П’ять навиків, які має освоїти кожен керівник. Пояснює психолог

3 квітня 2018, 18:37

Ми завжди заслуговуємо на тих співробітників, якими керуємо

Корпоративна культура – це кров бізнесу. Вона ґрунтується на цінностях та принципах, які забезпечують життєдіяльність компанії.

Основна задача керівника – закладати такі цінності та норми поведінки людей, які б розкривали їхній потенціал та забезпечували належний рівень виконання бізнес-процесів згідно зі стандартами компанії. Корпоративна культура є скрізь, щоправда, в одних колективах хочеться оселитись, а з інших – тікати наче від цунамі.

Відео дня

Багаторічний управлінський досвід змусив мене змиритись із твердженням, що співробітники приходять у компанію, а йдуть від керівника. Мова, звісно, про гарного співробітника. Керівник – це ключова управлінська фігура, а професійний співробітник несвідомо наслідує управлінські звички свого керівника.

То яким варто бути керівникові, щоб команда досягала результатів та, водночас, була щасливою?

По-перше, ви чітко маєте розуміти яку корпоративну культуру хочете створити в колективі: як люди мають себе відчувати в робочих процесах, за якими почуттями вони насправді ходять на роботу, які цінності в житті клієнтів вони готові створювати своєю працею.

По-друге, позбавтесь ілюзій:

  • Про примарний час стабільності: стабільні тільки зміни. Прийміть це як даність і дозвольте собі змінюватись, і що швидше ви навчитесь це робити, то краще. Не витрачайте свою енергію на супротив змінам, зробіть їх своїми союзниками – і станете непереможним.
  • Про себе ідеального: дозвольте собі помилятися. На жаль, страх помилки – найпідступніший з усіх страхів, бо він позбавляє нас сил діяти та пробувати, а також влучно виправляти допущенні помилки. Успіх лежить за межами звичних доріг, а якщо ви боїтесь діяти, то чи знайдете свій унікальний шлях? Ваша ідеальність відносно обставин та задач буде лише миттю. Потім все рівно доведеться змінюватись, щоб підтримувати розвиток системи.
  • Про ідеального підлеглого: таких не буває. Співробітник може володіти одними компетенціями краще, іншими – гірше. Будьте терплячими до нього. Гнів та роздратування тут недоречні. Ознайомтесь з підходами ситуативного лідерства, це може стати гарним рішенням для нестандартних ситуацій. Для здорової корпоративної культури критично важливі особисті якості працівника, тому зважайте на цей ключовий критерій під час формування команди.

По-третє, ніколи не ставтесь до співробітників як до дітей. Це дорослі, які мають свою відповідальність та повноваження для вирішення робочих задач. Будьте справедливі, не жалійте. Колеги мають достатньо знань та навиків, щоб виконувати свої задачі на належному рівні. Оцінюйте результат.

Ключові емоційні навики, які потрібні керівникові, щоб створювати якісну корпоративну культуру:

Розуміти власні емоції та емоції інших людей: усвідомлювати що я відчуваю тут і зараз, які мої емоційні реакції на ситуації, чому я відчуваю саме ці емоції? Як я обираю діяти в цих емоційних станах? Які управлінські рішення я приймаю під імпульсом емоцій? Що можуть відчувати інші люди в цих ситуаціях? Чесність з самим собою дасть вам можливість змінити автоматичні реакції, які складають 95% нашого життя. Тільки тоді коли ми приймаємо себе, ми дозволяємо іншим бути самими собою. Відповідно зникає напруга та завищені очікування між людьми.

Це дозволить підвищити емоційну чутливість, яка буде швидко вказувати вам на можливі точки змін ще до того, як вони проявляться. Чутливість забезпечує внутрішню емоційну безпеку та силу довіри собі, і зовсім не дорівнює слабкості (як про це звикли думати керівники-чоловіки).

Співробітники приходять у компанію, а йдуть від керівника

Вміти балансувати свої емоційні стани. Критично важливий навик для керівника – вміти переключати свої стани, обирати необхідні емоції відповідно до поставленої задачі та наявного тиску зовнішніх обставин. Це також вміння свідомо витягувати себе з емоційного болота, справлятись зі стресом. Відчувати втому, апатію – це нормально, головне, що ви потім з цим зробите: зміните чи понесете в колектив.

Підтримувати належний рівень власної мотивації та пристрасті: вміти себе “запалювати” ідеєю знову, навіть коли все котиться вниз і сил не так багато. Натхнення – ключова лідерська задача. І лідери щомиті це несвідомо роблять, щоправда можуть надихати на нові звершення або на розчарування. Усвідомте, на які емоції ви надихаєте щодня ваших колег.

Навик чесності: говорити про себе і від себе. Техніка “я-повідомлення”, коли ми говоримо відкрито про те, що відчуваємо, а не нападаємо на інших, бо вони не такі, як ми очікуємо.

Емпатія – вміння створити таке поле взаємодії та комунікації, де кожен відчуває себе вільним і захищеним. Ключовий критерій: співробітник може проявляти себе істинного не боячись осуду та не вдягаючи зайві маски. А це можливо тільки тоді, коли ми як керівники проявляємо повагу до гідності інших та є особистим прикладом відкритості та коректності.

Як результат, ви зможете легко вирішувати конфлікти, тримати себе на належному рівні внутрішньої енергії та створювати емоційну стабільність в колективі.

Звертайте увагу на свої емоції, вивчайте себе та свої автоматичні поведінкові реакції, і ви отримаєте ключ до найякісніших внутрішніх змін, які обов’язково підтримають вас на шляху до нових звершень.

Вперше текст опубліковано в журналі Приватний лікарза лютий 2018-го року

Публікується з дозволу автора та видання. Републікація повної версії тексту заборонена

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X