Найкращий аеропорт у світі - Баку. Тревел-блог Олександра Чебана
Аеропорт в Баку не можна прямо порівнювати з Дубаєм або Сінгапуром, не ті масштаби і трафік, тут немає басейнів або садів метеликів, наприклад, але тут створена така атмосфера, в якій очікування рейсу проходить настільки затишно і комфортно, а приліт супроводжується здивуванням від побаченого!

Я вже писав у себе в Фейсбуці, що два найкрасивіших аеропорту - знаходяться у двох діаметрально протилежних точках Європи - Термінал 4 аеропорту Барахас в Мадриді і Аеропорт ім.Гейдара Алієва в Баку, по другому сьогодні ми прогуляємося з вами.
Зовні новий термінал в Баку виглядає в дусі більшості сучасних аеропортів: мікс геометричності, футуризму і високотехнологічних матеріалів - бетону, скла і металу. Всередині ж турецька архітектурна студія Autoban надихнулася східною гостинністю і створила живий і незвичайний інтер'єр з дерев'яними елементами-коконами.
Сам термінал відносно невеликий. При цьому зараз він виглядає недовантаженим, так що запаси потужностей тут є. Новий комплекс здатний обслуговувати 6 мільйонів пасажирів на рік, його площа становить 65 тисяч квадратних метрів.

Аеропорт має 4 поверхи і просторий хол на вході:

Перший поверх обслуговує пасажирів, які відбувають і призначається для отримання багажу прибулих. Другий поверх комплексу передбачений для прибулих пасажирів. Тут розташований прикордонний контроль, контроль на авіаційну безпеку транзитних пасажирів, видача віз, а також зони відпочинку для прибулих пасажирів.

Навіть макдак є, але йти до нього в Азербайджані - це блюзнірство! Це країна гастрономічного оргазму з приголомшливою (але далеко не завжди здоровою) кухнею.

Підрядником будівельних робіт була компанія MAPA, постачальником обладнання – SITA. Компанія WAAGNER-BIRO виконала дизайн і побудувала фасад будівлі, архітектори Woods Bagot та інженери Buro Happold встановили структурні, сейсмічні системи. Компанія AUTOBAN створила дизайн інтер'єру, VANDERLANDE створила систему управління багажем, CAVAG – поставила платформи для входження пасажирів і телескопічні трапи, а SCHINDLER - ліфти та ескалатори.

На третьому поверсі, передбаченому для відправки пасажирів, здійснюються митний і прикордонний контроль. На цьому поверсі діють магазини Duty Free і кафе. Один з небагатьох аеропортів, де немає компромісу між чистою і брудною зонами - однаково комфортно і зустрічаючим і тим, хто вирушає у подорож.

Чотири поверхи будівлі на всіх рівнях обвиті зсередини конструкціями своєрідних "коконів", виготовлених з дубового шпону, а кафе, бари, торгові кіоски в бізнес-зоні Salam Lounges на верхньому поверсі архітектори сховали в дерев'яні півсфери.

Більше фото - у галереї НВ

Текст публікується з дозволу автора.