Стартап у школі. Як покращити якість освіти

28 вересня 2020, 20:43
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Стартап — це про стосунки в команді, про ринок, про гроші, про успіхи і розчарування

Які вимоги ми повинні поставити до школи, якщо діти, що підуть у перший клас в 2020 році, вийдуть на ринок праці у 2035−2040?

Я вважаю, що школи повинні розвивати в учнях такі п’ять навичок та компетенцій:

Відео дня

— розуміння самого себе, своїх сильних сторін;

— адаптивність до змін та відсутність стресу від нових обставин;

— уміння вчитися, швидко та самостійно;

— технологічна грамотність;

— креативність, підприємництво, вміння вирішувати проблеми.

Про цінність кожної навички говорилося вже багато, тож поговоримо про те, як їх розвивати у сучасній школі. Я пропоную дуже просту річ — стартап в школі.

Чому стартап

Стартап — це пошук масштабованої та прибуткової бізнес моделі. А пошук — ключове слово в навчанні та дослідженнях. Зазвичай, стартап — це вирішення відомої для всіх проблеми, але новим, більш ефективним способом. Часто через розвиток технологій. Для того, щоб у стартапа був шанс стати прибутковим бізнесом, важливо, щоб ефективність нового способу вирішення старої проблеми була значно вищою, ніж у попереднього.

Серійний підприємець, венчурний капіталіст — це вже повноцінні професії, які, на жаль, не вивчаються у школі чи в університеті

Зазвичай, у шкільному віці ідея стартапу містить соціальну складову. Адже освіта — це, насамперед, про виховання людей, а не успіх у бізнесі. Якщо команда восьмикласників придумає систему, яка знизить запізнення на уроки на 50% в усій школі, це не стане прибутковим стартапом, але принесе величезну користь суспільству. Тому на цьому етапі ми також вважатимемо стартапом будь-який соціальний проект, який пропонує інноваційне рішення якоїсь проблеми і може залучити спонсорів чи державне фінансування.

Звичайно, ми розуміємо, що підприємництво — це не для всіх. До того ж імовірність справжнього успіху — менше відсотка. Але помилки — найкращі вчителі, а навичка не боятися помилитися — дуже важлива для успіху в житті.

Взявши участь у кількох проєктах у старших класах учні отримають неоціненний досвід, який допоможе їм обрати шлях у житті та зрозуміти свою власну стратегію для досягнення успіху. Компанії на кшталт Facebook, Google, Amazon, Apple колись були стартапами, а потім змінили світ. Серійний підприємець, венчурний капіталіст — це вже повноцінні професії, які, на жаль, не вивчаються у школі чи в університеті. Навіть важко сказати, яка інша форма навчання дасть так багато, як пошук успішної бізнес або соціальної моделі у команді однодумців, ніж спроба створити реальний стартап.

Спробую навести докази ефективності цієї форми навчання та її необхідності для всіх.

Ефективність

По-перше, стартап — це життя. У школі цьому, на жаль, не вчать. Стартап — це про стосунки в команді, про ринок, про гроші, про успіхи і розчарування. Саме в довгостроковому проєкті (кілька місяців, може навіть рік) учні зрозуміють свої сильні сторони, спробують себе в командній роботі на результат. Відчують, що для них краще: бути лідером чи маркетологом, менеджером чи спеціалістом.

По-друге, учні навчаться ставити цілі та пройдуть шлях від ідеї до завершеного продукту чи його прототипу. Теоретичні знання мало чого вартують у житті. Гугл знає все і він безкоштовний. А от вміння застосовувати знання на практиці, доводити справу до кінця — дуже цінне.

По-третє, якщо уважно подивитися, то стартап виховує саме ті п’ять навичок, про які я писав на початку. Успішні стартапи часто змінюють свій продукт та бізнес-модель задля досягнення успіху. А будь-які зміни — це адаптація та перенавчання. Стартап може бути чудовим застосуванням знань зі STEM-освіти на практиці.

З чого почати школі, яка хотіла б впровадити таку методику навчання в свій освітній процес? Перш за все потрібен викладач, який розуміється на підприємництві та технологіях. Було б добре, якби він або вона мали навички коучингу та здатність постійно навчатися. Після цього варто організувати проєктну форму діяльності на уроках з технологій чи STEM.

Запровадження

Існують три типи проєктної роботи на уроці, які символізують еволюцію цього підходу в навчанні.

1. Проєкти-ігри. Наприклад, гра в зламаний телефон зможе пояснити різницю між дзвінкими та глухими приголосними. Можна на математиці спробувати створити бізнес-модель компанії в екселі. Або ж виміряти висоту реальної будівлі, маючи її тінь. Ви обмежені лише фантазією. Я вважаю, що на кожному уроці можливо проводити подібний проєкт-гру.

2. Локальні проєкти. Це проєкти, в яких діти вирішують питання своєї школи або міста, в якому живуть. Це може бути якесь опитування чи голосування, мобільний додаток для своєї школи, бюджет міста на екологію, організація фестивалю тощо.

3. Проєкти-виклики. Це спроба розв’язати глобальні проблеми людства, використовуючи технології. Це також комунікації з учнями різних країн, можливість брати участь в міжнародних рухах, конференціях, грантах тощо.

Другий і особливо третій типи проектів можуть стати стартапами в тій формі, про яку ми говорили вище. Почавши з першого етапу, відчувши його ефективність та зацікавивши дітей, хороший вчитель рано чи пізно прийде і до другого й третього.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X