Перші леді. Рецензія на фільм Фаворитка

1 лютого 2019, 19:43
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Створений режисером світ такий переконливий, що глядач завмирає і боїться поворухнутися, поки головна героїня навшпиньки виходить зі спальні королеви

Цього четверга в Україні вийшов в прокат фільм Фаворитка. Режисером виступив Йоргос Лантімос — грек, який зняв відомі стрічки Ікло, Лобстер та Вбивство священного оленя. Ікло свого часу номінувався на премію Оскар. А Лобстер  це просто один з найулюбленіших моїх фільмів. Фаворитка — теж стрічка, яку номіновано на Оскар, причому одразу у декількох категоріях. Але чи отримає щось картина, дізнаємося 25 лютого.

Відео дня

У цій кінороботі розповідається про життя англійського королівського двору на початку XVIII століття. І перше, про що думаєш, коли дивишся фільм — невже є люди, готові витрачати час, та що там час — все життя, на підкилимну боротьбу? В їхньому світі є любов? Не хіть, не пристрасть, а звичайне умиротворення, яке відчуваєш, живучи простим нехитрим життям з людьми, яких любиш?

Упевнений, якщо б продюсери дали Лантімосу зайві 20-30 хвилин, ми б побачили, як головні герої в дитинстві мучили тварин або були биті своїми батьками. Але в картині на це немає часу, і перед нами постають вже дорослі жінки, які, ані хвилини не сумніваючись, віддають свою честь заради можливості піднятися на сходинку вище у владній вертикалі і бути приниженою трішки менше, ніж раніше.

Лантімос — відмінний оповідач. Коли я дивився його Лобстер, то ловив себе на думці, що нехитру історію, повільну і тягучу, дивлюся захоплено і не відриваючись. Так і з Фавориткою. Ти повністю занурюєшся у світ, створений режисером. Завмираєш і боїшся поворухнутися, поки головна героїня навшпиньки виходить зі спальні королеви, бажаючи залишитися непоміченою. 

Образ Абігейл частина глядачів сприйме як метафору успішного шляху жінки

Фільм Лантімоса з тих, перед якими закадровий голос теж може сказати: «Засновано на реальних подіях». У картині показані справжні історичні персонажі. І, відкриваючи Вікіпедію, виявляємо, що королева Анна, якою б малоприємною не була у фільмі, у реальному житті зробила для своєї країни чимало. Як казав один письменник: «Що поробиш, метаморфози творчості — запеклий негідник може стати прекрасною людиною і навпаки». 

Думаю, образ Абігейл, улюблениці королеви Анни, частина глядачів сприйме як метафору успішного шляху жінки — з неохайної служниці стати справжньою фавориткою. Що ж, в чийсь системі цінностей, напевно, так і прийнято вважати. Тільки цей успішний шлях зовсім не пов'язаний з тривалим і непростим процесом самовдосконалення. Тут достатньо вчасно здійснити нову підлість. І потрібно для цього тільки одне — впевненість в тому, що ти маєш на це право.

Вже після перегляду я виявив, що чоловічі образи слабо представлені в картині. Якось всі вони блякнуть перед жіночою хитрістю, рішучістю, бажанням йти до кінця. Втім, заспокоїв я себе, так цим чоловікам і треба — вони займаються політикою і абсолютно не розуміють, з ким мають справу. Жінка, яка прийшла до влади, набуває чоловічих рис характеру. І з цього моменту всі представники сильної статі заздалегідь їй програли. Але сумно насправді зовсім інше: жінка-політик в фіналі щиро вважає, що всіх переграла і ось тепер заживе безтурботним щасливим життям. Ех, якби так все і було. Короткий перепочинок, і ось нинішній фаворитці вже треба готуватися до поєдинку з новою молодою суперницею — яка рано чи пізно на поганому екіпажі приїде із провінції до столиці, щоб так само змести всіх на своєму шляху.

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X