та відпускні дні.

Всупереч переважному занепокоєнню про те, що продуктивність різко впаде, Семлер виявив, що співробітники стали більш продуктивні і дуже лояльні. А коли процвітають співробітники, процвітає і компанія. Коли Семлер вперше ввів таку політику в 1981-му, Semco коштувала лише $4 млн. Тепер вона коштує $1 млрд.

Переробки в США

Хоча політика необмеженої відпустки успішна, її прийняли лише 1% американських компаній. І це не дивно, якщо поглянути на нашу культуру трудоголізму. У американців менше днів відпустки, ніж в будь-якій іншій країні світу, не рахуючи Південну Корею.

Фактично, згідно із законом, у американських компаній немає зобов'язань надавати оплачувані дні відпочинку, хоча в багатьох країнах це є обов'язковим. Наприклад, у Британії кількість обов'язкових днів відпустки становить 28 днів (включаючи національні свята). В Австрії, Данії, Фінляндії, Франції, Люксембурзі і Швеції працівники отримують 25 днів оплачуваної відпустки, а в Бразилії це 30 днів відпустки і ще 11 днів національних свят.

Більше немає такого поняття, як "після роботи"

Люди цим користуються?

Компанії захищають сувору політику щодо відпусток, адже вірять, що співробітники будуть дозволяти собі більше. Але ті компанії, які ввели таку практику, виявили протилежну тенденцію. Свобода дає людям сильне відчуття власності і підзвітності, немов вони власники бізнесу, в результаті багато хто взагалі не беруть відпустку.

Роботодавці, які ввели необмежені відпустки, також змушені були вводити спеціальні політики для того, щоб люди дійсно брали дні відпочинку. Наприклад, Evernote платить співробітникам $1 тис., яку вони можуть витратити на відпустку, а FullContact виплачує неймовірні $7,5 тис. Оскільки співробітники сумніваються, чи брати вихідні, то їх зобов'язують показувати чеки, що підтверджують, що гроші були витрачені на відпочинок.

Хоча ідея трудоголізму добре звучить на папері, це не те, чого хочуть розумні компанії. Розумні компанії знають, що коли співробітники беруть відпустку для перезавантаження – особливо, коли можуть робити це за необхідності, – то повертаються більш креативними і продуктивними. Тому дотування такого часу – хороший спосіб витратити гроші.

Переклад НВ

Новое Время володіє ексклюзивним правом перекладу і публікації колонок Тревіса Бредберрі.

Оригінал опубліковано на TalentSmart. Републікація повної версії тексту заборонена.

Тревіс Бредберрі – володар нагород і співавтор бестселера "Емоційний інтелект 2.0", співзасновник TalentSmart, світового лідера з тестування та навчання емоційного інтелекту, що працює з 75% компаній зі списку Fortune 500.

Його книги перекладені на 25 мов і продаються в 150 країнах світу. Він також співпрацював з виданнями Newsweek, Time, BusinessWeek, Fortune. Forbes, USA Today, The Wall Street Journal, The Washington Post, The Harvard Business Review.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X