Папа в кожному смартфоні: 5 основ медійності Франциска І

1 серпня 2017, 20:37
В епоху медіакомунікацій кожна людина — ЗМІ. Особливо Папа Римський

Навіть найвідоміші у світі люди потребують системної роботи з каналами комунікації, аби говорити до своєї аудиторії. Один з таких прикладів — Папа Франциск І.

1. Instagram

Відео дня

Колись я здивувався, що у Папи є акаунт у цій молодіжній соцмережі. Попри похилий вік — Франциску вже 80 років, — він тут активно присутній. За чутками, Папа веде акаунт сам.

Його читають 4,3 мільйони прихильників. Сам глава Католицької церкви ні за ким не стежить. За час роботи з акаунтом від імені Папи опубліковано 432 світлини.

Про що постить Папа? Це фото з меси, з візитів у різні організації, відеонарізки щотижневих звернень, зустрічі з мирянами, представниками інших конфесій, зі своїм попередником, з духовенством. Пост публікується з підводками шістьма мовами: англійською, португальською, іспанською, італійською, французькою та німецькою — по 2-3 речення. СММники Франциска намагаються говорити до всієї католицької спільноти і робити повідомлення зрозумілими у різних куточках світу.

Одного з найбільш впливових релігійних лідерів світу не показують небожителем — він часто серед людей, усміхнений і нагадує доброго дідуся. Фотографи не бояться показувати його зморщені руки і не застосовують ретуш.

2. Twitter

Зовсім по-іншому прес-служба Папи Римського працює з Twitter. Хоча в Україні ця соцмережа не дуже популярна, на Заході нею активно користуються.

У Папи дев’ять акаунтів, кожен з яких ведеться своєю мовою. Серед них є навіть арабська. Основним вважається англомовний — 11,8 млн підписників. Але він не найбільший — іспаномовний акаунт нараховує 13,4 млн читачів. Сумарна кількість Twitter-прихильників Папи, тобто на всіх дев’яти мовах, сягає 35 млн.

Про що Папа постить тут? Особисті думки Франциска, наприклад: «Бог дивиться з любов’ю на кожного з нас». Робиться це системно, з періодичністю у кілька днів. Ці ж фрази іншими мовами з’являються і на решті акаунтів.

Глава Церкви не публікує фото чи посилань на сторонні ресурси. Лише думки. З лютого 2012 року, коли він зайняв посаду, постів на основному акаунті назбиралося 1255 штук.

3. Youtube

У Папи Римського немає каналу на Youtube. Але є канал Ватикану, який висвітлює активності Франциска І. У англомовного каналу 172 тис. підписників, а загальна кількість переглядів перевалила за 39 млн. Щоправда, канал ведуть з листопада 2005 року і він застав ще попереднього Папу Римського, Бенедикта XVI.

Контент створюють Центральне Ватиканське Телебачення та Радіо Ватикану. Відео з Папою з’являються регулярно: переважно щотижневі проповіді та заходи за його участі.

Глава Церкви не публікує фото чи посилань на сторонні ресурси. Лише думки

Як і у випадку з Twitter, каналів Ватикану на YouTube теж ще вісім: кожен своєю мовою. Користувач може обрати відео, мову якого найкраще розуміє. Це величезна, але потрібна робота: активна медіаприсутність формує позитивний образ як Папи Римського, так і Католицької церкви. Незнання італійської не має перешкоджати вірянину, тому у Ватикані розширюють інформаційне охоплення.

Звісно, було б ідеально, якби каналів було стільки, скільки й мов, якими говорять католики. Але це б роздуло штат прес-служби, не завжди у Церкви є така можливість.

4. Facebook

Хоча у Папи Римського є Instagram, але немає ні особистої, ні публічної сторінки у Facebook. Є три неофіційні публічні сторінки Франциска з 1,7 млн підписниками сумарно. Там публікують новини, пов’язані з ним, контент з інших його офіційних представництв чи ЗМІ, але перед ними стоїть оголошення: Unofficial.

Чому прес-служба прийняла таке рішення? Медіарадник Папи Клаудіо Челлі каже, що у Facebook багато можливостей для поширення негативу. Щоб працювати з фейсбучним негативом у масштабах Папи Римського, потрібен значно більший штат.

Які уроки можна взяти з медіакомунікацій Папи Римського?

1. Відкидайте консерватизм і активно працюйте там, де сидить ваша аудиторія.

Католицька церква — чи не найконсервативніша організація у світі, і вже точно найдавніша. Але і там зрозуміли, що онлайн-комунікації можуть допомогти комунікувати з сучасними прихожанами. Церква намагається адаптувати свій контент під вимоги мережі, щоб підписники отримували його у тому форматі, до якого звикли.

2. Показуйте себе звичайною людиною, незалежно від статусу.

Майже на половині світлин Папи біля нього інші люди: діти, молодь, літні, особи з обмеженими можливостями. Він постійно оточений людьми і йому не ліплять образ мудреця, який на самоті думає про проблеми сучасності. Папа, перш за все, — людина: часом веселий, часом засмучений. За це мільйони по всьому світу і люблять Франциска.

3. Говоріть з аудиторією її мовою.

У випадку з медіакомунікаціями Папи це робота на дев’яти мовах. Прес-служба могла б обмежитися двома — італійською, як мовою Ватикану, та англійською, як міжнародною. Але що робити з активною спільнотою віруючих у Франції, Іспанії, Португалії? Саме тому у Ватикані трудяться перекладачі. Це, насамперед, повага до лояльних споживачів контенту, у даному випадку — віруючих.

4. Працюйте з медіаканалами системно.

Папа Римський щодня допомагає прес-службі генерувати контент. Його акаунти у соцмережах оновлюються раз на кілька днів, і це якісні матеріали. Адже конкуренція за увагу в інтернеті надзвичайно висока. Якщо забути про комунікацію хоч на кілька тижнів, то ваші підписники знайдуть собі інших, активніших лідерів думок. Тому системність грає велику роль, як і якість.

5. З допомогою медіа ви доносите лише кілька повідомлень.

Скільки контенту не генерував би Папа Римський, на скількох би мовах прес-служба не вела його акаунти, це завжди одні теми. Віра, любов, людяність, милосердя — універсальні християнські цінності. І одне із завдань Церкви — щоби про них не забували.

Папа говорить про різні аспекти життя, торкається сучасних викликів людства. Але якщо придивитися глибше, можна прочитати дуже прості повідомлення, відомі ще з часів Христа.

Вчитися варто у найкращих. У вас може бути менше ресурсів і людей, щоб комунікувати, як Папа Римський. Але вам і не потрібен світовий масштаб і охоплення. Зате можна скористатися принципами, за якими працюють великі, і застосовувати їх у своєму житті.

Будьте як Папа. І спробуйте його перевершити.

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X