Пікассо у грі. Як мистецтво впливає на індустрію розваг

21 січня 2019, 20:43

Експлуатуючи світові шедеври, розробники настільних і відеоігор, по суті, виконують просвітницьку функцію

Сотні мільярдів доларів, які щорічно приносить індустрія розваг, вдається заробити зокрема завдяки непрямому використанню арт-об'єктів. Роботи великих і не дуже митців активно відтворюються в найрізноманітніших корисливих цілях, що, втім, приносить вигоду не тільки згаданій індустрії, а й арт-ринку — адже останній стає об'єктом уваги абсолютно нової для нього аудиторії.

Відео дня

Наприклад, широко експлуатують образотворче мистецтво розробники відеоігор. Прикладів тому — безліч. Скажімо, всесвітньо відомий твір японського мистецтва епохи Едо — гравюра Велика хвиля в Канагава художника Кацусіки Хокусая, — справила естетичний вплив на відеогру 2006 року Okami. Це привернуло увагу геймерів не тільки до робіт цього автора, але й до японського мистецтва в цілому.

Знаменита науково-фантастична гра 2014 року Transistor — ще один приклад того, як художні шедеври проникають у віртуальні світи. Придивившись до деяких локацій, можна помітити вплив творчості австрійського художника Густава Клімта на естетику цього рольового бойовика. Схоже, що розробники особливо надихнулися картинами Портрет Аделі Блох-Бауер I і Поцілунок.

Придивившись до деяких локацій, можна помітити вплив Густава Клімта

Мистецтво і відеоігри — показовий комерційний союз, в який вже давно залучені світові експерти арт-ринку. Кілька років тому нью-йоркський Музей сучасного мистецтва (Museum of Modern Art, MoMA) придбав 14 відеоігор і додав їх у свою постійну колекцію — перетворивши тим самим з цікавих артефактів на різновид мистецтва. Серед покупок MoMA — легендарні Pac-Man і Tetris, а також SimCity 2000, The Sims, Eve Online і багато інших ігрові блокбастери.

Настільні ігри — ще один напрям розважальної індустрії, давно пов'язав себе з мистецтвом. Причому, дуже щільно. Тут можна згадати як популярні пазли із зображенням шедеврів світового живопису — Мони Лізи Леонардо да Вінчі або Соняшників Ван Гога, — так і більш інтелектуальні ігри зі складними правилами. Картками або ігровим полем у них служать твори визнаних класиків, різноманітні колекції робіт або всесвітньо відомі музеї. Хороший приклад — The Fine Art Game, де гравці ходять по музею, збираючи знамениті полотна, від Вермеєра до Пікассо.

З недавнього часу в Україні теж стали з'являтися такі ігри — наприклад, PictoricBox, створена українськими ілюстраторами клубу Pictoric. Ця настільна гра ще не вийшла в масовий тираж, але в столиці вже є кілька локацій, де її можна потестити.

Створюючи подібні ігри — як відео, так і настільні — розробники роблять відразу кілька хороших справ. По-перше, привертають увагу до арт-ринку, збільшуючи інтерес до мистецтва серед молодого покоління. По-друге, утворюють гравців за допомогою ігор, виконуючи, по суті, просвітницьку функцію. Схоже на те, як книга Дена Брауна Код да Вінчі, що вийшла в 2003 році, а потім представлений в 2006-му однойменний фільм — що, до речі, теж частина індустрії розваг, — підняли відвідуваність паризького Лувру до рекордних позначок. У 2005 році в музеї побували 7,5 млн осіб — у порівнянні з 6,7 млн роком раніше. У 2006-му цифра зросла до 8,3 млн. Відвідувачі не просто прагнули побачити творіння великого да Вінчі, але й змітали з полиць літературу про мистецтво періоду Високого Відродження.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X