Писк моди. Чотири тренди сучасної fashion-індустрії

11 січня 2019, 20:43

Світ високої моди перестав бути елітарним — тепер вирішальний голос належить Instagram-селебрітіз і блогерам «з народу»

У моїй робочій бібліотеці є місце не тільки серйозним і майже науковим книгам про правила ведення бізнесу. Я залишаю в ній простір і для натхненних історій, які часом можуть розповісти про fashion-сферу більше, ніж конкретні цифри і стратегії. До таких книг належить Висока мода французької журналістки Жані Саме. Якщо вам, як і мені, захочеться дізнатися все про новітню історію моди з перших вуст, побачити те, що приховано від очей широкої публіки, спробувати зрозуміти першопричини тих чи інших поворотних подій в fashion-світі і знайти натхнення для своїх власних проектів, то ця книга — те, що потрібно.

Відео дня

Жані можна сміливо назвати сірим кардиналом моди. Хоч вона ніколи й не створювала модних колекцій, але саме Жані протягом півстоліття була тим неупередженим цензором, відгуків якого із завмиранням серця очікували найвідоміші кутюр'є Франції. Її запрошували на звані вечері принци, міністри, шейхи і перші леді. Тому, знаючи запити ключових клієнтів модних будинків, Саме цілком могла впливати на колекції і творчість дизайнерів, підказуючи їм вірний шлях до сердець вищого суспільства.

Поки я читала книгу, мені весь час здавалося, що я не встигаю за швидкістю зміни подій, про які гостро, стрімко і безкомпромісно розповідає Жані. Перегортаючи сторінки, я перегортала десятиліття. Саме описує і закулісся показів Коко Шанель, і сумну історію життя Іва Сен-Лорана, і тріумф Джанні Версаче. Крім того, в книзі є цікаві факти про те, наскільки ретельно дизайнери і модні будинки оберігали свої творіння. Наприклад, журналісти не мали права писати про побачене протягом чотирьох тижнів після показу, а за замальовки фасонів під час дефіле могли звільнити з видання. Порівнюючи ці історії з нашою епохою соцмереж і торжества stories в Instagram, розумієш, що світ моди вже ніколи не буде колишнім — таким закритим, елітарним і урочистим.

Але оскільки минулого не повернути, а значить сумувати про епоху, що пішла, безглуздо, я вирішила переосмислити факти і порівняти їх із сучасним станом світу моди. В результаті дійшла кількох цікавих висновків про fashion-бізнес XXI століття.

Сила впливу

Сьогодні ми спостерігаємо величезну швидкість поширення інформації через нові медіа так званими інфлюенсерами. Найбажанішими гостями показів стають не профільні редактори, а «агенти впливу» і блогери, популярні в соцмережах: адже варто їм тільки включити пряму трансляцію показу на своєму Instagram-акаунті, як колекцію тут таки побачать тисячі людей.

Це дуже відрізняється від концепції закритих показів минулих десятиліть. Але ринок диктує свої умови: сьогодні близько 70% міленіалів (ключової цільової аудиторії багатьох брендів) при покупці керуються рекомендаціями селебрітіз із соцмереж — на зразок Ріанни і Кім Кардаш’ян. А ось наступним за ними поколінням Z (люди у віці від 13 до 20 років) все ще цікавіше: для них в принципі не існує авторитетів, а переважна більшість довіряє думці, не уславлених зірок, а YouTube-блогерів «з народу».

Вірний спосіб

Онлайн-продажі з кожним роком набирають обертів. І якщо в масовому і навіть преміум-сегменті це далеко не новина, то дійсно відчутний оборот онлайн-магазинів люкс-сегмента — тенденція останніх 3-5 років. Ще 10 років тому уявити таке було складно: адже люкс — це не тільки річ, а ще й спосіб її подання.

Але в сучасному світі з його шаленим графіком у багатьох людей просто немає часу годинами насолоджуватися сервісом — нехай і першокласним — в бутиках. А одяг з останніх колекцій роздобути у свої гардероби все одно хочеться. Так, наприклад, в минулому році, за даними дослідження Premier, 57% покупців, які замовляли одяг через Інтернет, вибирали товари саме з люксового сегмента.

З усією відповідальністю

Мода стає більш екологічною: використовуються матеріали і барвники, які не забруднюють довкілля, а також все частіше в хід йдуть штучні хутро і шкіра. Поняття sustainable fashion увійшло не тільки в наш лексикон, але і в моду. Сьогодні далеко не в кожному суспільстві оцінять вашу п'яту за рахунком сумку зі шкіри алігатора. Крім виробничих процесів, ця тенденція охоплює культуру споживання як таку. На тлі даних про те, що на виробництво одягу припадає 10% світового токсичного індустріального зливу, а загальні викиди парникових газів від виробництва текстилю тільки за рік складають 1,2 млрд тонн, людям все рідше хочеться щотижня купувати собі нові наряди. Багато переходять на принцип «краще менше, та краще».

Fashion та IT

Технології не стоять на місці, і все більше галузей переплітається між собою. «Діджиталізація» стає трендом, і ті бренди які не приймають це до уваги, дуже ризикують незабаром здати свої позиції. У будь-якого проекту сьогодні повинна бути своя стратегія розвитку в цифровому світі.

Особисто мене дуже вражає процес інвестування в модний бізнес із залученням криптовалюти, а також digital-проекти. Наприклад, неймовірно актуальна і технологічна колаборація вийшла у сестер Уляни і Ярослави Бойко з Ukrainian Fashion Week. Вони створили платформу Fashion Tech Ukraine, в рамках якої наші дизайнери, баєри та ритейлери можуть ознайомитися з останніми тенденціями в світі моди і технологій і застосувати їх для своїх бізнесів, ставши більш конкурентноспроможними.

Ну а як підсумок все ж хочу повернутися до того, з чого почала: тільки знаючи моду і тенденції минулого, ми маємо можливість взяти найкраще звідти і рухатися далі. При цьому потрібно не забувати стежити за новими світовими настроями, щоб бути серед перших і створювати те, що стане трендом не тільки сьогодні, але і в майбутньому.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X