Що таке презентеїзм і як він впливає на роботу

14 вересня 2021, 01:20

Продуктивність — це не про кількість відпрацьованих годин

Ми працюємо не тим місцем, на якому сидимо, а головою. Продуктивність — це не про кількість відпрацьованих годин.

Справжність завжди продуктивніша за штучність. В усьому. Бути собою, а не намагатись видавати себе за когось. Створювати контекст, в якому люди можуть бути собою. Не допускати атмосферу, де люди «змушені» видавати себе за когось, ким не є.

Відео дня

Презентеїзм (від англ. be present бути присутнім) це практика приходити на роботу, незважаючи на хвороби, травми, тривоги і так далі, що призводить до зниження продуктивності. Феномен полягає в тому, що людина жертвує фізичним і психологічним здоров’ям, щоб довести, що вона достойна свого місця.

Існує кілька типів презентеїзму:

Побічний презентеїзм: співробітник знаходиться в офісі, але не працює, він розфокусований, його думки зосереджені на особистих проблемах.

Надзусилля: співробітник продовжує працювати і затримуватися в офісі з втомою або хворобою. Причиною можуть бути перфекціонізм або корпоративна культура. Стратегічний презентеїзм: співробітник цілеспрямовано знаходиться в офісі довше, щоб це помітили і відзначили.

Основні наслідки презентеїзму:

— зниження продуктивності, погіршення здоров’я і втрата мотивації;

— загострення захворювань, вигоряння, психосоматичні проблеми;

— коли співробітник виконує робочі завдання, перебуваючи в несприятливому емоційному і фізичному стані, у нього з’являються негативні асоціації з роботою;

— презентеїзм шкодить компанії: в залежності від обов’язків, посади і завдань співробітника, вартість порожнього проведення часу на роботі може виявитися вище, ніж оплата лікарняного.

Основні причини презентеїзму:

  • страх втратити роботу;
  • боязнь осуду колег і начальства;
  • неорганізованість робочих процесів;
  • тиск з боку керівництва;
  • низька мотивація співробітника.

Як не допустити:

1. Визначити параметри ефективності

Чітко визначте свої обов’язки і показники ефективності. Установка, що продуктивність пов’язана з витраченими робочими годинами, застаріла. Чітке розуміння своїх обов’язків і визначення критеріїв результативності дозволить усунути почуття провини за те, що ви закінчили роботу раніше шостої, так як завдання виконані.

2. Переглянути робочі процеси

Якщо перепрацювання трапляються регулярно, обговоріть це з колегами і керівництвом. Можливо, варто перебудувати бізнес-процеси і формат роботи.

3. Відмовитися від непотрібної гонки

Роботодавці цінують співробітників, які досягають надрезультати. Однак якщо за цим стоїть емоційне вигорання та проблеми зі здоров’ям, то користі від такого працівника буде мало. 3береження work-life balancе сприяє більшій задоволеності роботою і життям в цілому.

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X