Не встиг на посадку на рейс: міфи і правила. Блог Олександра Чебана

30 травня 2017, 09:07
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
"У мене в руках посадковий талон, я прийшов вчасно, але на посадку не пустили!" — саме так починаються гнівні пости і репости незадоволених френдів, що запізнилися на літак

1. Що потрібно знати про час вильоту?

Мало хто знає, але "час вильоту" у вашому квитку означає не час зльоту як такого, а час закриття дверей літака. Якщо бути ще точнішим, це відповідає розрахунковому часу розблокування гальмівних колодок" (EOBT - estimate block off time), але цей нюанс пасажиру невидимий, тому я б орієнтувався саме на закриття дверей, як найбільш близький за часом орієнтир.

Відео дня

Час вирулювання на злітну смугу і очікування в черзі на зліт в аеропортах вильоту та прильоту вже включено в розклад рейсу, тому навіть якщо вам здається, що ви запізнилися на пересадку, не хвилюйтеся, ви, швидше за все, прилетите вчасно. Літак - не потяг, він не "нажене час за ніч", насправді все вже продумано і прораховано з урахуванням завантаження аеропортів. Причому в зимовому і літньому розкладі час рейсів коригується залежно від погодних умов і збільшення часу руління, процедур з антиобледеніння в аеропортах і т. д.

2. Час посадки в літак

Час початку посадки: у різних авіакомпаній і в різних аеропортах цей час може відрізнятися. Зазвичай посадка починається за 60-30 хвилин до вильоту (все-таки будемо називати це так). Цей час завжди зазначено у посадковому талоні, про нього нагадує агент на стійці реєстрації. Пасажир повинен бути біля виходу на посадку саме до цього часу.

Нещодавно втік у протилежний кінець аеропорту Цюріха, тому що в один і той же час був виліт в потрібне місто у двох різних авіакомпаній

Закінчення посадки: час закінчення посадки встановлюється перевізником, але не раніше, ніж за 10 хвилин до часу вильоту (це витяг з правил Державіаслужби України). В інших країнах та аеропортах час закінчення посадки може варіювати.

Важливий нюанс: якщо біля виходу на посадку зібралася черга, агент не закриє посадку до того часу, поки всі пасажири не пройдуть в автобус або телетрап.

3. "Мене повинні були покликати по гучномовному зв'язку!"

Інформаційні табло, а також оголошення по гучномовному зв'язку в аеропорту – це лише інформаційні засоби. Вони не є правилом для пасажира. Всі великі аеропорти працюють у режимі тиші, адже злети-посадки там відбуваються практично щохвилини. Інформаційні монітори також іноді міняють свій статус автоматично, якщо немає якихось форс-мажорів.

Єдине правило для вас: бути біля виходу на посадку до часу, зазначеному в посадковому талоні. У великому стикувальному хабі обов'язково потрібно періодично перевіряти інформаційний монітор і уточнювати вихід на посадку. Особливо важливо, щоб потрібний вам час, рейс і напрямок збігалися. Багато рейсів виконуються спільно з іншими перевізниками і мають кілька номерів, які змінюються на табло. У мене величезний досвід, але навіть я недавно втік у протилежний кінець аеропорту Цюріха, тому що в один і той же час з точністю до хвилин був виліт в потрібне місто у двох різних авіакомпаній, а я не звернув уваги на номер рейсу.

4. "Невже так важко почекати 10 хвилин?"

Розклад і його дотримання – це головне правило, що гарантує порядок у цивільній авіації. Вам здається, що умовні 5-10 хвилин ролі не грають, а для авіакомпанії виліт за розкладом означає попадання в свій слот (конкретний часовий інтервал, погоджений саме для цього рейсу). Пропуск слота у великих завантажених хабах загрожує суттєвими збоями в розкладі і фінансовими ризиками через додаткове наземне обслуговування.

Разом з вами летять пасажири, у яких стикувальний рейс в аеропорту прильоту. Якщо через вас рейс затримають, вони ризикують пропустити стиковку.

Можливо, відразу після вашого рейсу цей же літак повинен виконати інший (іноді через якихось 30-40 хвилин). І цей рейс теж повинен бути виконаний за розкладом. Чому ваша затримка повинна впливати на подальший розклад?

Нарешті, багато аеропортів у Європі працюють до 22-23:00, а значить, ваше запізнення і затримка цілком може призвести до скасування рейсу.

5. "Літак ще не відлетів, чому не пускаєте?"

Пасажир не розуміє, чому злий агент біля виходу на посадку не пускає його на борт — літак ще у телетрапі! Так, ви можете бачити літак за вікном, але у нього вже закриті двері і проводяться передпольотні процедури. Крім того, в аеропортах не передбачені додаткові автобуси, щоб везти пасажирів, що запізнилися на віддалені стоянки.

6. "Мене почекають, у мене багаж зданий"

Дійсно, є правило: якщо пасажира знімають з рейсу, його багаж також підлягає вивантаженню. Але це ніяк не скасовує того, що я написав вище. Якщо рейс закритий, вам відмовлять у посадці і ваш багаж вивантажать (так, це також спричинить за собою додаткову затримку). Вас можуть почекати зайві пару хвилин, але я б не радив випробовувати долю.

7. "Мене у Франкфурті чекали півгодини, навіть перевезли на окремому автобусі з літака в літак"

Справді, є безліч виключень, коли вас чекають біля виходу на посадку. Жодна авіакомпанія не зацікавлена в тому, щоб послуга, що надається вам, зірвалася. Транзитним пасажирам, що спізнюються на свої рейси, завжди всіляко сприяють - зустрічають біля трапа з попереднього рейсу і везуть на наступний, минаючи термінал. У великих стикувальних хабах є фаст-трек для пасажирів з коротким стикуванням, не забувайте про це.

Якщо це останній пізній вечірній рейс з великого хаба, а літак буде "ночувати" в аеропорту призначення, авіакомпанія, можливо, почекає пасажирів, що спізнюються з попередніх рейсів. Але, знову ж таки, все це лише приємні винятки.

Навіть командир може прийняти рішення почекати пасажирів після закінчення посадки, якщо дозволяють інші фактори.

Але бувають й інші приклади. Якось я в Торонто встиг на стикувальний рейс, але біля виходу на посадку система мене зняла автоматично — через попереднє запізнення відмовили в посадці.

8. Що робити далі?

Якщо вам відмовили у посадці на рейс, обов'язково зверніться на сервісну стійку авіакомпанії: повернення коштів (повне або часткове), можливість перебронювання на наступний рейс – все це залежить від умов вашого тарифу.

Дуже важливий такий контакт, якщо ви пропустили перший або один з проміжних сегментів у вашому квитку. Нагадую, якщо ви пропускаєте один з сегментів, всі наступні будуть анульовані (в більшості тарифів, особливо дешевих). Тобто, ваш квиток буде просто анульований, і поїхавши в пункт призначення за новим квитком, ви просто не повернетеся назад за наявним. Дуже важливо вирішити це питання відразу на місці, можливо, заплатити штраф за неявку на рейс (40-100 євро). Це теж залежить від умов вашого тарифу, але запобігає проблемам в майбутньому.

Знання правил в авіації – запорука яскравих і легких подорожей.

Друзі, літайте частіше!

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X