Нова ера авіації. Як працює розумний літак
Використання смарт-технологій незабаром змінить алгоритми роботи бортпровідників — і помітно прискорить обслуговування пасажирів
Ми вже всі звикли до поняття «розумний дім». Напевно ви маєте той чи інший гаджет в побуті, який контролюєте дистанційно. А тепер smart&connected технології роблять наші з вами перельоти простішими, швидшими і, зрештою, дешевшими.
Airbus активно розробляє свою концепцію connected aircraft, що відкриває перед розробниками, авіакомпаніями, службами наземного обслуговування і сторонніми підрядниками буквально безмежні можливості кастомізації нових сценаріїв роботи розумних пристроїв на борту.
Частина з цих сценаріїв може бути простою і очевидною, проте навіть невеличке вдосконалення в обслуговуванні літака дозволить економити кілька хвилин часу, такого цінного саме в цивільній авіації.
На одному зі своїх нещодавніх польотів я вперше використав бездротову технологію NFC для завантаження свого плейлиста системи бортових розваг, не витрачаючи часу на перегляд трейлерів до фільмів і нипання по меню.
Проте сьогодні я хочу розповісти вам про три потенційних сценарії, що змінюють алгоритми роботи бортпровідників і прискорюють обслуговування пасажирів. Наскільки ефективними будуть ці сценарії, покаже час. Одначе відомо одне — європейський авіаційний концерн Airbus сьогодні знаходиться на вістрі сучасних технологій і рішень, які стрімко впроваджуються в практику.
1. Посадка і ручна поклажа
Ми всі помічаємо, як посилюються норми габаритів ручної поклажі. Як довго триває посадка на борт літака, а пасажири не можуть знайти місце на багажних полицях. З одного боку — багажні полиці в салоні Airspace by Airbus стануть більшими. З іншого — smart гаджети і сенсори будуть перевіряти наявність місць на багажних полицях.
Ось приблизні сценарії.
— Індикатор показує наявність місця на багажній полиці (червоний — зайнята, помаранчевий — частково вільна, зелений — вільна). Ви — пасажир, і відразу побачите, де є місце.
— Інформація про завантаженість полиць передається за бездротовою технологією на стійку реєстрації, де агент приймає рішення про те, що всі наступні пасажири в черзі здають габаритну ручну поклажу в багаж або не здають, якщо місце ще є. Зараз це рішення зазвичай приймається «на око».
— Бортпровідник бачить на планшеті полиці, де місце ще є, тим самим ефективніше використовується часовий ресурс під час посадки.
2. Моніторинг посадкової/злітної конфігурації
Бортпровідник має можливість розгледіти на планшеті, чий ремінь відстібнутий і спинка чийого крісла не приведена у вертикальне положення під час зльоту або посадки. А отже, економиться час на перевірку всього салону.

3. Замовлення за меню
Кожен візок і контейнер кейтерингу забезпечені NFC-чипом з інформацією про актуальне завантаження, бортпровідник має можливість швидко зорієнтуватися, в якому контейнері міститься той чи інший продукт або товар магазину безмитної торгівлі. Час пошуку істотно скорочується. Також завдяки бездротовим технологіям здійснюється моніторинг стану завантаження.
Це лише три наочних приклади, але ж іще є завантаження багажу та вантажних відсіків, обслуговування туалетів. Ера розумних технологій в авіації вже настала. Пристебніть ремені тугіше, друзі — найцікавіше тільки починається.
Текст опубліковано з дозволу автора
Приєднуйтеся до нашого телеграм-каналу Мнения НВ
Більше блогів тут